Skocz do zawartości

Jakie oszczędności na dociepleniu, różnice w styropianie


Recommended Posts

 

Budżet jest ograniczony, a ocieplić dom trzeba mam pytanie - jak zrobić to jak najtańszym kosztem, a jednocześnie żeby było ciepło? To nie jest tak, żeby dać  5cm styropianu, otóż może być  o 15-20cm przy czym zastanawiam się jaka właściwie jest różnica pomiędzy zwykłym białym, a tym grafitowym? Czy przy użytkowaniu domu różnica w rachunkach za ogrzewanie jest aż tak zauważalna, że trzeba wydać kilka tysięcy więcej na styropian grafitowy z dobrą lambdą?

Link do komentarza

Trzeba wziąć pod uwagę parametr lambda, który świadczy o izolacyjności termicznej styropianu. Oczywiście cena też jest ważna. Można się spodziewać oszczędności wynikających z lepszej izolacyjności termicznej przy tej samej grubości warstwy w porównaniu z "gorszym" styropianem. Można też zaoszczędzić na grubości i uzyskać identyczną izolacyjność termiczną. Obecnie na prace termomodernizacyjne są dofinansowania z różnych eko-programów.

https://budujemydom.pl/irbj/porady/93603-termomodernizacja-sie-oplaca-skorzystaj-z-dofinansowania-na-ocieplenie-budynku

398630-cf15-1100x0-sc2x04_termonium-plus

Link do komentarza

Różnica w cenie zakupu styropianu grafitowego i białego jest na bardzo podobnym poziomie, proszę zapytać pracownika składu budowlanego. Trzeba też wspomnieć, że w przypadku styropianów zwykłych jest kilka typów produktów różniących się współczynnikiem przewodzenia ciepła lambda i wytrzymałością na rozciąganie. Podobnie jest w przypadku styropianów grafitowych, gdzie w ofercie firmy termo Organika są wyszczególnione 3 typu produktów przeznaczone do ocieplania ścian zewnętrznych. Jeśli chodzi o najprostsze porównanie pomiędzy najlepszym grafitowym styropianem TERMONIUM PLUS fasada o lambdzie 0,031 W/mk o grubości 20 cm, to jego odpowiednikiem, dającym taka samą izolację cieplną będzie zwykły styropian o lambdzie 0,44 W/mk, ale przy grubości 28 cm. Jeżeli policzymy całość potrzebnego styropianu, a nie tylko porównanie 1m3, oraz dodatkowe koszty obróbki grubszej warstwy izolacji na budynku, to szybko może się okazać, że zastosowanie grafitowego styropianu będzie rozwiązaniem tańszym.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...