Skocz do zawartości

Ściana trójwarstwowa/elewacja z cegły rozbiórkowej/pozostawianie ścian budynku z lat 40stych.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,
Zakupiłem działkę z domem murowanym z lat 40tych tzw. czworak. Planuję rozbudowę.

Docelowo dom miałby mieć 3 ściany stojące w miejscu starych ścian - przedłużenie istniejącej bryły budynku.

Wariantów mam co najmniej kilka:

1. Pozostawienie starych ścian + dostawienie nowych

2. Rozbiórka starych ścian i pozostawienie nowych na starym fundamencie Porotherm 25+izolacja.

3. Rozbiórka starych ścian w technologii Porotherm 18.8 + wełna 15cm +2cm wentylacja + elewacja z cegły rozbiórkowej.

 

Czy są na forum osoby, które realizowały np wariant 1 lub 3 i mogłby się podzielić doświadczeniami?

Oczywiście zdaję sobię sprawę z wielu zalezności kostrukycjnych np. czy fundament da radę, czy istniejace ściany się nadają itp..

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

 

 

Napisano
18 godzin temu, Szbud napisał:

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

 

Mi się podoba, ale może okazać się droższa od elewacji z nowej cegły.

Za posegregowanie i oczyszczenie cegły podczas rozbiórki trzeba dodatkowo zapłacić (chyba, że zrobi się to samemu).  Z jednej rozbiórki miałem cegłę z trzech czy czterech różnych cegielni - mocno różniącą się wymiarami. Murowanie z takiego materiału też jest droższe, więc wariant z nową cegłą w tym konkretnym przypadku wychodził taniej.

 

Napisano
20 godzin temu, Szbud napisał:

Czy są na forum osoby, które realizowały np wariant 1 lub 3 i mogłby się podzielić doświadczeniami?

Oczywiście zdaję sobię sprawę z wielu zalezności kostrukycjnych np. czy fundament da radę, czy istniejace ściany się nadają itp..

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

Wszystko zależy od kontekstu. To zaczy, jaki chcesz mieć ten nowy budynek i czy dasie zaadoptować istniejącą część tak, by było to opłacalne.  no i jest ekologiczny odzysk

każda z opcji jest więc obiecująca.

Elewacja z cegły rozbiórkowej dobrej jakości jak najbardziej jest dobrym pomysłem. Można też z tej cegły wykonac ściany wewnętrzne, czy użyc jako materiału licującego, wykonczeniowego, również w połączeniu np.z betonem czy żelbetem. I lepsza cegła w wyglądzie, tym bardziej cenna  - nie mowiąc o aspekcie "kolorytu tradycji". i jest tzw ekologiczny odzysk, byle, jak pisałem, cel był tego wart :)

Napisano

jedyna jasna opcja to 3  - pewne jest, że rozbierasz :)

reszta to trochę bełkot, bo "3 ściany w miejscu starych - przedłużenie" - to w końcu co?

może rysunek?

Napisano

Poniżej szkic do opcji, którą opisałem jako wariant 1 - oczywiście poglądowy bardzo uproszczony.

Opcja 2 to zamiast pozostawienia ścian istniejących rozbieram je całkowicie do fundamentu i stawiam całkowicie nowe 25+izolacja(~20).

Opcja 3 to tak jak opcja 2 tylko ze ścianą 3W (20+15wełna+2wentylacja+12elewacja z cegły rozbiórkowej. 

image.thumb.png.7083c5f2faef42d6845c12cc77410018.png

 

Napisano

No to wydaje mi się, że być może opłaca ci się zostawić 3 ściany i dobudować resztę. A cegłę rozbiórkową wykorzystać w środku na ścianki lub jako licówkę ozdobną. Nowe fundamenty musisz zdylatować od obecnych.

 

Ale wtedy chyba byś całość ocieplił styropianem bezpośrednio  stare i nowe mury?

 

Jakie masz stropy? Ile kondygnacji?

 

Napisano

Trochę się waham czy zostawiać te ściany. Budynek był nieogrzewany przez wiele lat. Dach dziurawy..
Murowane na zaprawie wapiennej, którą można palcem wydłubać.. 

Stropy - belki drewniane, deski i polepa - całkowicie do wywalenia.

Był parterowy z poddaszem (ciężko nazwać użytkowym ale była to kondygnacja.

Ja planuję parterowy całkowicie. 

Napisano (edytowany)

Czyli typowa.  Konstrukcyjna, mocna, nadaje się do ocieplenia zazwyczaj, ale pisałeś, że zaprawa sie sypie.

 

No cóż - w takim razie myślę że jednak rozbiórka pozwoli ci na swobodne zaprojektowanie nowego budynku.

A to jest ważny aspekt - wygodnie projektujesz to, co ci trzeba, bez wiązania się z istniejącą zabudową.

Być może wykorzystasz stare fundamenty ścian zewnętrznych - o ile wystarczą - i nie potrzebujesz piwnic. 

A jesli ta cegła jest ładna, dobrze zachowana - możesz ja - tak jak już tu było pisane - użyć.

 

W sumie adaptacje starych budynków są dość kosztowne - więc trzeba to dobrze skalkulować - a parterowe mury bez stropów nie są specjalnie cenne.

Chyba :)

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Pytanie jedno mam tylko - czy ściana nośna jest na tyle nośna, ze pozwoli na dowiązanie dodatkowej, ciężkiej warstwy elewacyjnej z cegieł i czy fundament jest na dyle szeroki, że można na nim oprzeć ewentualnie dodatkową warstwę z cegieł rozbiórkowych.

 

Jeżeli chcesz to robić od nowa - doczytałem w kolejnym poście - myślę, że opcja 3 jest bardziej wymagająca dla wykonawcy, ale ma też swoje plusy w porównaniu z popularnym obecnie systemem  - mur+BSO (ETICS). Moim zdaniem opcja nr 3. tylko trzeba wziąć pod uwagę szerokość fundamentu.

Napisano

Dziękuję za porady, opinie i sugestie.

Tak, szerokość fundamentu ma kluczową role przy ścianie 3W.

Na istniejącym fundamencie nie da się tego zrobić. Ma szerokość istniejącej ściany.

Myślałem o zelbetowym wieńcu ze wspornikiem ale to duży mostek termiczny a tego nie chce.

 

Prawdopodobnie wszystko usunę, a budynek postawię na nowych fundamentach, możliwe, że ze ścianą 3W z elewacją z cegły rozbiórkowej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...