Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ściana trójwarstwowa/elewacja z cegły rozbiórkowej/pozostawianie ścian budynku z lat 40stych.


Recommended Posts

Dzień dobry,
Zakupiłem działkę z domem murowanym z lat 40tych tzw. czworak. Planuję rozbudowę.

Docelowo dom miałby mieć 3 ściany stojące w miejscu starych ścian - przedłużenie istniejącej bryły budynku.

Wariantów mam co najmniej kilka:

1. Pozostawienie starych ścian + dostawienie nowych

2. Rozbiórka starych ścian i pozostawienie nowych na starym fundamencie Porotherm 25+izolacja.

3. Rozbiórka starych ścian w technologii Porotherm 18.8 + wełna 15cm +2cm wentylacja + elewacja z cegły rozbiórkowej.

 

Czy są na forum osoby, które realizowały np wariant 1 lub 3 i mogłby się podzielić doświadczeniami?

Oczywiście zdaję sobię sprawę z wielu zalezności kostrukycjnych np. czy fundament da radę, czy istniejace ściany się nadają itp..

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Szbud napisał:

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

 

Mi się podoba, ale może okazać się droższa od elewacji z nowej cegły.

Za posegregowanie i oczyszczenie cegły podczas rozbiórki trzeba dodatkowo zapłacić (chyba, że zrobi się to samemu).  Z jednej rozbiórki miałem cegłę z trzech czy czterech różnych cegielni - mocno różniącą się wymiarami. Murowanie z takiego materiału też jest droższe, więc wariant z nową cegłą w tym konkretnym przypadku wychodził taniej.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Szbud napisał:

Czy są na forum osoby, które realizowały np wariant 1 lub 3 i mogłby się podzielić doświadczeniami?

Oczywiście zdaję sobię sprawę z wielu zalezności kostrukycjnych np. czy fundament da radę, czy istniejace ściany się nadają itp..

Co myślicie o elewacji murowanej z cegły rozbiórkowej?

Wszystko zależy od kontekstu. To zaczy, jaki chcesz mieć ten nowy budynek i czy dasie zaadoptować istniejącą część tak, by było to opłacalne.  no i jest ekologiczny odzysk

każda z opcji jest więc obiecująca.

Elewacja z cegły rozbiórkowej dobrej jakości jak najbardziej jest dobrym pomysłem. Można też z tej cegły wykonac ściany wewnętrzne, czy użyc jako materiału licującego, wykonczeniowego, również w połączeniu np.z betonem czy żelbetem. I lepsza cegła w wyglądzie, tym bardziej cenna  - nie mowiąc o aspekcie "kolorytu tradycji". i jest tzw ekologiczny odzysk, byle, jak pisałem, cel był tego wart :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniżej szkic do opcji, którą opisałem jako wariant 1 - oczywiście poglądowy bardzo uproszczony.

Opcja 2 to zamiast pozostawienia ścian istniejących rozbieram je całkowicie do fundamentu i stawiam całkowicie nowe 25+izolacja(~20).

Opcja 3 to tak jak opcja 2 tylko ze ścianą 3W (20+15wełna+2wentylacja+12elewacja z cegły rozbiórkowej. 

image.thumb.png.7083c5f2faef42d6845c12cc77410018.png

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wydaje mi się, że być może opłaca ci się zostawić 3 ściany i dobudować resztę. A cegłę rozbiórkową wykorzystać w środku na ścianki lub jako licówkę ozdobną. Nowe fundamenty musisz zdylatować od obecnych.

 

Ale wtedy chyba byś całość ocieplił styropianem bezpośrednio  stare i nowe mury?

 

Jakie masz stropy? Ile kondygnacji?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę się waham czy zostawiać te ściany. Budynek był nieogrzewany przez wiele lat. Dach dziurawy..
Murowane na zaprawie wapiennej, którą można palcem wydłubać.. 

Stropy - belki drewniane, deski i polepa - całkowicie do wywalenia.

Był parterowy z poddaszem (ciężko nazwać użytkowym ale była to kondygnacja.

Ja planuję parterowy całkowicie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli typowa.  Konstrukcyjna, mocna, nadaje się do ocieplenia zazwyczaj, ale pisałeś, że zaprawa sie sypie.

 

No cóż - w takim razie myślę że jednak rozbiórka pozwoli ci na swobodne zaprojektowanie nowego budynku.

A to jest ważny aspekt - wygodnie projektujesz to, co ci trzeba, bez wiązania się z istniejącą zabudową.

Być może wykorzystasz stare fundamenty ścian zewnętrznych - o ile wystarczą - i nie potrzebujesz piwnic. 

A jesli ta cegła jest ładna, dobrze zachowana - możesz ja - tak jak już tu było pisane - użyć.

 

W sumie adaptacje starych budynków są dość kosztowne - więc trzeba to dobrze skalkulować - a parterowe mury bez stropów nie są specjalnie cenne.

Chyba :)

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Pytanie jedno mam tylko - czy ściana nośna jest na tyle nośna, ze pozwoli na dowiązanie dodatkowej, ciężkiej warstwy elewacyjnej z cegieł i czy fundament jest na dyle szeroki, że można na nim oprzeć ewentualnie dodatkową warstwę z cegieł rozbiórkowych.

