Skocz do zawartości

Lekka wylewka na poddaszu


Recommended Posts

Witam wszystkich jestem nowy na forum dopiero zaczynam przygodę z remontem.
Chcę wykonać lekką wylewkę na poddaszu użytkowym. Zastanawiam się nad 15 cm warstwą styrobetonu lub wylewki perlitowej a na to płyta OSB 12 mm , a później panele. Czy takie rozwiązanie jest wmożliwe? Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam.

Edytowano przez przemo5996wp.pl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

 

można wykorzystać do tej pracy, jako rozwiązanie, płynny jastrych weber.floor 4310 lub weber Renofloor. Na izolacjach ze styropianu można układać wspomniany jastrych na grubość już od ok. 25-30 mm. Proszę pamiętać, aby użyć styropianu co najmniej EPS 100. Ma Pan zatem cienki, wypoziomowany jastrych pod panele laminowane lub winylowe. Konieczne też byłoby zbrojenie wylewki siatką z włókna szklanego weber.floor 4945 z zakładem ok. 10 cm. Dodatkowo tą samą siatką należałoby też wzmocnić wszelkie narożniki. Układamy siatkę na folii i wylewamy jastrych. Wysokie wytrzymałości na zginanie i na ściskanie przy cienkiej warstwie to niewątpliwie zalety weber.floor 4310.

Więcej o produkcie dowie się Pan ze strony: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

Zachęcamy do kontaktu :)

Link do komentarza

Panowie, strop 9 cm, to ma być leciutkie, weber deczko pojechał

czyli coś  do wyrównania - perlit, drobny keramzyt, na to styro do odpowiedniej miąższości, z 6-7 styrobetonu/perlitobetonu/płyty  g-w i posadzka właściwa, kwestia pod co - panele czy płytka; jak wylewane to wolałbym nawet cieniej i  z włóknami PP

niemniej i 9 cm stropu to też bieda, jaka rozpiętość od ściany do ściany? (grubej, nie 12, czy tam 14 cm)

Link do komentarza

Jeśli nie chce Pan wylewki, tylko płyty, to może Pana zainteresuje rozwiązanie suchego jastrychu z płyt włóknowo-gipsowych np. Rigips Rigidur: https://www.rigips.pl/systemy/podlogi

 

Rozwiązania rekomendowane zatem to:

- EPS 100 + jastrych weber.floor 4310 lub weber Renofloor - waga przy 2,5 cm grubości to ok. 43 kg/m2 przy wysokiej wytrzymałości (>25 MPa) i sztywności podłoża,

- system podłogowy Rigips Rigidur - podstawowa wersja 20 mm to ok. 25 kg/m2.

 

Zachęcamy do kontaktu.

Link do komentarza

Jeżeli to ma być lekkie to proponowałbym styropian podłogowy i dwie warstwy mfp lub osb albo płyty cementowo-włóknowe lub gipsowo-włóknowe. Na to folia i podkład pod panele (pianka lub miękka płyta pilśniowa). Jeżeli wyrównanie stropu jest konieczne to wystarczy do tego drobne kruszywo (keramzyt, perlit). Ewentualnie wymieszane na sucho z cementem i po wyrównaniu spryskane wodą.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...