Skocz do zawartości

Posadzka w starym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Napisano

Zaprawa klejowa - jak sama nazwa wskazuje - JEST DO KLEJENIA  PŁYTEK!!!

 

Do równania posadzek są specjalne zaprawy dedykowane do tego celu.

 

Poleciłbym ATLAS POSTAR 60

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-postar-60-523-2085/

 

albo samopoziomujący ATLAS SAM 100, droższy

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-sam-100-521-466/

 

Atlasa polecam, bo na nim przede wszystkim pracowałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecić!

Napisano
16 godzin temu, michal321 napisał:

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

W nawiązaniu do odpowiedzi w poprzednim poście. Podłogę trzeba zrobić samopoziomującą warstwą dedykowaną lub warstwą izolacyjną + warstwą wyrównawczą. Zaprawy klejowe, z uwagi na panele, nie przydadzą ci się w tym zamierzeniu. Poniżej film, który ci rozjaśni w głowie. Dodatkowo link do rozwiązań podłogowych tego samego producenta. https://www.pl.weber/files/pl/2018-05/Folder_Podloga_idealna_Weber_2017.pdf

 

Napisano

Dzień dobry,

 

pod panele, polecamy wylewkę samopoziomującą. Ładnie Panu wyrówna pomieszczenie. :)

Dokładną instrukcję wykonania wraz z wyborem rozwiązania znajdzie Pan na filmie. Układanie paneli przy wyrównanym podłożu z pewnością będzie łatwiejsze i szybsze.

 

 

 

Napisano

Klej do płytek ma za małą wytrzymałość mechaniczną, żeby "robić" za podkład...

 

17 godzin temu, michal321 napisał:

Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm.

 

Popatrz... tyle lat ludzie mieszkali w mieszkaniu z tak krzywymi podłogami :zalamka:...

 

Tak w ogóle to uważam, że takie SUPERPOZIOMOWANIE jest przereklamowane...

Jeśli podłoga w kuchni jest bardzo krzywa i masz poziomicę laserową, lub dostęp do niej, to możesz największe krzywizny zeszlifować szlifierką do betonu (można wypożyczyć na dobę) i po zagruntowaniu - wylać samopoziom tego, czy innego producenta...

Napisano
23 godziny temu, michal321 napisał:

Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

To juz lepiej jednak założyć pewne spadki tak, by przy drzwiach łączących pomieszczenia były jednak na tym samym poziomie.

Takie drobne "stopnie" między pomieszczeniami są bardziej odczuwalne, niż drobne ale równe spadki na całej szerokości pomieszczenia.

A więc nie treba podnosić drzwi balkonowych, tylko założyć drobny spadek podłogi w ich kierunku.

Natomiast "wybrzuszenia" podłogi należy zlikwidować.

To wg mnie. 

Napisano

Podczytywacz głównie chodzi o kuchnie to najbardziej nierówne pomieszczenie w mieszkaniu. Zeszlifowanie szlifierką nie da rady bo jest to bardzo twarda płyta.

Posadzka samopoziomująca nie wchodzi w grę bo wyleje 10 worków wszystko zbierze mi się w drzwiach, następnie wyleje kolejne 10 i zostanę z progiem 5cm. Zero korzyści cena powyżej 1000zł i próg którego nie da się zniwelować. Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... No i żeby ustawić poziom to nadal zostaję z progiem między kuchnią a przedpokojem.

Wpadłem na pomysł z tym klejem, położę poczekam kilka dni aż wyschnie ułożę panele z podkładem. Czołgiem po tym jeździć nie będę i uważam że nic nie powinno się z tym stać.

A co do tego Atlasa postar 60

"Podkład podłogowy o grubości 10-100 mm" gdzieniegdzie w mieszkaniu jest poniżej 10mm 

"Średnio: 20 kg zaprawy na 1 m²/10 mm grubości warstwy." bardzo duże zużycie 

Napisano

A o takiej szlifierce nie pomyślałem, zastanowię się.

15 godzin temu, podczytywacz napisał:

Dalej odradzam klej...

 

Dlaczego odradza Pan klej? Szukałem informacji w Internecie i niczego nie mogłem znaleźć. Znajomi mówili mi że kładli dechy pod panele ze starych mebli itp. rzeczy, ale po kilku miesiącach panele zaczynały piszczeć. Mógłby Pan uzasadnić swoją odpowiedź dlaczego odradza Pan klej? Odpowiedź typu klej jest do płytek mnie nie usatysfakcjonuje...

 

A co do wytrzymałości kleju to gdy skuwałem płytki ze ścian i podłogi w tym mieszkaniu to musiałem się nieźle namęczyć nie z płytką a właśnie z klejem, używałem do tego makity młotowiertarki.

