Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam podczas mrozów i rano dodatnia temperatura w dwóch miejscach przeciekła płyta K-G. Po wycięciu otworu rewizyjnego i wyciągnięciu welny aż do membrany zobaczyłem duży problem. Do rzeczy są miejsca gdzie wszystko suche a są miejsca gdzie membrana wilgotna welna wilgotna/mokra przy membranie. W dwóch miejscach Mokre 2 warstwy welny płyta K-G i mam w pokoju 2 przecieki. Wełna miejscami dotyka membrany a miejscami jest około 2 cm luzu. 

 

 

Teraz moje pytanie czy dach oraz izolacja jest wykonana prawidłowo? 

 

Gdzie leży problem? 

 

Jak rozwiązać problem bo zaraz będzie grzyb pleśń itd. 

IMG_20210121_225838.jpg

IMG_20210121_225854.jpg

IMG_20210120_170724.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Między krokwiami jest welna 15cm, krokwie przykryte folia żółta paroizolacyjna następnie jest puste miejsce i jest druga warstw welny 15cm która leży na stelażu od płyty KG, pod stelażem znowu folia żółta paroizolacyjna i płyta KG. Tak zrobił fachowiec i są przecieki i welna mokra coś jest nie tak tylko nie wiem co i jak z tego wybrnąć bo wszystko jest na gotowo. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież to układ zupełnie bez sensu. Folia paroizolacyjna powinna być tylko jedna, tuż pod płytą g-k. Teraz mamy przecież wełnę mineralną zamkniętą pomiędzy 2 warstwami folii paroizolacyjnej. Jak ona ma oddać wilgoć? Od góry powinna mieć możliwość odparowania wilgoci, która zawsze w jakimś stopniu przedostaje się przez paroizolację pod płytą g-k.

Co jest od góry na krokwiach i w efekcie na najbardziej zewnętrznej warstwie wełny? Ołacenie, deskowanie, jakaś folia, papa?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na krokwiach jest membrana dachowa wysokoparoprzepuszczalna, krokwie są 16cm a welna pomiędzy 15cm. Od spodu krokwi jest folia paroizolacyjna, potem kawałek pustki i znowu welna 15 cm na stelażu i znowu folia i płyta kg. Nie wiem dlaczego tak fachowiec zrobił i nie wiem gdzie jest błąd i jak go teraz naprawić. Chciałem mieć prosty sufit na poddaszu nic więcej nie pytał. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mały spadek. Niepotrzebna folia i pustka w środku. Czy jest dopuszczone powietrze POD folią przy okapie i w kalenicy- jeśli nie to nie ma przewiewu. Generalnie szmata się nadaje do podłogi. Narysowałeś trepez nie w tą stronę, no chyba że tak masz:zalamka:. Ja bym zdjął blachę , zrobił pełne deskowanie i pokrył  termo . Inaczej zawsze będą kłopoty ze skraplaniem

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wspomniałeś, o jakim kącie nachylenia mowa. Przeczytałem tylko, że mały. Skoro jest ewidentnie wilgoć, która doprowadziła już do powstania pleśni, trzeba się za to wziąć i zapewnić dobrą "wentylację" warstw. Ta skondensowana wilgoć musi mieć gdzieś ujście. Inaczej powielisz ten sam błąd. Pytanie - gdzie on tkwi? Papa stanowi paroizolację - o ile nie jest to papa/membrana (membrana bitumiczna) w jednym, którą można układać na pełne deskowanie. Kliknij sobie w ten link https://budujemydom.pl/irbj/porady/90264-poprawne-wykonanie-hydroizolacji-dachu-skosnego-z-pelnym-deskowaniem Masz w tym artykule opis warstw do tego schematu     Są dwie szkoły - szczelina i bez szczeliny. Bez względu na "szkołę" musi być wentylacja od okapu aż po kalenicę.
    • Dla budynków istniejących dopuszcza się przyjmowanie odległości, bez uwzględnienia grubości warstw izolacji termicznej, tynków, itp.
    • Mam taki XPS - jak się tupnie obcasem, to się wgłębi. Ale jak położysz na nim kawałek OSB czy deski - to możesz młotkiem bić - i nic się nie stanie. Zmierzam do tego, że warstwa dociskowa nie tylko dociska  ale zmienia jakiś nacisk (czegokolwiek z góryY z punktowego na rozłożony na większą powierzchnię. Tak jak wylewka w garażu. Papa tego razej nie zapewni. Szczególnie nagrzana np. I co dalej z tym tarasem - jak te legary są mocowane - do styropianu, czy papy? Projekt budowlany musi takie rozwiązania dać - przynajmniej w opisie technicznym. Może - tylko jakoś trzeba ten styropian przymocować na kleju, piance - bo może dlatego po wichurach widać całe polacie styropianu zwisające z blokow - oczywiście obklejone papą.   legary 2,5 na papie? niezła tam będzie temperatura w słońcu. I dla papy, i dla styropianu. Wtopią się do środka, może nawet w styropian też - 2.5 cm to listwa, nie legar - jeszcze paru plażowiczów - i wcisną . Ale to pewnie wysokość - bo te legary może są jak deska. Tylko jeśli tak - to też nie zapewniają rozlożenia ciężaru równomiernie. Tu się ugnie, tam wyjdzie - po podłoże nie jest twarde.      
    • można to zrobić lepiej przez wyrównanie zaprawą wyrównawczą, ale - olałbym to i zostawił decyzję dekarzowi... natomiast to na co zwrócił uwagę @zenek , jest ważne...   Deski kompozytowe z legarami polecą razem   Legary mocowane (?)/układane na wspornikach... a te wsporniki mocowane/układane na styropianie - jak wsporniki mocowane? do czego? do styropianu? nawet EPS1000? przez papę? Już bardziej wyobrażam sobie długie legary - 6m - mocowane do ściany i  attyk - ale nie w wskazanej w tabelce grubości (2,5 cm)...   Ale tu jest gruntowanie (więc piasek luźny - wykluczony) i klejenie styropianu...   Może projektant i dekarz wiedzą, co robią Może - póki co - nie rób w salonie jakichś wymyślnych, podwieszanych sufitów... zrobisz je po jakichś kilku sezonach z opadami, po których okaże się, że dach-taras nie odfrunie i  sprawdza się... i na kanapę przed telewizorem nie potrzeba jest brać parasola...
    • okna tam raczej nie było nie widać żadnych śladów żeby mogło być
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...