Skocz do zawartości

Parę pytań o strop


Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Bardzo niewygodne pytanie.

A niby dlaczego?

Niewygodne pytanie jest wtedy, gdy musisz odpowiedzieć :12_slight_smile:

1 godzinę temu, aru napisał:

dobra, nie istotne, "4" wygląda jak skaleczona "3"

nie po to w kółka zakreślałem, żebyś mi to samo uświaamiał...

 

1 godzinę temu, animus napisał:

Mi tylko chodziło o wyjaśnienie, to odręczne pismo techniczne.

taka sama ściana - to i wymiary takie same

Napisano
Dnia 9.06.2020 o 20:37, zenek napisał:

Pewnie ma - tyle, że i tak tu ci pomagają za frico, więc nawet niegrzecznie pytać.

 

 

A czy to było niegrzeczne? Wolałbym wiedzieć czy porady udzielane tutaj są przez piekarzy czy projektantów bo jak widzicie rozbieżne są od tego co mówi mój projektant za którego przyjdzie mi dopłacić. W takim razie test: Rdzenie narożne w ścianach kolankowych. Czy uważacie że powinny być wg wersji czerwonej czy żółtej:

 

436d07aaff5f4702gen.jpg

 

679bbd414dbc60f0gen.jpg

Napisano

Zrób DOKŁADNIE TAK JAK MASZ W PROJEKCIE!

 

Nie kombinuj tutaj z testami żółto-czerwonymi, chyba że traktujesz te swoje posty -  jako rozrywkę w wolnym czasie...

Nie kombinuj z poradami TAK SZCZEGÓŁOWYMI tu, na forum!

 

Porady piekarzy, kolejarzy i innych Krakowiaków MOGĄ być rozbieżne z poradami Twojego projektanta, za którego przyjdzie mi dopłacić... pomoc za frico i po nicku z forum może przynieść nieciekawe efekty...

Na miejscu tego projektanta - podziękowałbym Ci za współpracę...

 

Napisano (edytowany)

W projekcie nie mam żadnych słupków w ścianie kolankowej, a kierownik poleca je dać. Taka ciekawostka.

A jeśli uważacie że mam robić wg tego projektu to znowu was zaskoczę ale stary doświadczony dachowiec złapał się za głowę gdy zobaczył projekt dachu, bo jest wiele uchybień i niezgodności. Więc projekt dachu leci również do poprawki.

 

I oczywiście że traktuję jako rozrywkę, bo zrobię i tak jak każe projektant. Ale lubię poznawać opinię innych 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, dedert napisał:

to znowu was zaskoczę

Zaskoczyłeś mnie - nie wiem jak innych - ale tym, że nie oddałeś projektantowi (???) projektu do poprawek i korekt, albo nie zmieniłeś WSZECHWIEDZĄCYCH kierowników budowy, murarzy i teraz - starego doświadczonego dachowca...

Napisano

Ja mam się znać na projektach? Dochodzę do pewnego etapu i daje projekt do kolejnego fachowca. A nie oddam projektu do poprawki do tego samego projektanta który robi takie błędy 

Napisano (edytowany)
27 minut temu, dedert napisał:

W projekcie nie mam żadnych słupków w ścianie kolankowej, a kierownik poleca je dać. Taka ciekawostka

To wysokość ścianek kolankowych, rozpiętość dachu, pokrycie-czym ciężar, decyduje o zagęszczeniu słupków oraz ilości prętów średnicy czy z 10, czy z fi 12.
To konstruktor decyduje i powinien określić liczbę, umiejscowienie, ilość zbrojenia i jakiego w projekcie.
Ja mogę dodać, że w narożnikach głównych lepiej nie wstawiać, trudniej potem się muruje, łatwiej zgubić kąty budynku.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Pewnie mogłoby... ale

12 godzin temu, dedert napisał:

W projekcie nie mam żadnych słupków w ścianie kolankowej, a kierownik poleca je dać.[...] ale stary doświadczony dachowiec złapał się za głowę gdy zobaczył projekt dachu, bo jest wiele uchybień i niezgodności.

Co tam projektant...

