Skocz do zawartości

Remont łazienki / ścianka działowa przy prysznicu


Recommended Posts

Napisano

Cześć.

 

Przymierzam się do remontu łazienki i mam pomieszczenie o szerokości 165 cm, gdzie na ok 100 cm chciałbym zrobić prysznic, a reszta na szafkę.

Czy możecie podpowiedzieć, czy można zrobić ściankę działową z cegły dziurawki, ale kładzioną tak, że ścianka będzie miała 6,5 cm grubości?
Czy to wytrzyma, jak ktoś się o tę ściankę oprze, czy poleci razem ze ścianką?

 

Jeżeli nie jest to najlepszy pomysł, to jak najlepiej wykonać ściankę w takim miejscu i z czego, żeby nie zabrała ona za dużo miejsca?

Ile koniecznie musi mieć grubości?

 

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Napisano

Ta ścianka miałaby być boczną ścianką kabiny prysznicowej, z drzwiami, czy zasłonką wejściową?

Jeśli nawiążesz do ściany, dasz kilka prętów zbrojeniowych fi6 zakotwionych w ścianie i postawisz ściankę do sufitu - nic się nie będzie dziać. Dodatkowo przecież będziesz - chyba - tynkować tę ściankę i obłożysz ją płytkami, przynajmniej z jednej strony - od prysznica... to da razem 10 - 12 cm - prawie 6 - 7% szerokości łazienki :zalamka:

Ale w takim małym pomieszczeniu, moim zdaniem, korzystniej będzie postawić szklaną ściankę, odgradzającą prysznic od szafki...

Może to będzie nieco droższe rozwiązanie, ale łazienka będzie "przestronniejsza" i na pewno widniejsza.

Napisano

Ścianka miałaby być boczną ścianką prysznica, z drzwiami, ale drzwi mocowane do normalnej ściany nośnej i do wspornika górnego (drzwi dzielone z częścią nieruchomą).

Czyli na tej ściance znajdował by się jedynie płaski element z magnesem.

Do sufitu niestety nie mogę nic mocować, bo jest podwieszany i nic z tym nie mogę zrobić (poddasze).

 

Ścianki nie chcę tynkować, po co? Od razu na to płytki. Czy tak się nie robi i spadną?

 

Co do ścianki z szyby - nie potrafię sobie tego wyobrazić, jak będzie wyglądać szyba z widokiem na sklejkę od szafy...

Napisano (edytowany)

"Cienkie" rozwiązanie to płyta cementowo-włóknowa , ale wymaga osadzenia słupka np. z kształtownika aluminiowego zamocowanego w podłodze i suficie (można kotwę przepuścić przez sufit podwieszany).

PS. Ewentualnie szyna pod sufitem do przeciwległej ściany.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, DonAndress napisał:

z widokiem na sklejkę od szafy...

Nie rób szafy ze sklejki... tam Ci zostanie koło 55 cm... "tyłkiem" do nowej ścianki żadnej szafy nie ustawisz...

 

A tak na poważnie:

Szkło nie musi być przezroczyste, może być np. piaskowane, matowane inaczej, oklejone folią od strony suchej...

 

3 godziny temu, DonAndress napisał:

Ścianki nie chcę tynkować, po co? Od razu na to płytki. Czy tak się nie robi i spadną?

Po to, żeby łatwiej kleić płytki z jednej strony, a z drugiej - żeby nie zarysować sklejki na szafie...

Płytki nie spadną...

Napisano (edytowany)

Ok, sprawa wygląda tak, że chciałbym to zrobić raczej taniej niż drożej.

Łazieneczka jest maleńka i nie jest moją łazienką marzeń. Istnieje i jest używana od 20 lat, są w niej zrobione już wszelkie podłączenia, zatem, żeby nie rujnować pomieszczenia całkowicie, muszę się do nich dostosować.

Muszę w niej zmieścić pralkę w szafie na dole obrazka oraz dać szafę koło prysznica.

