Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Przeciekają kominy -co poszło nie tak :( ?


Recommended Posts

Witam. Mam problem z kominami. Otoż dziś po 3 dniach deszczu zauważyłem na budowie , ze przeciekają mi kominy i woda leje się po krokwi oraz na po cegłach.

Dach był wykończony z kominami 3 lata temu i mimo że przez ten czas było masę ulewnych deszczów to nic nie przeciekało az do dziś.

Dodam , ze nie oszczędzałem na materiałach i fachowcach bo komin wymurowany jest z pełnego klinkieru.
Mianowicie komin jest systemowy schiedla , jest obmurowany wewnatrz domu porothermem 11.5cm a na zewnątrz wystaje 2m i jest z pełnego klinkieru robbena murowany na zaprawie do klinkieru oraz jest pełna fuga.. Komin jest oczywiście okuty.

Co mogło pójść nie tak , ze po 3 dniach deszczu pojawiły się przecieki po 3 latach od wykonania.
Dodam , ze dach i okucie wykonywał mi bardzo dobry fachowiec i najbardziej z czego jestem zadowolony na budowie to z tego jak dobrze wykonał mi nie łatwy dach.
Gdzie szukać przyczyny.
1 z dekarzy powiedział mi ze na 99% problemem jest to ze nie nie jest zaimpregnowany klinkier i podcieka po fudze (komin impregnowałem 3 lata temu po wymurowaniu)
Dodam , ze nie mam założonych kratek wentylacyjnych w kominie bo zawsze odkładam to w czasie a niestety dostęp do komina mam ciężki no ale nie sadze że to mogło być przyczyną

Gdzie szukać przyczyny ? Czy naprawdę winowajcą może być niezaimpregnowana fuga? pytam bo nie chce mi sie w to wierzyć.
Specjalnie przy budowie komina uparłem się na pełny klinkier bo chcialem uniknąć tego typu rzeczy.. no to mam.

W zimie chcialem ocieplać poddasze bo buduje systemem gospodarczym no ale 1 musze to naprawić i nie wiem co sprawdzić w 1 kolejnośći.

Pozdrawiam i prosze o dorade

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Impregnacja  nie zabezpiecza przed przeciekami, a nieszczelności mogą  występować nie przy samym kominie. Ustalenie przyczyny może być trudne i zależy od sposobu pokrycia dachu. Z opisu wynika, że nieszczelność jest niewielka i dopiero po długotrwałych opadach pojawiają się przecieki, co sugeruje, że może gdzieś  się gromadzić zanim przeniknie do środka. Pomijajając nieszczelności obróbki wokół komina, trzeba też brać pod uwagę spływ wody po  FWK (jeśli taka była ułożona) przenikającej przez pokrycie, kalenicę . Woda  natrafia na przeszkdę w postaci komina i przecieka po jego powierzchni. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Trzeba wejść na poddasze i zlokalizować dokładnie miejsce przecieku. Masz jakieś fotki? Przeciek może być zupełnie w innym miejscu niż się tego spodziewamy.

akurat nie zrobilem ale jak tylko bede dal rade to wrzuce.

 

9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Impregnacja  nie zabezpiecza przed przeciekami, a nieszczelności mogą  występować nie przy samym kominie. Ustalenie przyczyny może być trudne i zależy od sposobu pokrycia dachu. Z opisu wynika, że nieszczelność jest niewielka i dopiero po długotrwałych opadach pojawiają się przecieki, co sugeruje, że może gdzieś  się gromadzić zanim przeniknie do środka. Pomijajając nieszczelności obróbki wokół komina, trzeba też brać pod uwagę spływ wody po  FWK (jeśli taka była ułożona) przenikającej przez pokrycie, kalenicę . Woda  natrafia na przeszkdę w postaci komina i przecieka po jego powierzchni. 

Wczoraj jak wyszedłem na poddasze po drabinie pod samą kalenice to zauważyłem ze woda tak jakby spływała po membranie.

Rano jak przyszedłem to kapało na ziemie w rogu komina ale jak już wyszedłem na drabinę i poruszałem w rogu komina to woda była na membranie i potem woda skraplała się już po membranie a następnie po krokwi gdzie przez caly dzien intenstynego deszczu skropliny doszły na długość krokwi okolo 3-4m .

Nie mialem czasu dokladnie tego sprawdzić bo spieszyłem sie do pracy ale ewidentnie woda skrapla sie po membranie ale nie wiem czy jest to spowodowane skraplanie i czy pochodzi ono z komina czy z czego innego..

Mozę to głupie co napisze ale podczas podciekania i deszczu ewidentnie bylo słychać w okolicach komina jak kropla deszczu kapała i uderzała w blachę (tak jakby sie coś przelewało ) a nigdy czegos takiego nie mialo miejsca podczas ulew.

