Skocz do zawartości

Posadzka w starym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Napisano

Zaprawa klejowa - jak sama nazwa wskazuje - JEST DO KLEJENIA  PŁYTEK!!!

 

Do równania posadzek są specjalne zaprawy dedykowane do tego celu.

 

Poleciłbym ATLAS POSTAR 60

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-postar-60-523-2085/

 

albo samopoziomujący ATLAS SAM 100, droższy

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-sam-100-521-466/

 

Atlasa polecam, bo na nim przede wszystkim pracowałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecić!

Napisano
16 godzin temu, michal321 napisał:

Witam przeprowadzam remont generalny w mieszkaniu z wielkiej płyty. Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm. W kuchni między przeciwnymi rogami jest różnica 3cm, a na samym środku 4-5cm. Żeby wyrównać całe mieszkanie musiałbym brać punkt zero z najwyższego punktu czyli z kuchni, ale nie mogę tego zrobić bo w pomieszczeniu na drugim końcu mieszkania (najniższy punkt) są drzwi balkonowe 2cm od podłogi. Jak wyrównam całe mieszkanie to ich nie otworzę. Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

Czy dobrym pomysłem jest użycie do tego kleju np. Zaprawa klejowa TOP 100 25 KG KREISEL lub Zaprawa klejąca do styropianu 25 kg BASIC FX?

Przesunięcie drzwi balkonowych do góry nie wchodzi w grę.

W całym mieszkaniu będą panele laminowane 12mm + podkład XPS 4 lub 6mm.

Nie biorę pod uwagę łazienki w tym poście - posadzka samopoziomująca. 

 

 

W nawiązaniu do odpowiedzi w poprzednim poście. Podłogę trzeba zrobić samopoziomującą warstwą dedykowaną lub warstwą izolacyjną + warstwą wyrównawczą. Zaprawy klejowe, z uwagi na panele, nie przydadzą ci się w tym zamierzeniu. Poniżej film, który ci rozjaśni w głowie. Dodatkowo link do rozwiązań podłogowych tego samego producenta. https://www.pl.weber/files/pl/2018-05/Folder_Podloga_idealna_Weber_2017.pdf

 

Napisano

Dzień dobry,

 

pod panele, polecamy wylewkę samopoziomującą. Ładnie Panu wyrówna pomieszczenie. :)

Dokładną instrukcję wykonania wraz z wyborem rozwiązania znajdzie Pan na filmie. Układanie paneli przy wyrównanym podłożu z pewnością będzie łatwiejsze i szybsze.

 

 

 

Napisano

Klej do płytek ma za małą wytrzymałość mechaniczną, żeby "robić" za podkład...

 

17 godzin temu, michal321 napisał:

Między najwyższym punktem podłogi w mieszkaniu, a najniższym jest różnica około 5cm.

 

Popatrz... tyle lat ludzie mieszkali w mieszkaniu z tak krzywymi podłogami :zalamka:...

 

Tak w ogóle to uważam, że takie SUPERPOZIOMOWANIE jest przereklamowane...

Jeśli podłoga w kuchni jest bardzo krzywa i masz poziomicę laserową, lub dostęp do niej, to możesz największe krzywizny zeszlifować szlifierką do betonu (można wypożyczyć na dobę) i po zagruntowaniu - wylać samopoziom tego, czy innego producenta...

Napisano
23 godziny temu, michal321 napisał:

Stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie wgłębień w każdym pomieszczeniu osobno i liczenie się z progami. 

To juz lepiej jednak założyć pewne spadki tak, by przy drzwiach łączących pomieszczenia były jednak na tym samym poziomie.

Takie drobne "stopnie" między pomieszczeniami są bardziej odczuwalne, niż drobne ale równe spadki na całej szerokości pomieszczenia.

A więc nie treba podnosić drzwi balkonowych, tylko założyć drobny spadek podłogi w ich kierunku.

Natomiast "wybrzuszenia" podłogi należy zlikwidować.

To wg mnie. 

Napisano

Podczytywacz głównie chodzi o kuchnie to najbardziej nierówne pomieszczenie w mieszkaniu. Zeszlifowanie szlifierką nie da rady bo jest to bardzo twarda płyta.

Posadzka samopoziomująca nie wchodzi w grę bo wyleje 10 worków wszystko zbierze mi się w drzwiach, następnie wyleje kolejne 10 i zostanę z progiem 5cm. Zero korzyści cena powyżej 1000zł i próg którego nie da się zniwelować. Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... No i żeby ustawić poziom to nadal zostaję z progiem między kuchnią a przedpokojem.