Prysznic muszę dać z tej strony, ponieważ w lewym dolnym rogu brodzika jest odpływ.
 

No i teraz czy ktoś potrafi zwizualizować ten fragment łazienki, jak by wyglądał z szybą i szafką obok?

 

@podczytywacz

55 cm to jest wtstarczająco na szafę przecież. Ma się tam zmieścić deska do prasowania, suszarka na ubrania (to zabierze jakieś 15 cm więc zostanie dobre 35 cm na półki od góry do dołu.
Wg Ciebie jeżeli nie ze sklejki, to jak lepiej wykonać taką szafę?
Gdyby miała powstać ścianka, to tynkować nie chcę, bo to zabiera czas, a nawet jak by się bok sklejki porysował (a przecież będzie przymocowany na stałe) to i tak tego nie będzie widać.

lazienka.png

Edytowano przez DonAndress (zobacz historię edycji)
Napisano

Wizualizacji nie wrzucę, bo miałem kupiony  program na W95, po przejściu na emeryturę i wymianie komputera nie mam jak wizualizować... emulatora nie mam...

Z tym porysowaniem sklejki to miał być żart - cóż, nie wyszedł :bezradny:... jeśli masz w miarę względnie działającą wentylację w mieszkaniu, szczególnie z uwzględnieniem łazienki, to szafę możesz spokojnie zrobić ze zwykłej płyty meblowej, wykończonej okleiną z PCV - wytrzyma lata, a wygląda "salonowo" :D. Ta reszta ściany, pozostała po wydzieleniu kabiny faktycznie wystarczy na zabudowanie pojemnej szafy na wymiar.

 

W miejscu, w którym masz zamiar zrobić brodzik, była zapewne wanna... jeśli tak, będziesz musiał ciut zmienić miejsce na baterię prysznicową - powinna być ok. pół metra wyżej, niż wannowa.

 

Ścianka z cegły powinna być przed oklejaniem płytkami z grubsza otynkowana z obu stron, żeby można było łatwiej i równiej kłaść płytki.

 

Takie ścianki stawiałem z bloczków ytonga na klej, (o grubości 5 cm, jeśli miały być oklejane płytkami z obu stron, albo 7,5cm, jeśli płytki miały być z jednej strony), ze wzmacnianiem np. gwintowanym prętem, fi 6, kotwionym w przyległej ścianie pomieszczenia, a umieszczanym co dwa rzędy bloczków w wyciętych wyżłobieniach i "zanurzonych" w kleju. Wytrzymałość była/jest wystarczająca!

 

 

Napisano

Nie nie, w miejscu brodzika zawsze był prysznic. Przyłącza są na wysokości 75/76 cm i długimi wężykami prowadzone do marketowej zamkniętej kabiny prysznicowej (chociaż wcześniej kabina miała tylko brodzik i półokrągłe drzwi, a woda lała się po ścianach, a zatem przyłącza były widoczne no i też na tej wysokości).

Teraz kabina będzie murowana. Czy ta wysokość jest ok czy przenosić? Jeżeli przenosić, to na jaką wysokość?

 

Jeżeli chodzi o klejenie prętów, to czy pianka montażowa do okien będzie wystarczająca?

Chodzi mi tez o to, że pianka ma dość długą dyszę, a bez niej nie wiem, jak wrzucić klej na sam początek ścianki :)

Napisano

Przyłącza są na wysokości baterii wannowej... Przy brodziku w kabinie prysznicowej powinny być na wysokości ok. 115 cm nad posadzką lub dnem brodzika... Właściwie ta wysokość wynika poniekąd ze wzrostu użytkowników - na specjalne życzenia robiłem i niżej, i wyżej...

 

Kiedy piszę o klejeniu bloczków ytonga, mam na myśli klej do tego celu przeznaczony! kupowany razem z bloczkami! Nie pianką...

