Skocz do zawartości

Przeniesienie kuchni do salonu


Recommended Posts

Napisano

Cześć

planuje przenieść kuchnię do salonu. Przeczytałem sporo wątków na ten temat zarówno na tym forum jak i na innych, ale większość z nich była sprzed kilku lat, a być może technologia, pomysły, warunki się zmieniły.

Nie będzie problemu z przeniesieniem wody i odpływu (salon graniczny z łazienką) ale mam problem ze zrobieniem wentylacji. Podpowiedzcie proszę co można zrobić w mojej sytuacji, żeby przy późniejszych kontrolach kominiarskich bylo wszystko w porządku (blok z lat 80-tych). Pomysły które mam to:

 

1) podpięcie wentylacji do tej łazienkowej (jak wspomniałem salon graniczy z łazienką)
2) w salonie są okna i balkom, więc zrobienie kratki wentylacyjnej przebijąjąc się na zewnętrz - przy oknach
3) dodanie nawiewników (wiem, że to nie wentylacja) w oknach - podejrzema, że może to być jako dodatek do wszystkiego ale kominiarza interesuje tylko stricte wentylacja.

 

Dajcie proszę znać co polecacie w mojej sytuacji i odnośnie powyższych pomysłów. Miłego dnia :)

Napisano

Potrzebny projekt, tak w ciemno to może wentylację z byłej kuchni podłącz do łazienki, a tą z łazienki daj do nowej kuchni, zrezygnuj z gazu  wstaw płytę indukcyjną. 

Napisano
15 godzin temu, Robsonik32 napisał:

Dajcie proszę znać co polecacie w mojej sytuacji i odnośnie powyższych pomysłów

Lepiej i konkretniej rozmawiało by się gdybyśmy mieli jakiś plan sąsiednich pomieszczeń z zaznaczonymi mediami i kanałami wentylacyjnymi...

Masz gaz w mieszkaniu? używasz go?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Cześć, przepraszam, że tak późno odpisuje. W załączniku przesyłam plan mieszkania - sorry za jakość, ale udało się wygrzebać tylko ksero, którego zrobiłem zdjęcie. Dajcie proszę znać co myślicie? :)

PS. 
Gaz już mam zaślepiony. Używam płyty grzewczej.

 

IMG_2661_z_komentarzem.jpg

Gaz już mam zaślepiony. Używam płyty grzewczej.

Edytowano przez Robsonik32 (zobacz historię edycji)
Napisano

M.in. na wykonanie dodatkowej wentylacji w elemencie wspólnym nieruchomości jakim jest ściana zewnętrzna.

Starczy, że kominiarz w protokole przeglądu stwierdzi nieprawidłowość i dostanie nakaz doprowadzenia do stanu pierwotnego

Napisano

jeszcze nie robiłem żadnych działań z administracją - na razie to pomysł. Czy przy założeniu, że przeniósłbym kuchnię do salonu to czy kratka w dotyczasowej kuchni (zaznaczona na planie) i nie robieniu drzwi do salonu byłoby wystarczająco (w kwestiach formalnych tj. przy wizytach kominiarskich)?

6 godzin temu, aru napisał:

a niby po co?

uważasz, że nie muszę o nic pytać spółdzielni? Przenosiłeś kuchnie do salonu u siebie?

Napisano

a po co masz pytać spółdzielnię? czujesz taką potrzebę? Przenosiłem ekspres do kawy, ale to chyba nie to samo.... :bezradny:

 

łazienka i kibel mają oddzielne kanały wentylacyjne?

rozumiem, że masz kuchnię elektryczną?

 

Napisano
11 godzin temu, aru napisał:

a po co masz pytać spółdzielnię? czujesz taką potrzebę? Przenosiłem ekspres do kawy, ale to chyba nie to samo.... :bezradny:

 

łazienka i kibel mają oddzielne kanały wentylacyjne?

rozumiem, że masz kuchnię elektryczną?

 

tak, mam kuchnię elektryczną :)

5 godzin temu, bajbaga napisał:

Istnieje kilka rozwiązań - bez potrzeby zgłaszania, projektów, zgody i innych dupereli.

 

Najważniejsze jednak jest:

 

 

łazienka to jedno pomieszczenie, kibel to drugie pomieszczenie - między tymi pomieszczeniami jest szyb wentylacyjny, ale czy każde ma swój szyb czy są używają tego samego to nie wiem.  Jakie rozwiązanie/rozwiązania proponujesz? :)

Myślałem o poniższych rozwiązaniach:

 

1. Zamontowanie w ścianie tam gdzie jest skrzydło balkonowe takiej kratki: https://askot.krakow.pl/pl/p/NAWIEWNIK- ... TIKA/25306

2. Nie robienie drzwi w salonie i pozostawienie kratki wentylacyjnej w dotyczasowej kuchni - pozostawianie drzwi otwartych w pokoju (który obecnie jest kuchnią) podczas gotowania i pozostawienie w tym pokoju (który obecnie jest kuchnią) kratki wentylacyjnej. Wówczas nie robiłbym żadnej wentylacji wentylacji w salonie (gdzie chcę zrobić aneks). Czy takie rozwiązanie ma sens i czy przede wszystkim nie będzie problemów przy kontroli kominiarzy co roku?