Wpadłem na pomysł z tym klejem, położę poczekam kilka dni aż wyschnie ułożę panele z podkładem. Czołgiem po tym jeździć nie będę i uważam że nic nie powinno się z tym stać.

A co do tego Atlasa postar 60

"Podkład podłogowy o grubości 10-100 mm" gdzieniegdzie w mieszkaniu jest poniżej 10mm 

"Średnio: 20 kg zaprawy na 1 m²/10 mm grubości warstwy." bardzo duże zużycie 

Napisano

A o takiej szlifierce nie pomyślałem, zastanowię się.

15 godzin temu, podczytywacz napisał:

Dalej odradzam klej...

 

Dlaczego odradza Pan klej? Szukałem informacji w Internecie i niczego nie mogłem znaleźć. Znajomi mówili mi że kładli dechy pod panele ze starych mebli itp. rzeczy, ale po kilku miesiącach panele zaczynały piszczeć. Mógłby Pan uzasadnić swoją odpowiedź dlaczego odradza Pan klej? Odpowiedź typu klej jest do płytek mnie nie usatysfakcjonuje...

 

A co do wytrzymałości kleju to gdy skuwałem płytki ze ścian i podłogi w tym mieszkaniu to musiałem się nieźle namęczyć nie z płytką a właśnie z klejem, używałem do tego makity młotowiertarki.

Napisano
3 minuty temu, podczytywacz napisał:

:bezradny:Na to nic nie poradzę :bezradny:

Czyli nie ma Pan żadnych argumentów, ok. 
 

Jeszcze poczytam o tej szlifierce do betonu bo wydaje mi się że to może być dobry pomysł.

Jestem ciekaw czy da radę zeszlifować chociaż 1cm

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

Mam... dwa już wymieniłem...

Ok, a może mi Pan powiedzieć czego mogę się spodziewać po zastosowaniu kleju na podłodze i użytkowaniu przez kilka lat? 

Napisano
17 godzin temu, michal321 napisał:

 Myślałem nad zwykłą wylewką np. ten atlas postar 60 co wyżej został polecony, ale ten czas 100% wyschnięcia 28 dni... 

Kochany ale pod panele nie musisz czekać 28 dni, tak samo jak i pod cokolwiek innego, te 28 dni to taki dupochron producencki. Tydzień wystarczy.

Jak dla mnie to możesz wyrównać byle czym, tym bardziej że będziesz miał podkład z xps 4-6 cm. Ale właśnie z tym planowanym podkładem xps to możesz mieć problem z piszczeniem, tak jak ci znajomi z dechami.

Bo jak powierzchnia nie będzie idealnie liniowa to będzie to wszystko się kolybać i styropian zacznie piszczeć.

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, michal321 napisał:

Ok, a może mi Pan powiedzieć czego mogę się spodziewać po zastosowaniu kleju na podłodze i użytkowaniu przez kilka lat? 

Jeśli będzie to klej pod styropian i na to wylewka, to wytrzyma, ale... jak Pan go równo ułoży i jak nim wypoziomuje podłoże? Naszym zdaniem, wyrównanie to zadanie wylewki samopoziomującej. Płytka, zespolona z klejem i podłożem zupełnie inaczej pracuje niż klej wykorzystany jako wyrównanie podłoża pod posadzkę wykończoną panelami. Kleje do płytek mają niską wytrzymałość i zastosowanie ich jako wyrównanie pod panele będzie skutkowało tym, że one po prostu mogą się pod tymi panelami pokruszyć.


Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Eksperci Weber napisał:

Styropian klawiszuje na nierównym podłożu i należy wziąć to pod uwagę przy układaniu paneli, ponieważ te nierówności dalej się przeniosą na kolejne warstwy wykończeniowe.

 

3 godziny temu, demo napisał:

i styropian zacznie piszczeć.

 

Nie mam zamiaru kłaść pod klej styropianu tylko do równania użyć kleju. 

Chcę użyć kleju do wyrównania dziur i nierównych wgłębień w posadzce, a nie poziomowania jej w całości do równego poziomu - zostawić lekki spad.

XPS jest to produkt przeznaczony do kładzenia pod panele i nic nie będzie piszczeć.

 

Napisano

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Napisano (edytowany)
20 minut temu, Eksperci Weber napisał:

Czyli klej będzie bezpośrednio pod panelami. Jak wspomnieliśmy wcześniej, klej do płytek ma niską wytrzymałość i prawdopodobnie pod wpływem nacisku na panele, popęka. Inaczej pracuje pod płytką zespoloną z podłożem, inaczej z wykończeniem pływającym (nie jest do tego przeznaczony).

