Skocz do zawartości

Problem z zawilgoceniem ścian fundamentowych po powodzi


Recommended Posts

Napisano

Witam mam stary 70 letni dom przy drodze który ma sciany fundamentowe z pustaka wentylacyjnego który został zizolowany papka na wysokość 1m. z biegiem czasu poziom drogi się podnosił wiec mój dziadek nanosił ziemię przy czym nie izolował wyższych warstw pustaków wiec pojawił się problem w którym fundament jest 2m pod ziemia a izolowany był do 1 metra. 

Wszystko było dobrze do momentu w którym nie doszło do powodzi, podkopalismy się do fundamentu i okazało się wodą dostała się do szpary w pustakach wentylacyjnym i nie chce wyjść

Jedynym moim pomysłem było wydrążenie dziury w pustaku i wypełnienie go pianka izolacyjna i ponowne zaszpahlowanie 

Zwracam się do ciebie z pytaniem czy jest jakieś inne rozwiązanie problemu a jeśli nie to czy nie ma jakichś przeciwskazan 

 

P.S chciałbym zaznaczyć że co ok. 30 dochodzi u nas do powodzi

Napisano
21 godzin temu, Mateusz_987 napisał:

sciany fundamentowe z pustaka wentylacyjnego

Co masz na myśli pisząc "pustak wentylacyjny"... sprzed 70 lat?

 

 

Może to chodzi o pustak żużlowy, np AFLA

obraz.png.79efcbb1fc1e498386a1a938972fb62f.png

lub podobny?

Napisano

Fundament z pustaka wentylacyjnego?  Niewzalweznie od nazwy materiały z pustka powietrzna bnie powinny być wykorzystywane na fundamenty - skutek właśnie został opisany, a w razie zamrożenia mur ulegnie zniszczeniu. Wypełnienie pustaków pianką to jakieś rozwiązanie, ale praktycznie trudno liczyć na dokładne uszczelnienie wszystkich pustych przestrzeni.

Napisano (edytowany)
Dnia 15.08.2020 o 19:27, Mateusz_987 napisał:

Jedynym moim pomysłem było wydrążenie dziury w pustaku i wypełnienie go pianka izolacyjna i ponowne zaszpahlowanie 

Zwracam się do ciebie z pytaniem czy jest jakieś inne rozwiązanie problemu a jeśli nie to czy nie ma jakichś przeciwskazan 

 

1. Pokaż, jaki to pustak - bo nie wiadomo.

Osobiście wątpię, by  były to pustaki wentylacyjne - może jest inny?

2. Jeśli jest taki, jak podczytywacz pokazał - no to pewnie ta woda zeszła do tych niżej położonych też.

Ja bym wyborował dziury w poprzek na samym dole muru, ta woda powinna się przesączyć w dół i wyciec dołem. Ale trzeba uważać żeby nie przeborować na drugą stronę, żeby nie uszkodzić tej zewnętrznej izolacji, o ile jest.

 

 Tylko czy tam jest piwnica - bo o tym nie piszesz? 

Jak napiszesz - to można dalej sie zastanawiać. Bo jak nie ma piwnicy - to pozostaje cały mur fundamentowy odkopać - a to duża robota.

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dziękuję za odpowiedź, 

Dnia 17.08.2020 o 22:06, zenek napisał:

 nie ma piwnicy - to pozostaje cały mur fundamentowy odkopać - a to duża robota.

 

 

Zdecydowałem się na odkopanie murów fundamentalnych i odkryłem że na całe szczęście woda weszla tylko do kilku pustaków (prawdopodobnie dlatego że nie było tam papki) także zrobiłem tam nawiert żeby wypuścić wode i zizolowalem mur zaprawa szlamowa i asfaltowa; zamierzam teraz zakopać mury z powrotem.

Dnia 16.08.2020 o 17:07, podczytywacz napisał:

Co masz na myśli pisząc "pustak wentylacyjny"... sprzed 70 lat?

 

 

Może to chodzi o pustak żużlowy, np AFLA

obraz.png.79efcbb1fc1e498386a1a938972fb62f.png

lub podobny?

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy; mój dziadek korzystał z dość innowacyjnej architektury, ale najwidoczniej nie zdawał sobie sprawy że obszar na którym znajduje się dom jest zagrożony powodzią i że pustak może się w taki sposób zachować w razie powodzi

Napisano
Dnia 17.08.2020 o 09:31, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Fundament z pustaka wentylacyjnego?  Niezaleznie od nazwy materiały z pustka powietrzna nie powinny być wykorzystywane na fundamenty - skutek właśnie został opisany, a w razie zamrożenia mur ulegnie zniszczeniu. Wypełnienie pustaków pianką to jakieś rozwiązanie, ale praktycznie trudno liczyć na dokładne uszczelnienie wszystkich pustych przestrzeni.

Pewno bloczki (pełne) "wyszły" z hurtowni :)

Napisano
4 godziny temu, Mateusz_987 napisał:

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy; mój dziadek korzystał z dość innowacyjnej architektury, ale najwidoczniej nie zdawał sobie sprawy że obszar na którym znajduje się dom jest zagrożony powodzią i że pustak może się w taki sposób zachować w razie powodzi

To ściany fundamentowe są zbudowane z pustaka wentylacyjnego?

Można jakieś zdjęcie tego materiału tej ściany? 

Napisano
5 godzin temu, Mateusz_987 napisał:

P.S. chodzi pustak wentylacyjny 2 komorowy;

Może być słaby na fundament - jak na razie nic nie pęka, no to OK - ale troche ryzykant był twój dziadek.

Fundament i mury fundamentowe -  to podstawa budynku, więc:

Fundament powinien być z lity - beton, żelbet, cegła, bloczek - ale bez pustek - najwyżej z zalana betonem pustką. Moim zdaniem :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...