Napisano
12 godzin temu, dedert napisał:

W projekcie nie mam żadnych słupków w ścianie kolankowej, a kierownik poleca je dać. Taka ciekawostka.

.....

aaa, tu było o potrzebie....

Napisano
14 godzin temu, dedert napisał:

tak, dalej też będą, ale co 150 cm chyba.

Generalnie to bym dał co 150 i na narożnikach też.

Można ścianke kolankową robić bez takich słupków, murowaną na zaprawie cementowej, jeśli nic nie podpiera i nie jjest zbyt długa (krótsze odcinki pod kątem prostym lączone.

Takie się robiło z cegły 12 i starczało, na to wieniec też taki wąski - i na to blacharka.

Teraz robi się lepiej i mocniej - z słupkami zakotwionymi w wieńcu.

 

Kwestia jest też - czy ta ścianka kolankowa służy też jako podparcie dachu? Jesli tak to musi mieć odpowiednią grubość, tak żeby wieniec na nie miał te 20, 25 szerokości.

No i zależy od konstrukcji dachu czy ci tam bedzie dach rozpierał te scianki, czy działał pionowo?

13 godzin temu, dedert napisał:

W projekcie nie mam żadnych słupków w ścianie kolankowej, a kierownik poleca je dać. Taka ciekawostka.

A jeśli uważacie że mam robić wg tego projektu to znowu was zaskoczę ale stary doświadczony dachowiec złapał się za głowę gdy zobaczył projekt dachu, bo jest wiele uchybień i niezgodności. Więc projekt dachu leci również do poprawki.

Możesz wkleić ten stary projekt dachu - rzut i przekroje, widok więźby?

 

12 godzin temu, animus napisał:

mogę dodać, że w narożnikach głównych lepiej nie wstawiać, trudniej potem się muruje, łatwiej zgubić kąty budynku.

Ja bym wstawił - dom powinien mieć kąty proste, czy tam inne  - jak w projekcie. Można ewentualnie zmniejszyć wymiar słupka, tak żeby się cofnął od lica o te pare cm. Ale to dyskusyjne

13 godzin temu, dedert napisał:

Ja mam się znać na projektach? Dochodzę do pewnego etapu i daje projekt do kolejnego fachowca. A nie oddam projektu do poprawki do tego samego projektanta który robi takie błędy 

No tak - tylko ty powinieneś mieć projekt na całą robotę do końca - a nie etapami go poprawiać. Bo potem sa modyfikacje - zamiast wykonania od A do Z. Zwłaszcza, że to stan surowy, a nie jakies wykończenówki.

To wreszcze popraw ten projekt co masz -  tak, żeby ten stan surowy cały ująć.

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

a tak ogólnie to bez nich nie mogłoby być:scratching:

Trudno ocenić, potrzebny cały projekt, na ogół kilka sztuk potrzeba, żeby przeciwstawić dach skrajnym warunkom pogodowym, albo szukać dachu u sąsiadów a się tylko ubezpieczyć, wybierać trzeba, jak zawsze, ale trzeba wybierać mądrze.

A do dźwigania dachu z pokryciem np. betonowym, ze śniegiem, na co dzień, trzeba obliczyć, sprawdzić. 

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Ja bym wstawił - dom powinien mieć kąty proste, czy tam inne  - jak w projekcie. Można ewentualnie zmniejszyć wymiar słupka, tak żeby się cofnął od lica o te pare cm. Ale to dyskusyjne

Wstawia się inaczej.

V6p2klO.jpg

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Wstawia się inaczej.

Wstawia się, jak projektant zadysponuje.

Ale rzeczywiście na rogach jest sztywność ścianek ustawionych pod kątem. 

Jest jeszcze kwestia grubości tej ścianki - i co ma ona nieść. Tylk wieniec, czy również dach?

 

Napisano

Dach kopertowy, ścianka kolankową na jeden pustak +wieniec ale chcę to zwiększyć o kolejny pustak z wiencem żeby zwiększyć przestrzeń poddasza bo przyszłościowo ma być użytkowe. W obecnym projekcie na jeden pustak było by tylko 226cm wysokości. 

