Skocz do zawartości

Formalności


Recommended Posts

Witam wszystkich, jestem nową osobą na forum, dopiero mam zamiar rozpocząć budowę domu, więc myślę, że będę często pisać i pytać, oraz dzielić się doświadczeniami.
W związku z ogromem formalności przed budową poszukuję wsazówek, doświadczonych osób, jak rozpocząć? Co i gdzie załatwiać? Czytałam artykuły na ten temat ale niewiele rozumiem z tego co jest tam napisane, poza tym w komentarzach często napisane jest że trochę różni się to od rzeczywistości, tak więc bardzo proszę o pomoc. jeśli na tym forum był już podobny temat poproszę o link. Na dzień dzisiajszy czekam na wydanie wypisu i wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego, i jeśli wybrany przeze mnie projekt będzie spełniał warunki, to co dalej? Poszukam architekta... zakupię projekt...?? Wcześniej chyba muszę załatwić mapkę do celów projektowych w geodezji, czy długo się na nią czeka? Ile kosztuje?? Ile mniej więcej płacimy architektowi dokonującemu adaptacji projektu? Czy oddzielnie za zmiany w projekcie?? Zanim pójdę do architekta muszę mieć coś załatwione w energetyce?? Bardzo proszę o podpowiedz, w jakiej kolejności najlepiej to załatwiać, nie chcę być odsyłana z powodu braku dokumentów, będę wdzięczna za każdą podpowiedz.
Link do komentarza
Witam,
ja również dopiero zarejestrowałam się na forum i od razu rzucił mi się w oczy Twój post... Jetsem na tym zbliżonym etapie co Ty i też czuje się jak dziecko we mgle...Dowiadywałam się gdzie to tylko mozliwe i wychodzi mi na to że zanim kupię projekt muszę: 1. uzyskać warunki zabudowy (Urząd Miasta, koszt razem z szambo i garażem 107 zł )2. uzyskać warunki techniczne przyłączenia wody, kanalizacji oraz gazu (mapki informacyjne) 3. stan szkód górniczych (Śląsk icon_smile.gif ). Z tym wszystkim muszę lecieć do biura architektonicznego (tam gdzie kupuje projekt) i architekt na podstawie w/w danych powie mi czy projekt który wybrałam się nadaje bez zmian, czy musimy w nim coś zmieniać. Podobno architekt musi też sprawdzić jakość gruntów: czy bardzo podmokłe itp.
Kupuję mapkę do celów projektowych (nie wiem ile kosztuje) i na niej architekt nanosi projekt. W moim upatrzonym biurze archikektonicznym za te wszystkie działania mam zapłacić 1000 zł, a ile bedzie faktycznie to czas pokaże...
Z gotową mapką do celów projektowych muszę gnać do energetyki złożyć wniosek o wydanie warunków technicznych.
A potem zostaje już tylko pozwolenia na budowę.... Tyle wiem... Pozdrawiam
Link do komentarza
Ja to rozumiem tak:
1. Uzyskanie WARUNKÓW ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU w Wydziale Architektury i Nadzoru Budowlanego Gminy.
2. Wykonanie przez uprawnionego geodetę aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej w skali 1 : 500 przeznaczonej do celów projektowych.
3. Zakup projektu powtarzalnego
4. Następnie należy zlecić wykonanie adaptacji tj. dostosowaniu projektu do istniejących w danym terenie warunków przez uprawnionego projektanta, który dokona ewentualnych zmian.
5. Uzyskanie WARUNKÓW TECHNICZNYCH dostawy mediów:
- energii elektrycznej - Zakład Energetyczny (w moim przypadku tylko energia, gdyż nie mam wodociągu ani gazociągu, i w związku z tym nie wiem czy mam robić projekt studni??kto go zrobi?)
- wody i odbioru ścieków - Zakład Wodociągów i Kanalizacji
- gazu - Zakład Gazowniczy

Czy to właśnie w takiej kolejności robimy?? Czy w energetyce płacimy za projekt przyłącza? Czy tylko za przydział mocy? Z jakimi dokumentami należy się tam zgłosić?
No i co do tej studni? Musi być projekt? Kto go wykona? Architekt dokonujący adaptacji?
Czy muszę jeszcze zrobić coś takiego:
Wykonanie opinii geologicznej?
Uzyskanie uzgodnień - ZAKŁAD UZGODNIENIA DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ (ZUDP)??
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
czy gmina musi, na moją prośbę, wydać wypis z warunków zabudowy. Otóż kupiłem działkę której nie ma w planie zagospodarowania przestrzennego więc otrzymała warunki zabudowy. Przy zakupie dostałem tylko ksero decyzji bez załączniak graficznego, więc chcę iść do gminy aby ta wydała mi wypis z tej decyzji ale cały, tzn. część pisemną i załącznik graficzny, czy mają oni prawo mi to wydać ???? Czy wiąże się to z jakimiś kosztami ?????

