Skocz do zawartości

Ściany


Recommended Posts

Ściana wewnętrzna w otynkowanym budynku. Co ciekawe zaczęło się tak dziać po ociepleniu i elewacji.

2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Na pierwszej fotce widać jakby zarys kilku bloczków z których powstała ściana...

Jest to ściana zewnętrzna w nieotynkowanym budynku?

 

@son-risa97 - widzę Cię  - czekamy  na odpowiedzi>>>

Ściana zewnętrzna w otynkowanym budynku. Co ciekawe zaczęło się tak dziać po ociepleniu i elewacji.

Edytowano przez son_risa97
błąd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
21 minut temu, podczytywacz napisał:

Jesteś oszczędny/a w szczegółach :zalamka:

 

 

Stary dom? ogrzewanie podłogowe? Czy jest wyczuwalna wilgoć ściany? Jaka wentylacja?

 

 

 

Bo niektórych rzeczy nie wiem, dom 20 lat, brak ogrzewania podłogowego, w żadnym innym miejscu w domu nie ma tego problemu tylko na tej ścianie. Nigdzie nie jest wyczuwalna wilgoć w tym pomieszczeniu tez nie.

 

Przed chwilą, son_risa97 napisał:

Bo niektórych rzeczy nie wiem, dom 20 lat, brak ogrzewania podłogowego, w żadnym innym miejscu w domu nie ma tego problemu tylko na tej ścianie. Nigdzie nie jest wyczuwalna wilgoć w tym pomieszczeniu tez nie.

 

Początkowo było to w jednym miejscu na ścianie teraz się rozszerza

Link do komentarza
1 godzinę temu, son_risa97 napisał:

Ściana wewnętrzna w otynkowanym budynku. Co ciekawe zaczęło się tak dziać po ociepleniu i elewacji.

Pisze że ściana wewnętrzna, ale z dalszej części wypowiedzi wygląda na to że chodzi jednak o ścianę zewnętrzną, tylko z widokiem z jej wewnętrznej strony, czy tak?, chyba tak.

 

Wystąpiło po ociepleniu, więc pasuje to do takiej sytuacji że ta ściana wewnętrzna była ileś tam czasu narażona na zawilgocenia, a teraz schnie i to co widzimy to proces krystalizacji soli w strefie odparowania. Zazwyczaj widoczny szczególnie w miejscach fug, które są bardziej chłonne.

 

Link do komentarza
15 godzin temu, zenek napisał:

No to pokaż tę ścianę z drugiej strony

Z drugiej strony jest ocieplona i pewnie styropianem, więc ta wilgoć wyłazi teraz do wnętrza pod postacią krystalizacji soli w strefie odparowania.

Więc z drugiej strony nic nie będzie widać, no raczej.

 

Link do komentarza

....a co to za pomieszczenie....

.... a gdyby tak fotkę z ujęciem z większej odległości......

..... a chyba tam jest okno, prostopadle do tej ściany.....

.... a chyba ..........

cóż bez Wróża Macieja przy tej ilości informacji się nie obejdzie.....

Link do komentarza

Sam mam stosunkowo podobny problem, aczkolwiek przede wszystkim pojawia się systematycznie grzyb. Przy ścianie zewnętrznej z tej strony pewnie nie ma żadnej izolacji, fundament nie jest ocieplony i voila, żadna magia ;)

 

Pracuję obecnie przy farbach i wyobraźcie sobie, że dostawałem pytanie o farbę, która ma zakryć te pęknięcia (czy nawet grzyba). Sam promuję w dużej mierze Sigma Coatings (bo wyrównują PĘKNIĘCIA niewielkie), ale niektórzy nie rozumieją...

 

W każdym razie, czeka Cię tu dużo pracy, czy tego chcesz czy nie.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
53 minuty temu, Marta Mocaruk napisał:

Jeśli grzyb, to samym osuszaniem nie poradzisz.

Ja tam widziałem na zdjęciu wilgoć konkretną. Grzyba nie widziałem, ale pewno zaraz cos się zalęgnie. W domu tych zarodników "fruwa" dużo i tylko czekają na dogodne warunki. Miałem podobny efekt przy wykańczaniu stryszku zimą. W gładziach gipsowych było kilka m3 wody i ta woda np. skraplała się na dole w salonie na szybach. Można sobie tylko wyobrazić, ile wzrosła wilgotność w domu. Nadmiar wilgoci można usunąć dzięki rekuperacji ale to w zasadzie "martwy" pomysł bo kto teraz będzie montował (i jak ?) rekuperator. Myślę, że tu pomoże sprawna wentylacja + osuszacze o dużej wydajności.

Link do komentarza
58 minut temu, Marta Mocaruk napisał:

Jeśli grzyb, to samym osuszaniem nie poradzisz.

a pośrednich rozwiązań brak?

czy tynk jest materiałem organicznym?  to chyba nie bułka, czy kiełbasa :scratching:

 

abstrahując od sytuacji z tego tematu, osuszenie, "zdrapanie" 2-4mm wierzchniej warstwy, dla pewności wysmarowanie środkiem grzybobójczym wystarcza pod warunkiem usunięcia przyczyn, bo grzyb to tylko skutek

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Od razu zaznaczę, że nie jestem ekspertem, jednak wygląda to tak, jakby ściana nie miała prawidłowo wykonanej izolacji i podciągała wodę z gruntu. Jeśli tak jest, a dom jest już wybudowany, to i na to jest rozwiązanie. Moi znajomi tak mieli (ściany, fundamenty potrafiły u nich podciągnąć znacznie więcej wody niż u Ciebie). Zatrudnili jakiegoś kolesia, który nawiercił w fundamentach tuż przy podłodze odwierty i wstrzyknął tam taki specjalny środek do uszczelniania bunkrow. Zadziałało, to powstrzymało przed podsiąkaniem wodą. Kilka lat po tym i mają zero problemów.
Niestety nie wiem co to za środek, ani jaka firma, ale może Ci się i taka informacja przyda.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...