3. Salon sąsiaduje z łazienką. Podłączenie się pod wentylację łazienkową.

Dajcie proszę znać co myślicie o powyższych opcjach. Która byłaby najlepsza, Chyba, że mielibyście jeszcze jakieś rozwiązania?

Napisano

kratkę sobie możesz zamontować

łazienkę zwentyluj przez kibel (raczej nie są powieszone na tym samym pionie)

do kratki w łazience podłącz wentylację pokoju z kuchnią (aneksem) -

zamiast okapu wyciągowego - pochłaniacz, raczej nie proponowałbym wyciągu - budynek pewnie stary, więc pewnie do tego samego pionu przyłączone kratki co drugą kondygnację lub gorzej (? - ile kondygnacji? co to za budynek?) i sąsiedzi zaczną się skarżyć na zapach świątecznej kapuchy

 

tak dywagując - mając kuchnię elektryczną, pochłaniacz to tu pozostaje problem z wilgocią/parą przy gotowaniu, bo z braku tlenu raczej się nie udusisz, podłączenie do pionu w łazience powinno pomóc z tym problemem

 do dyskusji....

Napisano
12 godzin temu, aru napisał:

kratkę sobie możesz zamontować

łazienkę zwentyluj przez kibel (raczej nie są powieszone na tym samym pionie)

do kratki w łazience podłącz wentylację pokoju z kuchnią (aneksem) -

zamiast okapu wyciągowego - pochłaniacz, raczej nie proponowałbym wyciągu - budynek pewnie stary, więc pewnie do tego samego pionu przyłączone kratki co drugą kondygnację lub gorzej (? - ile kondygnacji? co to za budynek?) i sąsiedzi zaczną się skarżyć na zapach świątecznej kapuchy

 

tak dywagując - mając kuchnię elektryczną, pochłaniacz to tu pozostaje problem z wilgocią/parą przy gotowaniu, bo z braku tlenu raczej się nie udusisz, podłączenie do pionu w łazience powinno pomóc z tym problemem

 do dyskusji....

 

 

Wielkie dzięki za pomysł. :)

A co myślicie gdybym zamontował pochłaniacz, kuchnia elektryczna i nie montował drzwi w salonie - zostawiłbym kratkę wentylacyjną w obecnej kuchni (zaznaczone na rozkładzie mieszkania kilka postów wyżej) i otwierałbym drzwi od łazienki i od pokoju (który obecnie jest kuchnią a gdzie jest wentylacja). Czy takie rozwiązanie będzie przechodziło przy corocznych kontrolach kominiarskich? Jak uważacie?

Napisano

jeśli ktoś ci tu napisze, ze tak, a kominiarz stwierdzi, że nie, to co zrobisz?
Opieranie decyzji finansowej na anonimowych poradach ludzi z neta jest ryzykowne.

Napisano

U mnie za poradę z dojazdem kominiarz bierze 100zł i nie ma raczej się co zastanawiać, tylko zrobić zgodnie z tym co on doradzi.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

W zgodzie z obowiązującymi przepisami:

 

1. W ścianie "kuchnia"/łazienka, pod sufitem, zrobić "przebicie" nie mniejsze niż 220 cm2.

2. Z obu stron ściany założyć kratki wentylacyjne (nie mniej niż 220 cm2 ), najlepiej z klapą zwrotną.

3. W drzwiach od łazienki zaślepić kratkę.

4.  Nad kuchenką zainstalować pochłaniacz.

5. Finito.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 17.04.2021 o 12:20, bajbaga napisał:

W zgodzie z obowiązującymi przepisami:

 

1. W ścianie "kuchnia"/łazienka, pod sufitem, zrobić "przebicie" nie mniejsze niż 220 cm2.

2. Z obu stron ściany założyć kratki wentylacyjne (nie mniej niż 220 cm2 ), najlepiej z klapą zwrotną.

3. W drzwiach od łazienki zaślepić kratkę.

4.  Nad kuchenką zainstalować pochłaniacz.

5. Finito.

 

prośba o doprecyzowanie tych dwóch punktów:
 

2. Z obu stron ściany założyć kratki wentylacyjne (nie mniej niż 220 cm2 ), najlepiej z klapą zwrotną - na ścianie aneksu który będzie sąsiadował ze ścianą łazienki i na ścianie łazienki która będzie sąsiadować ze ścianą aneksu? - dobrze rozumiem, że proponujesz żeby po prostu zrobić kartki wentylacyjne bez ciągnięcia kanału? Potwierdź proszę :)

3. W drzwiach od łazienki zaślepić kratkę. - jaką kratkę w drzwiach masz na myśli? w drzwiach łazienkowych mam jedynie podcięcie na dole - to masz na myśli?

Będę wdzięczny za odpowiedzi na powyższe pytania :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...