Rzut dachu wkleję niebawem. A teraz robię garaż i patrze co majstry mi zostawili i zastanawiam się czy nie wywalić tego bloczka i dać cegły pełne. Coś takiego, na tym będzie wieniec, nadproże a obok słup żelbetonowy. Czy nie lepiej to dać z cegły? 

 

867c4c1dacad0511gen.jpg

Napisano

ściana kolankowa na jeden pustak vel bloczek, dokładasz aż drugi, dach kopertowy, czyli wieniec bez przerwy dookoła może być bez problemu;

osobiście nie widzę zupełnie potrzeby robienia słupków, które stosuje się raczej w przypadku wieńca przerywanego, o ile dobrze pamiętam, :scratching: ale co mnie tam

Dnia 12.06.2020 o 13:39, animus napisał:

Trudno ocenić, potrzebny cały projekt, na ogół kilka sztuk potrzeba, żeby przeciwstawić dach skrajnym warunkom pogodowym, albo szukać dachu u sąsiadów a się tylko ubezpieczyć, wybierać trzeba, jak zawsze, ale trzeba wybierać mądrze.

A do dźwigania dachu z pokryciem np. betonowym, ze śniegiem, na co dzień, trzeba obliczyć, sprawdzić. 

u sąsiada to ląduje poszycie dachu i ewentualnie prowizorka konstrukcji pod nie, a nie całość

 

Napisano
18 godzin temu, dedert napisał:

A teraz robię garaż i patrze co majstry mi zostawili i zastanawiam się czy nie wywalić tego bloczka i dać cegły pełne. Coś takiego, na tym będzie wieniec, nadproże a obok słup żelbetonowy. Czy nie lepiej to dać z cegły? 

 

867c4c1dacad0511gen.jpg

Nie ma potrzeby, przedłuż tylko nadproże żeby wchodziło w slup, czyli wywal z ostatniej warstwy ten kawałek suporka, zakreślony w kółku.  

40 minut temu, aru napisał:

u sąsiada to ląduje poszycie dachu i ewentualnie prowizorka konstrukcji pod nie, a nie całość

A widziałeś jak wyglądają nie zbrojone ściany kolankowe po takiej demolce?

Napisano (edytowany)

Tak wygląda dach. Jeśli są tu projektanci to czy któryś podjąłby się odpłatnie zmiany konstrukcji dachu. Do zmian należało by podniesienie o jeden pustak ściany kolankowej poddasza czyli 75cm miała by razem z wiencem, zmiana kąta z 30st do 35 st żeby zwiększyć przestrzeń poddasza oraz coś z tym dachem garażu trzeba by zrobić bo wygląda dziwnie. Chciałbym mieć przejście pomiędzy poddaszami, różnica wysokości stropów to 130 cm, ale nie wiem czy się da. Na garażu ściana kolankowa z jednego pustaka i wieniec. 

 

 

więźba.jpg

Rzut dachu.jpg

Poddasze.jpg

Elewacje 1.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
39 minut temu, animus napisał:

Nie ma potrzeby, przedłuż tylko nadproże żeby wchodziło w slup, czyli wywal z ostatniej warstwy ten kawałek suporka, zakreślony w kółku.  

A widziałeś jak wyglądają nie zbrojone ściany kolankowe po takiej demolce?

nie widziałem

Napisano (edytowany)

Wracając do tematu słupków w ścianie kolankowej to mój projektant z którym konsultuje strop uważa żeby na narożnikach samych nie dawać słupów. Tylko na krawędziach okien.  Mówi też że krótkie 100cm wsporniki wykuszu zakotwic na 150 cm w stropie czyli wypuścić po 4 pręty górą i zejść nimi do dolnego zbrojenia (lub do odgiętych prętów górnych muszę sprawdzić) . Oraz żeby tak samo wypuścić z belek przy narożnych oknach pręty w kierunku wieńca (pomimo że wieniec wchodzi w belkę na metr) 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

Tak wygląda dach.

Twój dach - to zaprzeczenie uzytkowości. Nie te kąty, nie ten kształt.

