Skocz do zawartości

Przeciekają kominy -co poszło nie tak :( ?


Recommended Posts

Napisano

Witam. Mam problem z kominami. Otoż dziś po 3 dniach deszczu zauważyłem na budowie , ze przeciekają mi kominy i woda leje się po krokwi oraz na po cegłach.

Dach był wykończony z kominami 3 lata temu i mimo że przez ten czas było masę ulewnych deszczów to nic nie przeciekało az do dziś.

Dodam , ze nie oszczędzałem na materiałach i fachowcach bo komin wymurowany jest z pełnego klinkieru.
Mianowicie komin jest systemowy schiedla , jest obmurowany wewnatrz domu porothermem 11.5cm a na zewnątrz wystaje 2m i jest z pełnego klinkieru robbena murowany na zaprawie do klinkieru oraz jest pełna fuga.. Komin jest oczywiście okuty.

Co mogło pójść nie tak , ze po 3 dniach deszczu pojawiły się przecieki po 3 latach od wykonania.
Dodam , ze dach i okucie wykonywał mi bardzo dobry fachowiec i najbardziej z czego jestem zadowolony na budowie to z tego jak dobrze wykonał mi nie łatwy dach.
Gdzie szukać przyczyny.
1 z dekarzy powiedział mi ze na 99% problemem jest to ze nie nie jest zaimpregnowany klinkier i podcieka po fudze (komin impregnowałem 3 lata temu po wymurowaniu)
Dodam , ze nie mam założonych kratek wentylacyjnych w kominie bo zawsze odkładam to w czasie a niestety dostęp do komina mam ciężki no ale nie sadze że to mogło być przyczyną

Gdzie szukać przyczyny ? Czy naprawdę winowajcą może być niezaimpregnowana fuga? pytam bo nie chce mi sie w to wierzyć.
Specjalnie przy budowie komina uparłem się na pełny klinkier bo chcialem uniknąć tego typu rzeczy.. no to mam.

W zimie chcialem ocieplać poddasze bo buduje systemem gospodarczym no ale 1 musze to naprawić i nie wiem co sprawdzić w 1 kolejnośći.

Pozdrawiam i prosze o dorade

Napisano

Impregnacja  nie zabezpiecza przed przeciekami, a nieszczelności mogą  występować nie przy samym kominie. Ustalenie przyczyny może być trudne i zależy od sposobu pokrycia dachu. Z opisu wynika, że nieszczelność jest niewielka i dopiero po długotrwałych opadach pojawiają się przecieki, co sugeruje, że może gdzieś  się gromadzić zanim przeniknie do środka. Pomijajając nieszczelności obróbki wokół komina, trzeba też brać pod uwagę spływ wody po  FWK (jeśli taka była ułożona) przenikającej przez pokrycie, kalenicę . Woda  natrafia na przeszkdę w postaci komina i przecieka po jego powierzchni. 

Napisano
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Trzeba wejść na poddasze i zlokalizować dokładnie miejsce przecieku. Masz jakieś fotki? Przeciek może być zupełnie w innym miejscu niż się tego spodziewamy.

akurat nie zrobilem ale jak tylko bede dal rade to wrzuce.

 

9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Impregnacja  nie zabezpiecza przed przeciekami, a nieszczelności mogą  występować nie przy samym kominie. Ustalenie przyczyny może być trudne i zależy od sposobu pokrycia dachu. Z opisu wynika, że nieszczelność jest niewielka i dopiero po długotrwałych opadach pojawiają się przecieki, co sugeruje, że może gdzieś  się gromadzić zanim przeniknie do środka. Pomijajając nieszczelności obróbki wokół komina, trzeba też brać pod uwagę spływ wody po  FWK (jeśli taka była ułożona) przenikającej przez pokrycie, kalenicę . Woda  natrafia na przeszkdę w postaci komina i przecieka po jego powierzchni. 

Wczoraj jak wyszedłem na poddasze po drabinie pod samą kalenice to zauważyłem ze woda tak jakby spływała po membranie.

Rano jak przyszedłem to kapało na ziemie w rogu komina ale jak już wyszedłem na drabinę i poruszałem w rogu komina to woda była na membranie i potem woda skraplała się już po membranie a następnie po krokwi gdzie przez caly dzien intenstynego deszczu skropliny doszły na długość krokwi okolo 3-4m .

Nie mialem czasu dokladnie tego sprawdzić bo spieszyłem sie do pracy ale ewidentnie woda skrapla sie po membranie ale nie wiem czy jest to spowodowane skraplanie i czy pochodzi ono z komina czy z czego innego..

Mozę to głupie co napisze ale podczas podciekania i deszczu ewidentnie bylo słychać w okolicach komina jak kropla deszczu kapała i uderzała w blachę (tak jakby sie coś przelewało ) a nigdy czegos takiego nie mialo miejsca podczas ulew.

W piątek będę chciał wyjść na komin i sprawdzić okucie ale czy tam coś zauważę , ciężko powiedzieć

Napisano
2 godziny temu, Toomo napisał:

 

Wczoraj jak wyszedłem na poddasze po drabinie pod samą kalenice to zauważyłem ze woda tak jakby spływała po membranie.

Rano jak przyszedłem to kapało na ziemie w rogu komina ale jak już wyszedłem na drabinę i poruszałem w rogu komina to woda była na membranie i potem woda skraplała się już po membranie a następnie po krokwi gdzie przez caly dzien intenstynego deszczu skropliny doszły na długość krokwi okolo 3-4m .

 

Mamy identyczny problem.

W zasadzie dokładnie jak Ty.

Mokra membrana, spływa woda i jedna z krokwi zbiera wodę i kapie w dół na ocieplenie z wełny.

Na razie podstawiłem tam wiadro i czekam na dni bez deszczu, rozbieram dachówkę obok komina i jeszcze raz będę solidnie robił obróbki wokół niego.

Musi tam być problem.

Nie ma innej opcji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...