Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam. W starym domu ktory mam po rodzicach jest ciagle zimno i wilgotno. Planuje termomodernizacje ale pewnie dopiero w przyszlym roku. Przed zima jednak chcialbym troszke zabezpieczyc parter budynku. Po ogledzinach okazalo sie ze w miejscu styku scian z gruntem zostala wyplukana lub wykruszona zaprawa. Prosze o porade czym moglbym ja uzupelnic i od czego wlasciwie zaczac. Staram sie duzo czytac o tym i rozpoczalem juz pewne dzialania tj odkopalem kawalek najgorszej sciany oczyszczam z brudow i ziemi. Teraz pytanie - czy najpierw powinienem to czyms zaimpregnowac ? czy po prostu wypelnic braki w spoiwie nowa zaprawa ? I jaka to powinna byc zaprawa ? To stary dom z czasow drugiej wojny z cegly i chyba wapienno cementowej spoiny 

Napisano

Jeśli tam nie ma izolacji przeciwwilgociowej - to takie samo spoinowanie niewiele da.

Napisz, jaki to grunt, czy wilgotny, jak wygląda odprowadzenie wody opadowej (czy jest woda gruntowa?), czy to jest mur piwnicy, czy podmurówka pod parterem - może jakaś fotka?

Napisano

"W starym domu " to już po papie ślad wszelki zaginął. Izolcję poziomą trzeba odtworzyć .

Teraz w zależności od przyjętej metody dalsze kroki.

Jak podcięcie to nie uzupełniamy jak inne metody to uzupełniamy tylko na czysto  cały syf musi zostać wymyty .

Od razu podpowiem że taniej wychodzi zrobić cały dom od razu niż cały dom na raty bo pewnym jest że cały będzie musiał zostać zrobiony . Dotyczy wszystkich ścian nie tylko zewnętrznych .

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

należałoby najpierw wykonać przeponę poziomą (hydroizolację wtórną) - za pomocą preparatu weber.tec 940 E lub weber.tec 941. Więcej informacji o produktach można uzyskać ze strony: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/renowacja-murow-60

Następnie można aplikować hydroizolację mineralną na ścianach np. webertec Superflex D3 i tynki renowacyjne - weber.san 950, weber.san 952 lub weber.san 953, które tu polecane są dlatego, że mogą występować zasolenia w takiej ścianie. Więcej informacji o produktach do renowacji ścian znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/renowacja-murow

 

Instrukcję iniekcji (hydroizolacji wtórnej) można zobaczyć na: https://www.pl.weber/renowacja-murow/osuszanie-scian-renowacja-wilgotnej-piwnicy-hydroizolacja-iniekcyjna

 

Zachęcamy do kontaktu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...