 

Jeżeli chcesz to robić od nowa - doczytałem w kolejnym poście - myślę, że opcja 3 jest bardziej wymagająca dla wykonawcy, ale ma też swoje plusy w porównaniu z popularnym obecnie systemem  - mur+BSO (ETICS). Moim zdaniem opcja nr 3. tylko trzeba wziąć pod uwagę szerokość fundamentu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady, opinie i sugestie.

Tak, szerokość fundamentu ma kluczową role przy ścianie 3W.

Na istniejącym fundamencie nie da się tego zrobić. Ma szerokość istniejącej ściany.

Myślałem o zelbetowym wieńcu ze wspornikiem ale to duży mostek termiczny a tego nie chce.

 

Prawdopodobnie wszystko usunę, a budynek postawię na nowych fundamentach, możliwe, że ze ścianą 3W z elewacją z cegły rozbiórkowej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • daggulka,   Wszystko się zgadza  Działki są takie same (1700m2 każda), ale jedna będzie miała oddaną drogę w służebność. Rodzice są ok, więc to nie problem. Największym problemem będzie tutaj koszt przyłączy oraz zrobienie drogi dojazdowej. Co do odśnieżania też racja, jak zasypie to trzeba będzie z łopatą biegać... Ciężki wybór, obie mają swoje plusy i minusy. 1 działka ma dojazd bezpośredni, druga ma lepsze widoki
    • Ostatnio tak dosyć pobierznie robilem research po firmach i wybrałem akurat trzy, ale od razu wiedziałem że coś śmierdzi w Drutexie, bo w sumie są najtańsi, opinie chyba też niezbyt mieli ciekawe. Różnica na zwykłym oknie PCV była chyba 30% od tej najdroższej firmy. No i po zwykłym zapytaniu po prostu o cenę od razu słychać jak "wykfalifikowany" jest pracownik. Wiem że cena to ważne kryterium, ale ta różnica w cenie gdzieś zwykle jest ukryta. Nie odkryję Ameryki jak napiszę że w jakości. Najlepsze jest to, że 16 lat temu kiedy był głównie Oknoplast i pewnie długo nic, ja wybrałem z polecenia ze względu na znajomość z vice prezesem Oknostar, którego już pewnie nie ma i przez te 16 lat regulowałem tylko jedno okno z 13tu, bo ma największe skrzydło, a reszta żadnej usterki. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Obecnie mam tak jeśli jakaś pompka się włączy kominek ustawione 43stopnie lub system solarny temperatura na górnym czujniki kolektorów wyższa niż na dole bufora piec  ma odcienie zasilanie kompletnie go wyłącza. Myśle że dobre by było zamiast go odcinać blokować tylko i dać czas aby jakieś inne źródło mogło się wykazać tak jak ma być jeśli ma się sterownik od kolektorów wiessmanna.  wiec jeśli bym podłączył napięcie z pomp od kolektorów i kominka pod styki d1/d2 w module  am1 W kodowaniu ustawiamy, że przełączanie jest w tryb zredukowanyi ustawiamy niską temperaturę wymaganą pomieszczenia. czyli rozumiem ze moduł  am1 będzie pośrednikiem do komunikacji z piecem. Na piecu ustawiam zmieniam to kodowanie zredukowanej temp. ?  Czyli jeśli dobrze rozumiem jeśli będzie spełniony warunek włączy się któraś pompka piec dostanie informacje aby pracował na zredukowanej temp.  mam jeszcze pytanie odnośnie mojego regulatorów piecu czy ja jakoś mogę wykorzystać ustawiać jakieś opcje pracy  wiem ze posiada troszkę opcji sterowania obiegami grzewczymi jak to wyglada w praktyce. Teraz mam tylko 2 termostaty pokojowe jeden do podłogówki drugi na grzejniki  co na nich ustawie włączają pompki i tyle. cyrkulację tez mam zewnętrza pompę  kupiłem dostatnio tez czujnik auratona bezprzewodowy który wkoncu steruje cyrkulacja. Zamieszczę zdjęcia mojej kotłowni. Jedno zdjęcie  pieca druga rurka od lewej nie jest nigdzie podłączana do bufora 
    • Gość Bartek
      Można prosić kontakt do architektów
    • Obie działki mniej więcej tych samych rozmiarów, jak widzę na obrazku. Działka numer 2 ma dwie zalety. Pierwszą jest większa odległość od rodziców ... drugą - więcej ciszy, bo nie przy samej drodze. Jej wadą jest więcej do odśnieżenia do przejezdnej drogi, kiedy was śnieg zimą zasypie . No i przyłącza.  Pierwsza działka naprzeciwko rodziców - może nie przeszkadza ci, że rodzice na podwórko i do okien zaglądają ... pełna kontrola. Ale to zależy od tego, jakich masz rodziców . A serio - niewątpliwą zaletą są pewnie przyłącza w granicy działki.  Wadą - głośniej będzie. Decyzja zależy od priorytetów.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...