Ale projekt wygląda porządnie, dach typowy - choć krawędzie przecięcia dachów wyglądają dziwnie. Ale na oko w tym mogę sie mylić.

Przekrój A-A mogłeś wkleić.

Krokwie powiny zachować odpowiednią odleglość od kanałów dymowych i gazowych - pewnie w opisie to jest.

 

Ale brzydkie to zetknięcie dachów (ale to moje odczucie subiektywne) na elewacji pn.

Lepiej by chyba wyglądał płaski dach na garażu z blendą lub ścianką kolankową niską.

 

To jest kwintesencja strychu, poddasza nieużytkowego. Niektórym to pasuje i tak waśnie chcą, a kształt im sie podoba. Niektórzy nie robia na części stropu, zostawiają tylko dach, np w salonie. Wtedy ma to sens.

 

Użytkowy byłby dach wyższy (wieksze kąty) najlepiej dwuspadowy - wtedy też byś przeszedł łatwo z jednego pddasza na drugie (oba dachy wysokie - przynajmniej 38 st, najlepiej powyżej 40). Ale niektórym kojarzy sie to ze stodołą. Wg mnie niesłusznie.

Nie wiadomo jakie masz tam wymogi odnośnie dachu z planu czy WZ.

Jest też możliwa mansarda, ktora byc moze by była ładna z tym co masz - a daje w zasadzie 100% wykorzystanej pow. 

Ale też musi być brak zakazu  w warunkach.

No i taka zmiana bedzie sie wiązać z aktualizacją pozwolenia. Wg mnie.

 

Odnośnie projektanta - najlepiej na miejscu szukaj - bo powinien to załatwić również w urzędzie, a i na miejsce łatwo dojedzie.

Ale to moja dywagacja....

Napisano

Przekrój A tak wygląda. 

Majster od dachów uważa że ta belka zaznaczona na czerwono powinna dochodzić tak jak zaznaczyłem, ma też dylemat co to jest to w zielonym kółku oraz że coś jest nie tak z tymi (koszami?) na żółto. Powinno być max 130 cm. No i od razu zobaczył ze wysokość 226 cm jest za niska jak na poddasze w przyszłości użytkowe. 

przekrój A.jpg

IMG_20200616_134718.jpg

Napisano
34 minuty temu, dedert napisał:

Majster od dachów uważa że ta belka zaznaczona na czerwono powinna dochodzić tak jak zaznaczyłem,

Też tak myślę.

ta poprzeczna do niej -  właśnie to jest ta krawędź, która też w elewacji jakoś dziwnie wygląda. Niby jest tam jakieś podparcie na niższym stropie - ale dziwne.

Natomiast to szczegół wynikający ze złego chyba wytyczenia w tym miejscu dachu. 

43 minuty temu, dedert napisał:

ma też dylemat co to jest to w zielonym kółku oraz że coś jest nie tak z tymi (koszami?) na żółto.

Fotka mała - na przekroju też chyba nie widać - ale w żółtym kółku jest naroże dachu, krokiew narożna - ni i ja tam nie widze nic dziwnego.

W zielonym chyba są jakieś usztywnienia, miecze może - też nie widać na przekroju.

Może to są dodatkowe podpory dla tej krokwi, bo jest dość długa od słupka do naroża i dodatkowe usztywnienie z słupkiem.

W opisie powinno być napisane np. słupek 14/14 -  a nie samo 14/14 - wtedy łatwiej rozczytać co do czego.

 

Jest lekka wtopa z tym połączeniem dachów - ale cieśla z takim połączeniem sobie poradzi bez trudu.

Napisano

czerwone niepotrzebne, tam jest "wymian" prostopadle do czerwonej kreski i on trzyma krokiew koszową

zielone to kleszcze

żółte - ok

 

Napisano

Żółte chodziło chyba o wymiar żeby nie było więcej niż 134 cm i tyle jest a pewnie majster szybko zerknął i zobaczył 190 cm a to już za dużo 

Napisano

Chyba mu chodziło o to że ta odległość czy też długość tego nie może być większa niż 134 cm ale jak widać jest tyle właśnie. Pewnie się pomylił i spojrzał na 90 cm poniżej

 

f520aa3a03d27d35gen.jpg

Napisano

na mój gust nie ma tam jakiegoś wyimaginowanego wymiaru, którego trzeba się trzymać, tym bardziej, że część wymiarowania dotyczy rozstawu krokiew, a część wymiarów/domiarów do  bryły budynku

Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

hyba mu chodziło o to że ta odległość czy też długość tego nie może być większa niż 134 cm ale jak widać jest tyle właśnie. Pewnie się pomylił i spojrzał na 90 cm poniżej

o co chodzi z tymi 134cm - gdzie ten wymiar?