 

Pozdrawiamy

Między klejem a panelami XPS.

To czym zastąpić klej? Nie mogę zrobić tego normalną wylewką ponieważ takiej wylewki musi być około 1cm. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

Edytowano przez michal321 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Można do tego użyć wylewki samopoziomującej, dowolnej, jeśli będzie związana z podłożem (np. weber NIVELO, weber.floor POZIOM) a panele nie będą klejone. Oczywiście wcześniej wymagane jest dokładne odkurzenie i zagruntowanie podłoża.

Do samego szpachlowania może Pan wykorzystać masę weber.floor 4045, która ma konsystencję jak hm... gęsta śmietana i bardzo łatwo się ją aplikuje. Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4045

 

Przykład zastosowania może Pan obejrzeć na filmie:

 

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
3 godziny temu, podczytywacz napisał:

:icon_eek: Raczej 4 - 6 mm...

No tak przepraszam, myślałem że chodzi o centymetry, w takim razie wyrównać może czym chce byle było równo.

No naprawdę nie ma to znaczenia żadnego, bo ta warstwa równająca nie jest bezpośrednio narażona na obciążenia mechaniczne, więc nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia czym wyrówna.

35 minut temu, michal321 napisał:

. Wyczytałem w Internecie że nie można położyć wylewki betonowej na istniejącą już wylewkę ponieważ się nie połączy i będzie cała latać. 

W internecie to różne głupoty piszą, nic nie będzie latać, będzie leżeć, nawet jak się nie połączy. Ale jak odkurzysz i zaimpregnujesz podłoże, to się i połączy.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Przed chwilą wróciłem z mieszkania pomierzyłem i posprawdzałem wszystko jeszcze raz.

Fioletowy - żeby każdy ogarnął w którym miejscu na jakim zdj jest poziomica...

Niebieski - tam będzie lodówka na nóżkach ją sobie ustawie że będzie prosto

Czerwony - do kreski jest mocny spad z narożnika 

Żółty - miejsce gdzie jest przerwa między poziomicą a posadzką - max do 1.1cm

Zielony - jest to miejsce w którym brakuje 1.5cm (zdjęcie z grzejnikiem w tle i kątownikiem)

 

Na ten moment chciałbym te ubytki w posadzce wyrównać. Czym je wyrównać? 

 

 

20201028_161433.jpg

20201028_161440.jpg

20201028_161505.jpg

20201028_161532.jpg

20201028_161546.jpg

20201028_161601.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oraz pory dnia i roku, godziny, pogody, ciśnienia atmosferycznego itd., itp., etc. W sumie zgadzam się, że takich danych nie ma. Nigdzie. Bo takie badanie kosztują krocie, a każde wyniki da się podważyć, wiec nikt nie ryzykuje.
    • Nie licz na to, że wyciszysz działkę do tych 35 - 40 dB w takim miejscu zlokalizowaną... Nawet kilkumetrowej wysokości ekran akustyczny - taki, jakie stawiają przy drogach szybkiego ruchu - nie załatwi tego Mieszkam 250 m od eSki, oddziela mnie od niej pas szerokości około100 m lasu mieszanego i słyszę każdy niemal pędzący pojazd (nie mówię o motocyklach z "ulepszonymi" wydechami ) - ekranu nam nie postawili... Około 700 m od okien jest linia kolejowa Warszawa - Lublin, od niej również "oddziela" nas pas ze 150 m szerokości lasu, również mieszanego... Słychać każdy przejeżdżający skład pociągu - o godzinie  +- 23:40 przejeżdża skład 43 wagonów z węglem Zupełnie inaczej słychać samochody i pociągi w suche dni, a inaczej "po rosie", gdy powietrze jest mocno wilgotne - wtedy wydaje się, że jeżdżą one tuż pod oknami Zaznaczam, że las jest mieszany, bo jest różnica zimą, a miesiącami, gdy są gęste liście na drzewach... Nie mierzyłem natężenia hałasu, ale BYŁ on mocno zauważalny w pierwszych tygodniach zamieszkania - po jakimś czasie przestaje się słyszeć te hałasy, przestają być zauważalne, przeszkadzające i uciążliwe... czasami się je słyszy, ale ucho przyzwyczaja się... Można próbować odgradzać się parkanami, szpalerami tui, czy innych roślin, ale i tak trzeba będzie zaakceptować pozostałe szumy i odgłosy...   Albo szukać innej lokalizacji     Podejrzewam, że takie dane uzyskasz tylko doświadczalnie dla określonej lokalizacji...
    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...