W piątek będę chciał wyjść na komin i sprawdzić okucie ale czy tam coś zauważę , ciężko powiedzieć

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Toomo napisał:

 

Wczoraj jak wyszedłem na poddasze po drabinie pod samą kalenice to zauważyłem ze woda tak jakby spływała po membranie.

Rano jak przyszedłem to kapało na ziemie w rogu komina ale jak już wyszedłem na drabinę i poruszałem w rogu komina to woda była na membranie i potem woda skraplała się już po membranie a następnie po krokwi gdzie przez caly dzien intenstynego deszczu skropliny doszły na długość krokwi okolo 3-4m .

 

Mamy identyczny problem.

W zasadzie dokładnie jak Ty.

Mokra membrana, spływa woda i jedna z krokwi zbiera wodę i kapie w dół na ocieplenie z wełny.

Na razie podstawiłem tam wiadro i czekam na dni bez deszczu, rozbieram dachówkę obok komina i jeszcze raz będę solidnie robił obróbki wokół niego.

Musi tam być problem.

Nie ma innej opcji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Jestem właścicielem działki położonej w atrakcyjnym miejscu nad jeziorem. Gmina jest na etapie zmiany MPZP i przyjmowania wniosków. Według aktualnego MPZP dopuszcza się budowę małych domków wypoczynkowych. Wraz z innymi właścicielami wnioskujemy o możliwość zabudowy jednorodzinnej. Słabo znam się na temacie, stąd mój post. Chodzi mi o Wasze porady, co uwzględnić i jak argumentować wnioski, aby pozwolić sobie na większą dowolność niż narzucona dotychczas i nie borykać się różnymi przeszkodami przy budowie. O co warto zadbać na tym etapie? Proszę o wasze sugestie, uwagi. Dodatkowo nieprzekraczalna linia zabudowy (100 m od jeziora) przecina działkę w połowie. Da się jakoś temat ugryźć, aby zyskać trochę "pola"? W załącznikach część aktualnego planu.
    • Są to 2 pomieszczenia przedpokój i kuchnia połączone oba po ~4m2. Największe pęknięcie jest na łączeniu gdzie kiedyś były drzwi, teraz jest odrobinę poszerzone. Zaznaczylem je na zdjeciu. Dylatacji nie było robionych w ogóle.  Pytanie co z tym teraz zrobić?  Czy po nacieciu pęknięć i uzupełnieniem odpowiednim środkiem żywica dałaby radę? Fachowiec poleca rezygnację z żywicy i zrobienie kafelków.  I w razie czego lepiej żywice poliuretanową czy epoksydową?  
    • Dzień dobry,   wygląda to tak, jakby nie było dylatacji i pęknięcie poszło od narożnika ściany. Czy pomieszczenie ma kształt litery "L" i czy została zrobiona dylatacja? Jeżeli nie ma dylatacji obwodowych to może pękać dalej. Jeśli dylatacje są, ale ich nie widać na zdjęciu, to jeśli wylewka się trzyma, pęknięcie należy skleić żywicą z laminatem a potem naciąć dylatację w odpowiednim miejscu. Jeśli to jest pomieszczenie w kształcie L to bez dylatacji w tym miejscu będzie pękać.   Dokładne wykonanie laminatu, krok po kroku, można zobaczyć na filmie o naprawie posadzki i aplikacji żywicy w garażu a samą pracę wykonać np. przy pomocy żywicy weber.tec EP 10 oraz maty z włókna szklanego.  https://www.pl.weber/zywice-epoksydowe-i-poliuretanowe/zywica-epoksydowa-w-garazu-na-istniejacej-posadzce-betonowej    
    • Co byś polecił do wypełnienia nacięć szlifierką? Czy wszystkie powstałe pęknięcia nacinać? Fachowiec mówi, że będzie to widać. Nawet takie małe u innego klienta stały się widoczne mimo wyrównania. Te pęknięcia są o sporych zakrętach to powinien po pęknięciu iść czy mniej więcej w linii prostej?
    • Witam, W tym roku postanowiłem postawić altanę, pracę będę wykonywał we własnym zakresie, proszę o konsultację czy w założeniach nie ma błędów. Altana ma stać na 6 słupach 10x10 cm, o wysokości 2,15m w rozstawie 3,2 m oraz 2,6m + 2,6m. Dach dwuspadowy kąt 30st. Płatwie stropowe 6x16 cm spięte ze sobą nad słupami takimi samymi deskami. Zastrzały 6x12 cm o długości 50 cm. Płatew kalenicowa 6x16 cm podparta w 3 miejscach. Krokwie 6x12 cm w rozstawie 1m, łaty 2,5x5 cm w rozstawie 45 cm. Dach kryty onduliną wystający 40 cm poza obrys słupów z każdej strony. Wszystko poza łatami będzie wykonane z drewna KVH, połączenia będą wykonane na wkręty ciesielskie w systemie, najprawdopodobniej dmx. Będę wdzięczny za fachową poradę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...