Napisano

Jak pisałem pewnie źle spojrzał. Myślał pewnie Że krokiew wystaje ok 2 m a jest 134. Nie istotne. Czy uważacie ze można z tego zrobić dach z przejściem pomiędzy poddaszami gdzie różnica między stropami to 130 cm? Lub kopertę na garażu? 

Napisano (edytowany)

Nie za bardzo rozumiem. Pytanie natury technicznej. Na garażu będę chciał wylać strop ale przy ścianie domu wewnątrz garażu mam dół 150cm głęboki który Tera zasypuje. Nie planuje wylewać chudziaka w tym roku. Czy będzie to przeszkadzać stemplom, czy pod naciskiem ziemia nie zacznie się osuwać, czy może podłożyć jakie deski po długości pod wszystkie stemple? Oczywiście w 80% w środku jest twarda zbita glina, tylko mury fundamentowe zostały zasypane i ten 150cm dół przy ścianie domu. Staram się zagęszczcać ale ręcznie. 

 

 

20200615_094536.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
5 godzin temu, dedert napisał:

zy uważacie ze można z tego zrobić dach z przejściem pomiędzy poddaszami

Po co chcesz wchodzić na poddasze garażu, skoro tam jest całkiem nisko ?

Napisano

Dom sie podwyższył o 20 cm wiec chciałbym to wykorzystac i zagospodarowac przestrzeń nad garażem, podwyższyć może nieco garaż. Zobaczymy, ale nic na przymus. 

Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

Dom sie podwyższył o 20 cm wiec chciałbym to wykorzystac i zagospodarowac przestrzeń nad garażem, podwyższyć może nieco garaż. Zobaczymy, ale nic na przymus. 

weź sobie xero przekrojów - wrysuj przekrój użytkowy (wnękami na zabudowę - i zobaczysz, czy ci sie opłaca i kiedy

Napisano
6 godzin temu, dedert napisał:

Nie za bardzo rozumiem. Pytanie natury technicznej. Na garażu będę chciał wylać strop ale przy ścianie domu wewnątrz garażu mam dół 150cm głęboki który Tera zasypuje. Nie planuje wylewać chudziaka w tym roku. Czy będzie to przeszkadzać stemplom, czy pod naciskiem ziemia nie zacznie się osuwać, czy może podłożyć jakie deski po długości pod wszystkie stemple? Oczywiście w 80% w środku jest twarda zbita glina, tylko mury fundamentowe zostały zasypane i ten 150cm dół przy ścianie domu. Staram się zagęszczcać ale ręcznie. 

 

 

20200615_094536.jpg

To musisz to mocno zlać wodą, warstwa po warstwie.

Pod stemple trzeba podłożyć jeden suporex i na niego deskę. 

Napisano
2 godziny temu, dedert napisał:

Deskami w stronę od rodzimej gliny do zasypanego czy na samym zasypanym? 

Na ziemi kładziesz suporeks tak żeby się nie bujał,  na suporeks kładziesz deskę, a na desce  opierasz stempel.

Napisano
14 minut temu, animus napisał:

Na ziemi kładziesz suporeks tak żeby się nie bujał,  na suporeks kładziesz deskę, a na desce  opierasz stempel.

I zapomniałeś o najważniejszym :) a gdzie kliny? Między deską o stempel daje sie dwa naprzeciw siebie kliny po to aby wypoziomować stempel bo wiadomo, nie dotniesz każdego stempla idealnie na wcisk. Po wypoziomowaniu i zaklinowaniu te kliny powinno sie przybić gwoździem do deski aby  w razie, gdyby nie wyskoczyły i nie obluzowały stempla. 

