Skocz do zawartości

Dobudowa piętra


Recommended Posts

Napisano

Cześć! 

Odzywam się do was z zapytaniem, a mianowicie mam możliwość zakupu domu parterowego. Sprawa wyglada tak, ze dom był wybudowany 30lat temu, wtedy był projekt na parter+piętro. Projekt cały czas jest, ale budowa została zamknięta na parterze(płaski dach). Tutaj moje pytanie jakie formalności, zgody musiałbym zdobyć, aby móc wybudować piętro, które jest uwzględnione w projekcie domu. Oczywiście projekt na piętro chciałbym troche zmienić. Parter jest wielkości 100m(2), a wiec góra identycznie. Jaki koszt budowy byłby takiego piętra na stan surowy ? 

Mam nadzieje, ze uzyskam jakakolwiek pomoc, za która z góry dziękuje. 

 

Napisano

Formalnie jeśli przerwa w budowie trwała ponad 3 lata to pozwolenie wygasa, a jeśli nie było częsciowego odbioru, to formalnie budynek ten nie istnieje. Kwestia rozbudowy wymaga praktycznie takich samych  kroków jak przy budowie nowego domu - przede wszystkim czy będzie to zgodne z MPZP lub wystąpienie o wydanie WZ. Szczegóły działań zależeć będą jednak od stanu prawnego nieruchomości i przychylnosci urzednikow.

Napisano

Dodam jeszcze, że poza kwestiami formalnym (załóżmy, że decyzja w urzędzie będzie na TAK) trzeba będzie "wziąć" architekta, który jeszcze raz zerknie na stary projekt i ewentualnie po adaptacji podpisze się pod nim. Pozwolenie na budowę jest przecież na projekt. Teść nadbudowywał piętro na domu z dachem kopertowym. Były wyburzenia, nadbudowa, adaptacja, wcześniej ocena stanu fundamentów etc.

Myślę, że jest to formalnie do zrobienia. Czy był odbiór obecnego budynku i pozwolenie na użytkowanie? Proszę sprawdzić w urzędzie stan prawny - jak radzi wyżej Ekspert Cezary. Potem dopiero będziesz mógł się zastanawiać nad kosztami. Na obecnym etapie rozmowa o kosztach to rozmowa o niebieskich migdałach :) Powodzenia

Napisano
14 godzin temu, kuba1234 napisał:

Sprawa wyglada tak, ze dom był wybudowany 30lat temu, wtedy był projekt na parter+piętro.

Dużo zależy od aktualnego planu miejscowego.

Jesli przedtem budowa postępowała wg prawa (przede wszystkim pozwolenie, jakieś wpisy w dzienniku budowy odzwierciedlające postęp budowy też pomocne))  i została przerwana, to nie powinno być kłopotów z zalegalizowaniem - pewnie będzie nowe pozwolenie potrzebne na modernizację czy dokończenie i potem odbiór. Stopień trudności zależy od miejscowych urzędników.

Natomiast budowa piętra będzie zależała od warunków obecnego planu miejscowego. Ale zwykle możliwość piętra w jakiejś formie jest wszędzie. Jak nie ma planu, to zależy od WZ, a ta od widzimisię urzędników ale też od sąsiednich budynków. Jeśli sa piętrowe - nawet widzimisię niechętnych urzędników można przelamać. Ale - oczywiście aż tak złośliwych urzędników spotyka się raczej rzadko:12_slight_smile:

Raczej gminie zależy na metrażu, bo ma większe podatki.

 

Projektant będzie niezbedny do czynności projektowych i urzędowych też się przyda.

Napisano
Dnia 3.02.2021 o 19:31, kuba1234 napisał:

Tutaj moje pytanie jakie formalności, zgody musiałbym zdobyć, aby móc wybudować piętro, które jest uwzględnione w projekcie domu. Oczywiście projekt na piętro chciałbym troche zmienić. 

Dobudowanie piętra to nadbudowa, a tę (podobnie jak rozbudowę i odbudowę obiektu budowlanego) w myśl ustawy Prawo budowlane, należy traktować jak budowę. Co oznacza, że przy nadbudowie piętra trzeba spełnić wszystkie te formalności, co przy budowie nowego domu.

A nawet trochę więcej, bo zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie rozbudowa, nadbudowa, przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku powinny być poprzedzone ekspertyzą techniczną stanu konstrukcji i elementów budynku, z uwzględnieniem stanu podłoża gruntowego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...