Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam.

 

Poszukuję najlepszego sposobu na zrobienie podłogi na gruncie w starym domu. Aby ograniczyć do minimum konieczność ręcznego wybierania dotychczasowego podłoża i masę materiałów które trzeba wnieść do domu, chciałbym użyć lekkiego materiału pełniącego jednocześnie funkcję podsypki stabilizującej podłoże i izolacji termicznej, na to docelowa wylewka pod posadzkę (bez chudziaka i styropianu).

 

Zazwyczaj poleca się użycie keramzytu, ewentualnie kruszonego szkła spienionego, jednak perlit kusi niższym od pozostałych współczynnikiem przewodzenia ciepła, co pozwoliło zmniejszyć głębokość podłoża do wybrania.

1. Czy jest jakiś lepszy sposób?

2. W intrenecie krążą jakieś instrukcje, ale czy takie/podobne rozwiązanie zostało już przez kogoś przetestowane w praktyce? Czy są  jakieś powody aby sądzić że perlit będzie lepszy/gorszy niż pozostałe wymienione?

3. Czy są jakieś przeciwskazania do użycia wodnego ogrzewania podłogowego? Czy pomiędzy perlit a wylewkę należało by ułożyć cienką warstwę styropianu, jak poleca się w instrukcjach dla keramzytu?

4. Czy przy użyciu perlitu hydrofobizowanego trzeba używać folii jako izolacji przeciwwilgociowej, czy podciąganie kapilarne będzie pomijalne? Czy powłoka hydrofobowa jest wystarczająco trwała, aby nie martwić się że perlit zacznie po jakimś czasie chłonąć wilgoć? Czy może lepiej z jakiś innych powodów użyć np. rozwiązania z perlitem w workach foliowych?

Napisano

Gdyby można było układać styropianu/XPS bezpośrednio na ziemi/gruzie czy co tam akurat znajdzie się pod danym kawałkiem podłogi, było by to najlepsze rozwiązanie. Pod XPS daje się zazwyczaj przynajmniej podsypkę z piasku i perlit/keramzyt miałby zastąpić zarówno podsypkę jak i XPS, co daje mniejszą grubość no i odpada ciężki piasek.

 

Jeśli nawet grubość kruszywa była by za mała żeby samo zapewniło wystarczającą termoizolacyjność, to pewnie lepiej dołożyć XPS który będzie cieńszy niż przy podsypce z piasku. Przy perlicie wystarczy kilkanaście centymetrów, więc tego problemu by nie było.

Napisano
22 godziny temu, dsjflsdkjflsdkfjls napisał:

Witam.

 

Poszukuję najlepszego sposobu na zrobienie podłogi na gruncie w starym domu. Aby ograniczyć do minimum konieczność ręcznego wybierania dotychczasowego podłoża i masę materiałów które trzeba wnieść do domu, chciałbym użyć lekkiego materiału pełniącego jednocześnie funkcję podsypki stabilizującej podłoże i izolacji termicznej, na to docelowa wylewka pod posadzkę (bez chudziaka i styropianu).

 

Zazwyczaj poleca się użycie keramzytu, ewentualnie kruszonego szkła spienionego, jednak perlit kusi niższym od pozostałych współczynnikiem przewodzenia ciepła, co pozwoliło zmniejszyć głębokość podłoża do wybrania.

1. Czy jest jakiś lepszy sposób?

2. W intrenecie krążą jakieś instrukcje, ale czy takie/podobne rozwiązanie zostało już przez kogoś przetestowane w praktyce? Czy są  jakieś powody aby sądzić że perlit będzie lepszy/gorszy niż pozostałe wymienione?

3. Czy są jakieś przeciwskazania do użycia wodnego ogrzewania podłogowego? Czy pomiędzy perlit a wylewkę należało by ułożyć cienką warstwę styropianu, jak poleca się w instrukcjach dla keramzytu?

4. Czy przy użyciu perlitu hydrofobizowanego trzeba używać folii jako izolacji przeciwwilgociowej, czy podciąganie kapilarne będzie pomijalne? Czy powłoka hydrofobowa jest wystarczająco trwała, aby nie martwić się że perlit zacznie po jakimś czasie chłonąć wilgoć? Czy może lepiej z jakiś innych powodów użyć np. rozwiązania z perlitem w workach foliowych?

Perlit w mieszance betonowej - owszem - lepsze rozwiązanie od samego betonu, ale lepiej sięgnąć po "tradycyjne" metody czyli odpowiednio gruba warstwa XPS lub styropianu dedykowanego do izolacji podłóg.

Napisano

"Tradycyjnych" metod wolał bym jednak uniknąć, wydaje mi się że przy typowej budowie nowego problemu mają więcej sensu, a remont starego to jednak stosunkowo nietypowe potrzeby, np. ciężko wjechać taczkami do domu, a samochodem ciężarowym ciężko wjechać na działkę.

 

Podłogi na keramzycie, czy nawet całe domy na płycie na szkle spienionym to chyba jednak nie jest aż taka egzotyka? Na perlicie spotkałem się tylko z jednym przypadkiem na forum internetowym i instrukcjami, z drugiej strony kusi najlepsza termoizolacyjność.

 

Perlitobeton ma kiepski współczynnik przenikania ciepła w stosunku do ceny i nie wnosi mi nic sensownego, bo beton raczej był by lany z miksokreta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...