Skocz do zawartości

Połączenie papy z folią - Fundament, chudziak, styropian, posadzka


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

 

Jestem na etapie układania styropianu pod posadzki. Chudziak wylany bezpośrednio na piasek i jest zatopiony w fundamencie. Fundament ocieplony od zewnątrz styropianem 20cm i jest oddzielony ze ścianą papą. Papa wystaje od zewnątrz 6cm, a od wewnątrz niestety 0.5cm- max 2cm. Tynkarze zaszaleli i pojechali tynkiem cementowym do samego dołu. Czy muszę teraz skuć ten tynk na wysokość tej papy żeby folia od styropianu się z nim połączyła? Jedni mówią że tak drudzy że nie trzeba, co jest fundament ocieplony. Jeżeli mam kuć to - Jak zrobić zakładkę z tej papy tak mało jej wystaje? Czy wewnątrz ściany też mam kuć? Jak później układać styropian jak będzie uskok pomiędzy gołą skutą ścianą a tynkiem. Może wystarczy skuć odcinek 2cm w dół od papy i 2cm w górę od papy żeby odciąć tynk i już nie będzie ciągła wilgoć? Styropian z posadzką na dole będzie mieć 29cm. Styropian 7+7+6 + posadzka. Dodaje zdjęcie przed położeniem tynku. Będę wdzięczny za fachowe porady, bo stoję z robotą. 

IMG_9283.JPG

Edytowano przez pierwsza-budowa (zobacz historię edycji)
Napisano

Folii w podłodze i tak nie da się sensownie połączyć z papą na wierzchu fundamentu, skoro tak mało wystaje. Już na tym etapie popełniono błąd. Pozostaje zrobić tak jak napisano powyżej – skuć pas tynku, nałożyć emulsję żeby zmniejszyć nasiąkliwość. Izolacja nie będzie idealna, ale przerwiemy możliwość podciągania wilgoci przez tynk. 

PS. Podciąganie wilgoci z gruntu nie ma nic do tego czy fundament jest ocieplony, czy nie. 

Napisano

Warstwa izolacji poziomej (przeciwwilgociowej) w postaci papy ma zapobiegać przedostaniu się wilgoci z gruntu na wyższe poziomy, dlatego tynk musi zostać skuty do warstw papy, a dla bezpieczeństwa nawet do kilku centymetrów ponad nią. Folia PE, którą układa się na chudziaku pod izolację z płyt styropianowych powinno się wywinąć co najmniej do styku z papy +  kilkucentymetrowy zapas. Styropian Termo Organika np. TERMONIUM PLUS dach-podłoga układany w kilku warstwach (jak zakłada projekt) nie będzie miał żadnych problemów, nawet jak połączenie papy z folią nie będzie idealnie szczelne. Najważniejsze zadanie to takie by tynk na ścianie wewnątrz był powyżej izolacji z papy. Przy zaniedbaniu tego wymagania istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgoć podciągana kapilarnie będzie skutkować "puchnięciem" tynku, zagrzybieniem i późniejszym odpadaniem. Ten problem występuje często w starych domach, gdzie zaniedbano warstwy hydroizolacji poziomej lub tynk został położony poniżej tych warstw        

  • 2 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano

Witam wszystkich

 

Chciałbym odświeżyć temat.

Jestem po tynkach i chcę na chudziaku wykonać hydroizolację. Problem w tym, że budowlańcy ułożyli na ścianie fundamentowej pasy folii fundamentowej ( gotowy produkt o szerokości 50cm)  na tym zostały wybudowane ściany nośne. Analogicznie, pod ścianki działowe ułożyli taki sam materiał. Spod bloczków wystaje kilkanaście cm tej folii. 

Planowałem wyłożyć chudziak papą (termozgrzewalna/na zimno) ale przedstawiciel producenta pap mówi, że papy nie dogrzeję do tej folii, która jest pod ścianami. Co w takim razie mogę zrobić, żeby zachować ciągłośc izolacji przeciwwilgociowej nie wydając przy tym kroci PLNów

 

Pozdrawiam

waldeek

Napisano

Dzień dobry,

 

należałoby uciąć wystające pasy folii równo z płaszczyzną ściany i wyciągnąć na ścianę hydroizolację mineralną, na ok. 5-10 cm powyżej poziomu folii. Na styku ściana - chudziak należałoby wtopić taśmę weber.tec uni 120/70, w narożnikach kształtki narożnikowe.

 

Polecamy do tej pracy hydroizolację mineralną weber.tec 824: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-824

Taśmy do hydroizolacji: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/akcesoria-do-hydroizolacji-64

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego dostępnym pod nr tel. 800 163 121. Pozdrawiamy! :)

  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...