Napisano
3 minuty temu, podczytywacz napisał:

:bezradny:Na to nic nie poradzę :bezradny:

Czyli nie ma Pan żadnych argumentów, ok. 
 

Jeszcze poczytam o tej szlifierce do betonu bo wydaje mi się że to może być dobry pomysł.

Jestem ciekaw czy da radę zeszlifować chociaż 1cm

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

Mam... dwa już wymieniłem...

Ok, a może mi Pan powiedzieć czego mogę się spodziewać po zastosowaniu kleju na podłodze i użytkowaniu przez kilka lat? 

Napisano
17 godzin temu, michal321 napisał:

 Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... 

Kochany ale pod panele nie musisz czekać 28 dni, tak samo jak i pod cokolwiek innego, te 28 dni to taki dupochron producencki. Tydzień wystarczy.

Jak dla mnie to możesz wyrównać byle czym, tym bardziej że będziesz miał podkład z xps 4-6 cm. Ale właśnie z tym planowanym podkładem xps to możesz mieć problem z piszczeniem, tak jak ci znajomi z dechami.

Bo jak powierzchnia nie będzie idealnie liniowa to będzie to wszystko się kolybać i styropian zacznie piszczeć.

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, michal321 napisał:

Ok, a może mi Pan powiedzieć czego mogę się spodziewać po zastosowaniu kleju na podłodze i użytkowaniu przez kilka lat? 

Jeśli będzie to klej pod styropian i na to wylewka, to wytrzyma, ale... jak Pan go równo ułoży i jak nim wypoziomuje podłoże? Naszym zdaniem, wyrównanie to zadanie wylewki samopoziomującej. Płytka, zespolona z klejem i podłożem zupełnie inaczej pracuje niż klej wykorzystany jako wyrównanie podłoża pod posadzkę wykończoną panelami. Kleje do płytek mają niską wytrzymałość i zastosowanie ich jako wyrównanie pod panele będzie skutkowało tym, że one po prostu mogą się pod tymi panelami pokruszyć.


Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Eksperci Weber napisał:

Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

3 godziny temu, demo napisał:

i styropian zacznie piszczeć.

 

Nie mam zamiaru kłaść pod klej styropianu tylko do równania użyć kleju. 

Chcę użyć kleju do wyrównania dziur i nierównych wgłębień w posadzce, a nie poziomowania jej w całości do równego poziomu - zostawić lekki spad.

XPS jest to produkt przeznaczony do kładzenia pod panele i nic nie będzie piszczeć.

 

Napisano

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Napisano (edytowany)
20 minut temu, Eksperci Weber napisał:

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Między klejem a panelami XPS.

To czym zastąpić klej? Nie mogę zrobić tego normalną wylewką ponieważ takiej wylewki musi być około 1cm. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Można do tego użyć wylewki samopoziomującej, dowolnej, jeśli będzie związana z podłożem (np. weber NIVELO, weber.floor POZIOM) a panele nie będą klejone. Oczywiście wcześniej wymagane jest dokładne odkurzenie i zagruntowanie podłoża.

Do samego szpachlowania może Pan wykorzystać masę weber.floor 4045, która ma konsystencję jak hm... gęsta śmietana i bardzo łatwo się ją aplikuje. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4045

 

Przykład zastosowania może Pan obejrzeć na filmie:

 

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, podczytywacz napisał:

:icon_eek: Raczej 4 - 6 mm...

No tak przepraszam, myślałem że chodzi o centymetry, w takim razie wyrównać może czym chce byle było równo.

No naprawdę nie ma to znaczenia żadnego, bo ta warstwa równająca nie jest bezpośrednio narażona na obciążenia mechaniczne, więc nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia czym wyrówna.

35 minut temu, michal321 napisał:

. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

W internecie to różne głupoty piszą, nic nie będzie latać, będzie leżeć, nawet jak się nie połączy. Ale jak odkurzysz i zaimpregnujesz podłoże, to się i połączy.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Przed chwilą wróciłem z mieszkania pomierzyłem i posprawdzałem wszystko jeszcze raz.

Fioletowy - żeby każdy ogarnął w którym miejscu na jakim zdj jest poziomica...

Niebieski - tam będzie lodówka na nóżkach ją sobie ustawie że będzie prosto

Czerwony - do kreski jest mocny spad z narożnika 

Żółty - miejsce gdzie jest przerwa między poziomicą a posadzką - max do 1.1cm

Zielony - jest to miejsce w którym brakuje 1.5cm (zdjęcie z grzejnikiem w tle i kątownikiem)

 

Na ten moment chciałbym te ubytki w posadzce wyrównać. Czym je wyrównać? 

 

 

20201028_161433.jpg

20201028_161440.jpg

20201028_161505.jpg

20201028_161532.jpg

20201028_161546.jpg

20201028_161601.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...