Skocz do zawartości

Wymiana pianki w kanapie


Recommended Posts

Napisano

Szanowni forumowicze,

 

chcę wymienić piankę i tapicerkę w starej kanapie bo już była strasznie wygnieciona i brudna. Gdy zdjąłem piankę z mebla, okazało się że pod spodem niektóre sprężyny są uszkodzone. Ponadto sprężyny w jednym miejscu są na wysokości 8,5 cm, a w bardziej używanym około 7,5 cm.

 

IMG_20210228_122505.thumb.jpg.9832ae0d39c27c6a4e096cd01e773f99.jpgIMG_20210228_122520.thumb.jpg.2cb43e4a3494abd171bc12836574766c.jpg

 

 

Nie wiem czy da się to jakoś naprawić, czy całkowicie usunąć ten stelaż ze sprężyn i zainstalować tam litą piankę.

 

Cały materac (pianka i sprężyny) mają 10 cm grubości. Jeśli dałbym tam samą piankę to mniej więcej ile powinien mieć materac grubości?

 

 

Ktoś może mi doradzić co z tym zrobić?

Napisano
19 minut temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Ktoś może mi doradzić co z tym zrobić?

Nie znam się na tapicerce - ale wiem, że w sklepie tapicerski można dostać takie wkłady sprężynowe.

Być może  dostaniesz sprężyny pojedyncze.

Czy można sprężynę odkształconą "odbudować"? Wątpię.

Co lepsze - sprężyny czy pianka? Chyba sprężyny, bo przewiewne.

Może zamiast samemu to robić - zapytaj tapicera, za ile to zrobi. Może się opłaci?

Napisano
2 godziny temu, zenek napisał:

 

Może zamiast samemu to robić - zapytaj tapicera, za ile to zrobi. Może się opłaci?

 

Tapicer weźmie 500 zł za samą wymianę tkaniny, a gdzie dopiero za wymianę pianki i robienie ze sprężynami... Mam czas i chęci, to wolę zrobić sam.

 

 

Z tym że z tkaniną to nie wiem na co zwracać uwagę, chyba wodoodporna musi być?

Napisano
1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał:

wodoodporna musi być?

Jak masz problem z trzymaniem szklanki z herbatą, czy piwem, albo z trzymaniem  moczu - to koniecznie...

 

Dlaczego wodoodporna??? może PLAMOODPORNA...

 

Jak wymienisz samą piankę, to nabierzesz wprawy i za niedługi czas będziesz umiał szybko powtórzyć tą operację, jak się znowu "wysiedzi"...

 

Jeśli ma to być NA DŁUŻEJ - trzeba wymienić sprężyny... ale to trzeba UMIEĆ... mieć dostęp do nowych sprężyn w odpowiednim wymiarze (można zamówić w specjalistycznym zakładzie z przesyłką), wiedzieć KTÓRE i JAK zamontować, żeby nie "wystrzeliły"... (da się, bo przecież tapicer tak robi)...

 

Masz czas i chęci - wszak nie święci garnki lepią - próbuj, ale tak, żeby za jakiś czas tapicer zechciał przyjąć do poprawek, albo do odtworzenia układu sprężyn...

 

Napisano
3 godziny temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Z tym że z tkaniną to nie wiem na co zwracać uwagę, chyba wodoodporna musi być?

Przede wszystkim fachowa - tzn. do obicia mebli. 

Plamoodporna - dobrze wyżej radzi, ładna, pasująca do mebli, przyjemna w dotyku, silna.

najlepiej znajdź taki sklep tapicerski - wtedy jeszcze cos ci poradzą - no i zobaczysz bezpośrednio.

Wysyłowe kupno jest  wygodne - ale wtedy, gdy wiesz co kupić, masz trochę doświadczenia.

Napisano
5 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Mam czas i chęci, to wolę zrobić sam.

Miałem ze trzydzieści lat temu - czas i chęci i zrobiłem sobie tapicerską "renowację" foteli, a jakże z wymianą sprężyn, koleżanka-małżonka szyje - ja nie mam lewych rąk - więc jaki problem... Kupiłem nawet elektryczny taker/zszywacz...

Po mniej więcej roku, czy półtora - fotele nadawały się do remontu :bezradny:

 

Pan prawdziwy tapicer zrobił jeszcze raz... były lepsze niż nowe - po jakichś dziesięciu latach, przy remoncie i zmianach aranżacyjnych powędrowały do znajomych - używane do dzisiaj...