O sposobie, jakim ja kleiłem  - nieco później napiszę, bo to tak na biegu piszą, a nad głową stoi koleżanka-małżonka z siatkami w ręku i goni na weekendowe zakupy :bezradny:

Napisano

Klej jest cienkowarstwowy, więc drut chowałem w naprędce wyżłobionych rowkach, żeby zachować odpowiednią grubość kleju. Rowek wypełnić klejem, drut wcisnąć w również wypełniony klejem otwór w ścianie, podociskać,  wyrównać warstwę kleju pod następny, z wyższej warstwy, bloczek.

 

856324458_DSC_02672.thumb.JPG.c311214b77333a383eac60b3399e9ae5.JPG

 

Bloczek ma 60 cm długości, więc warstwa to bloczek z kawałkiem, i na mijankę... :icon_mrgreen:

Napisano
Dnia 11.09.2020 o 12:36, podczytywacz napisał:

Klej jest cienkowarstwowy, więc drut chowałem w naprędce wyżłobionych rowkach, żeby zachować odpowiednią grubość kleju. Rowek wypełnić klejem, drut wcisnąć w również wypełniony klejem otwór w ścianie, podociskać,  wyrównać warstwę kleju pod następny, z wyższej warstwy, bloczek.

Bloczek ma 60 cm długości, więc warstwa to bloczek z kawałkiem, i na mijankę... :icon_mrgreen:

Rewelacja!
Będzie trochę więcej roboty, ale dziękuję bardzo :)

Napisano (edytowany)

Bloczki stawiaj starannie, pilnuj pionu ścianki, to będzie mniej roboty z wykończeniem murka... przyciągniesz tarką, zagruntujesz i od razu można kłaść z jednej strony płytki, a z drugiej warstewkę gładzi...

I przy wykończeniu będzie mniej roboty...

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...
Napisano

@podczytywacz Dzień dobry, czy jest Pan w stanie doradzić, czy takie rozwiązanie sprawdzi się również przy bardzo krótkiej ściance - ok. 21 cm? Ścianka do samego sufitu, z jednej strony płytka, z drugiej szafka nad stelażem WC. Dodatkowo do czoła tej ścianki miałby być zamontowany profil od szyby prysznicowej. Szerokość profilu to 1,7 cm. Myśleliśmy, żeby przed zamontowaniem profilu wykończyć czoło bloczku dekoracyjną listwą ścienną 5,5 cm. Mniej więcej chodzi o coś takiego jak na wizualizacji. Ostatecznie tylko jakieś 10 cm ścianki będzie wystawać, ponieważ będzie również dodatkowa zabudowa g-k w prysznicu na ok. 10 cm.

Łazienka dolna-Untitled-20230616-125618.jpg

Łazienka dolna-Untitled-20230616-130407.jpg

Napisano

Właściwie to trudno mi to umiejscowić, ale jest to możliwe... przydałby się jakiś szkic tej ścianki z wymiarami, razem z pokazaniem opisywanych urządzeń...

Nie bardzo widzę na ściance o długości 21 cm szafki wiszącej:scratching:...

 

Przy tak krótkiej ściance, i to jeszcze z tak zaplanowanym obciążeniem, zrobiłbym kotwienie w każdej spoinie między bloczkami o większej grubości ytonga  - 7,5 a nawet 10 cm...

 

Bez szkicu/planu nie potrafię nic konkretnego podpowiedzieć :bezradny:

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
Do przygotowania powierzchni ścian w łazience przed dalszymi pracami wykończeniowymi warto zastosować gładź wapienną Śnieżka Acryl-Putz RV13 Renova. Dzięki swoim właściwościom gładź minimalizuje ryzyko powstania pleśni i grzybów, jest odporna na kondensację pary wodnej oraz podwyższoną wilgotność. Po wyszlifowaniu i gruntowaniu może być pokryta dowolnym materiałem dekoracyjnym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...