Skocz do zawartości

Adaptacja poddasza - nieużytkowe "kąty"


wtk111

Recommended Posts

Napisano

Witam,

Jestem w trakcie ocieplania poddasza - jako, że ścianka kolankowa była bardzo niska to mam sporo przestrzeni, którą chce wyłączyć z użytkowania i tutaj rodzi się kilka pytań; czy takie nieużytki mogę na stałe odgrodzić i pozostawić bez wentylacji?

Czy trzeba tam układać paroizolację/płytować to czy wystarczy odciąć scianą, ścianę docieplić i od wewnątrz dać folię.

Z góry dzięki za informację bo nie bardzo wiem jak do tego podejść.

Napisano
  Dnia 2.10.2020 o 20:16, wtk111 napisał:

czy takie nieużytki mogę na stałe odgrodzić i pozostawić bez wentylacji?

Rozwiń  

zalezy od konstrukcji dachu i konstrukcji - czy są tam jakieś szczeliny, dzięki którym te powierzchnie będą przewietrzane.

Natomiast i tak trzeba tam docieplić strop poddasza (podłogę) - inaczej będzie uciekać spod spodu ciepło (a więc musi być paroizolacja i ocieplenie - a także powinien być tam jakiś dostęp (właz z dachu, lub od środka poddasza).

Napisano

Szczelin nie ma chociaż przedścianka będzie wykonana dookoła poddasza więc teoretycznie mógłbym coś zrobić, żeby zachować wentylację.

 

Właściwie dopiero wczoraj mnie oświeciło, że coś nie tak wymyśliłem  a między krokwiami mam już 15cm ocieplenia. Zamysł był taki, że na całym dachu ma być 30cm wełny a te "nieużytki" odgrodzę ściankami i... tyle...

Napisano
  Dnia 3.10.2020 o 07:22, wtk111 napisał:

Właściwie dopiero wczoraj mnie oświeciło, że coś nie tak wymyśliłem  a między krokwiami mam już 15cm ocieplenia. Zamysł był taki, że na całym dachu ma być 30cm wełny a te "nieużytki" odgrodzę ściankami i... tyle...

Rozwiń  

a jaki masz kąt dachu i jakie wysokie ścianki kolankowe?

Napisano

kąt 40 a ścianka kolankowa ma może z 40cm - jest więc sporo nieużytków
dodatkowo 1m dalej jest ścianka stolcowa a moja przedścianka będzie miała około 110cm

Napisano

Kurcze ... szkoda byłoby mi tego miejsca.

Być może teraz nie doceniasz, bo wydaje Ci się, że masz wystarczająco miejsca do przechowywania. Im dłużej mieszkasz, tym więcej zbiera się „przydasi" ;)

Jeśli nie całkowicie zabudowane schowki, to może zabudowa meblami na wymiar, mini garderoba, lub schowki powstałe z zabudowy z płyt g-k. Poniżej kilka inspiracji :)

 

 

 

 

 

208528-1ae2-877x0-sc1x33333_scianka-kolankowa11-budujemydompl-png.jpg

9713532-bardzo-niskie-scianki-kolankowe-mozna-zabudowac-konstrukcja.jpeg

20056283-scianka-kolankowa-o-wysokosci-do-110-cm-sprawia-ze.jpeg

image-46.jpg

Jak-wykonczyc-poddasze-ze-skosami-big.jpg

P9030228.JPG

Napisano

Musisz zachować ciągłośc warstw. Jeżeli stosujesz folie paroizolacyjną na połaci dachowej to powinieneś również położyć ją na ściankach.  Tak jak zostało to pokazane na filmiku który przesłał Pan z Redakcji Budujemy Dom. Pamiętaj o zastosowaniu zakładu folii min 10 cm. 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Nieużytki mają to do siebie, że dobrze zaaranżowane mogą być bardzo użyteczne ;) Pojemne biblioteczki, szafki czy kaskadowe szuflady, to może być funkcjonalny plus aranżacji domu. Przyłączamy się do głosów powyżej by przemyśleć decyzję dotyczącą odcinania tej przestrzeni.

 

5AL.jpg

5BL.jpg

Napisano
  Dnia 30.10.2020 o 22:46, Eksperci Śnieżka napisał:

Nieużytki mają to do siebie, że dobrze zaaranżowane mogą być bardzo użyteczne

Rozwiń  

Tak jest - a oprócz tego to jest przestrzeń, ktorą mamy prawie za darmo, a tracimy ją, gdy odcinamy.

A może to być czasem kilkanaście i więcej metrów pod dachem.

Jak przeliczymy to przez koszt budowy m2 - to jest to całkiem miła liczba.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...