Skocz do zawartości

Mokra welna pod membrana


Recommended Posts

Napisano

Witam podczas mrozów i rano dodatnia temperatura w dwóch miejscach przeciekła płyta K-G. Po wycięciu otworu rewizyjnego i wyciągnięciu welny aż do membrany zobaczyłem duży problem. Do rzeczy są miejsca gdzie wszystko suche a są miejsca gdzie membrana wilgotna welna wilgotna/mokra przy membranie. W dwóch miejscach Mokre 2 warstwy welny płyta K-G i mam w pokoju 2 przecieki. Wełna miejscami dotyka membrany a miejscami jest około 2 cm luzu. 

 

 

Teraz moje pytanie czy dach oraz izolacja jest wykonana prawidłowo? 

 

Gdzie leży problem? 

 

Jak rozwiązać problem bo zaraz będzie grzyb pleśń itd. 

IMG_20210121_225838.jpg

IMG_20210121_225854.jpg

IMG_20210120_170724.jpg

Napisano

Między krokwiami jest welna 15cm, krokwie przykryte folia żółta paroizolacyjna następnie jest puste miejsce i jest druga warstw welny 15cm która leży na stelażu od płyty KG, pod stelażem znowu folia żółta paroizolacyjna i płyta KG. Tak zrobił fachowiec i są przecieki i welna mokra coś jest nie tak tylko nie wiem co i jak z tego wybrnąć bo wszystko jest na gotowo. 

Napisano

Przecież to układ zupełnie bez sensu. Folia paroizolacyjna powinna być tylko jedna, tuż pod płytą g-k. Teraz mamy przecież wełnę mineralną zamkniętą pomiędzy 2 warstwami folii paroizolacyjnej. Jak ona ma oddać wilgoć? Od góry powinna mieć możliwość odparowania wilgoci, która zawsze w jakimś stopniu przedostaje się przez paroizolację pod płytą g-k.

Co jest od góry na krokwiach i w efekcie na najbardziej zewnętrznej warstwie wełny? Ołacenie, deskowanie, jakaś folia, papa?

 

Napisano

Na krokwiach jest membrana dachowa wysokoparoprzepuszczalna, krokwie są 16cm a welna pomiędzy 15cm. Od spodu krokwi jest folia paroizolacyjna, potem kawałek pustki i znowu welna 15 cm na stelażu i znowu folia i płyta kg. Nie wiem dlaczego tak fachowiec zrobił i nie wiem gdzie jest błąd i jak go teraz naprawić. Chciałem mieć prosty sufit na poddaszu nic więcej nie pytał. 

Napisano

Mały spadek. Niepotrzebna folia i pustka w środku. Czy jest dopuszczone powietrze POD folią przy okapie i w kalenicy- jeśli nie to nie ma przewiewu. Generalnie szmata się nadaje do podłogi. Narysowałeś trepez nie w tą stronę, no chyba że tak masz:zalamka:. Ja bym zdjął blachę , zrobił pełne deskowanie i pokrył  termo . Inaczej zawsze będą kłopoty ze skraplaniem

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...