Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dziwne plamy w rogach na suficie.


Recommended Posts

Witam,

dwa lata temu, fachowiec wymienił mi opierzenia na dachu budynku jednorodzinnego. Po jego remoncie, na wyższej kondygnacji zaczęły wychodzić dziwne plamy w rogach pomieszczeń (zewnętrznych budynku). Po prośbie o poprawienie opierzeni przyjechał dotknął sufitu w miejscu występowania plam i stwierdził, iż sufit jest suchy więc to nie jego wina, tylko wentylacja do niczego. Dziwne, bo ani okien, ani niczego innego nie wymienialiśmy, a plam przez 12 lat nie było. Czy pomoże ktoś podpowiedzieć od czego są te plamy i jak się ich pozbyć?

IMG_20201018_143035.jpg

IMG_20201018_143039.jpg

IMG_20201018_143044.jpg

IMG_20201018_143049.jpg

IMG_20201018_143147.jpg

IMG_20201018_143154.jpg

IMG_20201018_143248.jpg

IMG_20201018_143254.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wg mnie grzyb. Pojawił się z powodu błędnie ułożonego ocieplenia. Ocieplenia jest w narożach albo mniej, albo zostało wciśnięte na siłę, co też jest niewłaściwe. Skutek tego jest taki, że w narożach powstaje różnica temperatur i warunki sprzyjające rozwojowi grzyba. Zapewne wentylacja nie jest idealna, skoro się grzybek rozwija, ale skoro piszesz, że przez 12 lat grzyba nie było, widocznie dotąd gdzieś ta granica nie była przekraczana, a teraz już tak. No i są wykwity.

Inny trop: wentylacja połaci - kiedyś była w narożnikach to trudne miejsca , a po remoncie przestała być. A to też sprzyja grzybkom.

dopisałem: w pradawnych czasach walkę z grzybem w narożnikach pokoju prowadzono gipsując na okrągłą łączenie ścian i sufitu, iżby sprzyjać cyrkulacji powietrza.

Najprościej chyba byłoby poprawić wentylację. Tylko jak?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobną sytuację na niskim poddaszu. W oknach były nawiewniki higrosterowane, narożniki były w miarę ciepłe, drzwi otwierane, ale mimo to cyrkulacja i wymiana wilgoci była zbyt mała. Wystarczyło przebić się do wolnego kanału wentylacyjnego i po grzybku ślad zaginął. Dlatego wspomniałem w komentarzu, że nie do końca mam pewność co do istoty tego zjawiska na zdjęciach.

Można zmierzyć temperaturę i wilgotność w narożniku i na ścianie bliżej środka pomieszczenia. Grzyb to grzybnia - pełno tego w naszych domach i w takich właśnie warunkach potrafi "zakwitnąć". Jedno jest pewne - trzeba zmienić warunki: wilgotność i temperaturę.

 

Teraz już wiemy, po co są bonie w narożach - ozdoba i dodatkowa warstwa ocieplenia od zewnątrz.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyć termometrem bezdotykowym temp.  w narozniku - zmaczna różnica miedzy pozostałą powierzchnią ściany rozstrzygnie czy to przeciek czy kondensacja. Warto też sprawdzić wilgotność powietrza w pomieszczeniu.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ścianka klasyczna 24, miałem na myśli to ze kątownik myśle ze przynajmniej 10 cm x 10 to musiałbym bloczek stawiać na nim. Można tak ?
    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...