pozdrawiam
piotr
Link do komentarza
Cytat

czy gmina musi, na moją prośbę, wydać wypis z warunków zabudowy. Otóż kupiłem działkę której nie ma w planie zagospodarowania przestrzennego więc otrzymała warunki zabudowy. Przy zakupie dostałem tylko ksero decyzji bez załączniak graficznego, więc chcę iść do gminy aby ta wydała mi wypis z tej decyzji ale cały, tzn. część pisemną i załącznik graficzny, czy mają oni prawo mi to wydać ???? Czy wiąże się to z jakimiś kosztami ?????

pozdrawiam
piotr


Warunki zabudowy wydawane są w formie decyzji osobie składającej wniosek o ich wydanie. Zatem osoba ubiegająca się o taki dokument otrzymuje oryginał decyzji z ewentualnymi załącznikami. W przypadku sprzedaży nieruchomości z warunkami zabudowy, jej ważność przechodzi na nowego właściciela, jeśli planuje on taką sama inwestycję. Jeśli brak jest oryginału tej decyzji, należy wystąpić do gminy o wydanie nowej powołując się na tą poprzednią.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
ja wiem, że mój architekt potrzebuje 4 sztuki tej mapki- robię projekt indywidualny, ale chyba 4 komplety są potrzebne przy składaniu wniosku o pozwolenie na budowę. Tylko nie wiem czy wszystkie 4 muszą być oryginałami.

Kolejne 2 zażyczyli sobie w wodociągach przy wydawaniu warunków przyłączenia (koniecznie oryginały)

Jeszcze 1 poszła do energetyki, też na wrunki przyłączenia. Tam mogłam dać ksero.

Od geodety dostalismy 12 szt. oryginałów za 450zł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie widać żeby siadał. Przynajmniej patrzę po chudziaku że jest na tym samym poziomie
    • Duży błąd. Moja zona przez lata prowadziła tematy remontów w spółdzielni i mówi, że w takiej sytuacji winniście wszyscy iść na zebranie najpierw osiedlowe, a później Walne i wyrzucić zarząd na zbity pysk. U nas w mieście miałbyś o zrobione za darmo.   Przede wszystkim balkon najczęściej traktowany jest jako element elewacji, a więc część wspólna, dlatego niezależnie od własności mieszkania, zarządza nim ten, kto zajmuje się elementami wspólnymi. A to o czym Ty piszesz, to są bardzo rzadkie przypadki i raczej nie w spółdzielniach a w wyjątkowych wspólnotach. Dlatego pytałem o zarządzającego budynkiem. W spółdzielni to niemożliwe.
    • Przyjrzyj się jak mają zrobione to zabezpieczenie, porozmawiaj z właścicielami balkonu...   Rozmawiaj w spółdzielni... może planują jakieś remonty i może to uwzględnią w swoich planach...   Balkon - o ile nie jest to inaczej w akcie notarialnym sformułowane - jest własnością spółdzielni i ona powinna wadę usunąć...   Nie bardzo wiem dlaczego nie ma na tych balkonach okapników blaszanych zamontowanych pod wylewką na balkonie... A na Twoim balkonie, za balustradą widać obróbkę blaszaną?   Wszystkie  balkony, które remontowałem u nas, mają obróbkę blaszaną i co najwyżej była potrzeba wymiany blachy, co wiązało się z ingerencją w płytę balkonową, dodatkowym doszczelnianiem, nową - albo fragmentem nowej wylewki i ponownym układaniem płytek na podłodze balkonu... Tym powinna zająć się firma, zatrudniona przez spółdzielnię, albo inny wykonawca, który wystawi fakturę, a spółdzielnia rozliczy tę fakturę... W moim przypadku spółdzielnia miała jakieś ryczałty, zwracane mieszkańcom...   O ile Spółdzielnia nie będzie chciała z jakichś tam powodów zadziałać, i jak będziesz już tam na własną rękę coś kombinował - po zakomunikowaniu tego zarządcy budynku - możesz zamontować (lub to zlecić) kapinos - pas blachy wzdłuż krawędzi "sufitu" balkonu, wystający na zewnątrz balkonu, z małym spadkiem i doszczelniony od zewnątrz silikonem dekarskim...  Do tego potrzebna będzie dość długa drabina, z której dostaniesz się na wysokość balkonu na drugim piętrze... albo zwyżka - tak byłoby najbezpieczniej...  
    • Spółdzielnia mieszkaniowa, podejrzewam że będą mieli gdzieś, u mnie w bloku większość balkonów tak wygląda że są łuszczenia na sufitach , to samo na osiedlu, raczej mieszkańcy sami ogarniają we własnym zakresie 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...