Dwa tapczaniki pan prawdziwy tapicer zrobił kilkanaście lat temu - na jednym z nich śpię do dzisiaj...

Skaczące wnuki zdemolowały kanapę - pan prawdziwy tapicer (zawsze ten sam!) z pięć lat temu ją zregenerował, no, wyszła ciut twardsza, niż powinna być, ale daje się radę - koleżanka małżonka na niej śpi... (razem się SPAĆ nie daje, bo chrapaniem się budzimy :zalamka: żeby nie było...)...

 

Zmierzam do tego, że fachowiec (dobry!!!) zrobi to lepiej i - per saldo - dużo drożej nie wyjdzie...

 

 

No, ale jak sam zrobisz - to będziesz bohaterem domu :santajump: - oby jak najdłużej i do końca...

Napisano
26 minut temu, podczytywacz napisał:

Zmierzam do tego, że fachowiec (dobry!!!) zrobi to lepiej i - per saldo - dużo drożej nie wyjdzie...

 

Właśnie cennik sprawdziłem 

 

Tapicerowanie kanapy (wymiana + nowa tapicerka) 991.76 zł

Tapicerowanie narożnika (wymiana + nowa tapicerka) 1,959.18 zł

Orientacyjna cena uslugi tapicerowania kanapy. Koszt obejmuje usunięcie starej tapicerki oraz pokrycie mebla nowym materiałem.

Napisano

OK... Działaj... dla orientacji pisz wszystkie koszty, każdy grosz - zakupy, dojazdy, koszty przesyłki, narzędzia dokupowane (jeszcze się przydadzą :icon_mrgreen:)... tak dla zaspokojenia ciekawości - jeśli nie Twojej, to np. mojej... czas prac... :scratching:no, czas masz...

Napisano
17 minut temu, Piotr_Budowniczy napisał:

Tapicerowanie narożnika (wymiana + nowa tapicerka) 1,959.18 zł

Jakieś przegięcie. 

Mój duży nowy narożnik (nie tak dawno kupiony) kosztował 2.200 zeta

Nowy!

Napisano
5 minut temu, bobiczek napisał:

Jakieś przegięcie.

Możliwe...

Ale z drugiej strony, to będzie ZUPEŁNIE JAK NOWY!!! pozostanie tylko konstrukcja (też nie wiadomo, czy coś nie będzie do wymiany...), a przecież dochodzi transport, demontaż, utylizacja śmieci... i 200 zł taniej niż Twój nowy... :yahoo:

Napisano

W każdym razie wywalam te sprężyny i dam samą piankę. Myślę że miękkość T35 będzie odpowiednia. To kanapa do siedzenia i do spania. Zastanawiam się jeszcze nad grubością, bo fabrycznie tam powinno wejść 10 cm pianki (po wywaleniu sprężyn). Ale 6-7 cm powinno wystarczyć, prawda?

Napisano
10 godzin temu, Piotr_Budowniczy napisał:

powinno wejść 10 cm pianki [...]       Ale 6-7 cm powinno wystarczyć, prawda?

No, właśnie... :zalamka:

 

Ja dałbym ze 2 cm więcej - czyli ok. 12 cm... materiał obiciowy będziesz przecież naciągał, naprężał...

 

Cytat

T35 to gąbka wykorzystywana do produkcji materacy, siedzisk, ale również podłokietników czy materacy z jednoczesnym zastosowaniem sprężyn.

 

:zalamka:

Napisano
5 godzin temu, animus napisał:

 

Dziękuję za poradę, ale nie chce mi się bawić z tym. Kanapa wygląda tak, że sprężyny są na jednej części, która ma 146 cm, a na drugim mniejszym fragmencie 70 cm jest tylko pianka.

Musiałbym bardzo kombinować żeby <sprężyna + pianka> była równa samej piance na mniejszej części.

 

Kosztorys:

 

Pianka T25 o grubości około 11 cm za 170 zł na ten wymiar.

Do tego tkanina wytrzymała i wodoodporna 13 zł za MB (5 sztuk): https://allegro.pl/oferta/material-odporny-na-uszkodzenia-wodoodporny-pu-9221325967 (bardzo tania, ale mam nadzieję że dobra) = 65 zł

+ owata 4 MB = 20 zł

+ klej tapicerski = 15 zł

+ zszywki tapicerskie 5 zł

 

Suma 275 zł.

 

Będę miał jeszcze 3 poduchy do zrobienia w tym kolorze, ale nie mam maszyny do szycia ani umiejętności żeby je zszyć i zainstalować suwak. Jakiejś Grażynce dam do zrobienia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...