 

 

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, mhtyl napisał:

I zapomniałeś o najważniejszym :) a gdzie kliny? Między deską o stempel daje sie dwa naprzeciw siebie kliny po to aby wypoziomować stempel

Tak zapomniałem, jeżeli ktoś jeszcze używa stemple drewniane to kliny, kliny najlepiej wkrętami przykręcić do deski żeby nie wypadły, tak samo stempel u góry, przykręcamy, metalowe też.:scratching:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, animus napisał:

tak samo stempel u góry, przykręcamy,

Jeszcze dodam że u góry też dobrze jakby się dało deskę, będzie większe pole podparcia.

Acha, i mowa o klinach drewnianych :) 

Napisano

Tak kliny to wiadomo, chociaż nie przypominam sobie żeby moje majstry przybijali chociaż dają deski pod stemple. Mi bardziej zależy na tym czy deski na bloczki układać prostopadle do zasypanego czy równoległe, bo wiadomo że ta część zaznaczona na czerwono może jeszcze osiadac w trakcie wiązania stropu a wtedy może być klops. Pewnie trzeba chodzić codzień i podpbijac kliny w razie osiadania? 

 

 

IMG_20200620_101749.jpg

Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

Mi bardziej zależy na tym czy deski na bloczki układać prostopadle do zasypanego 

Czego zasypanego?

3 godziny temu, dedert napisał:

Pewnie trzeba chodzić codzień i podpbijac kliny w razie osiadania? 

Stemple mają być tak zabezpieczone że nie powinno się potem ich ruszać.

Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

Mi bardziej zależy na tym czy deski na bloczki układać prostopadle do zasypanego czy równoległe. 

Nie wiem co Cie jeszcze boli.:scratching:

RIiFdMJ.png

Napisano
19 minut temu, animus napisał:

Nie wiem co Cie jeszcze boli.

On lubi zamęczać przeciwnika :) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, dołączyliśmy do forum, aby przedstawić Wam naszą ofertę. Tworzymy dla Firm i Osób Prywatnych.     Szukasz sprawdzonego partnera do realizacji sufitów napinanych i innych elementów dekoracyjnych? Gładki Sufit to firma z 15-letnim doświadczeniem na rynku, która stawia na jakość, innowację i zadowolenie klienta. Działamy na terenie całego kraju, gwarantując szybką i sprawną realizację każdego projektu.   Dlaczego warto wybrać Gładki Sufit? Doświadczenie i profesjonalizm: - Nasze 15-letnie doświadczenie to gwarancja perfekcyjnego wykonania i dbałości o każdy szczegół. Znamy branżę od podszewki i wiemy, jak sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom. Najlepsze materiały w atrakcyjnych cenach: - Dzięki wynegocjowanym cenom z dostawcami, możemy zaoferować Ci najwyższej jakości podzespoły w konkurencyjnych cenach. Nie uznajemy kompromisów – nie montujemy tanich, śmierdzących folii ani wadliwych LED-ów czy zasilaczy. Stawiamy na trwałość i bezpieczeństwo. Indywidualne podejście: Często profile wykonujemy sami, aby idealnie dopasować je do specyfiki Twojego zlecenia. To pozwala nam na realizację nawet najbardziej nietypowych i skomplikowanych projektów. Szybkość realizacji: Montaż sufitu napinanego, np. w przedpokoju, zajmuje nam około 3 godzin. Szanujemy Twój czas i staramy się, aby prace przebiegały sprawnie i bez zakłóceń.   Co oferujemy? Nasze usługi to znacznie więcej niż tylko sufity napinane. Materiał, który wykorzystujemy do sufitów, z powodzeniem montujemy również na ścianach, tworząc unikalne i spójne aranżacje. Ponadto, specjalizujemy się w projektowaniu i tworzeniu: Nowoczesnych lamp: od subtelnych podświetleń po designerskie konstrukcje, które staną się ozdobą każdego pomieszczenia. Efektownych reklam: Nietypowy sufit podświetlany z Logo wyróżnią Twoją Firmę. Ścianek działowych: lekkich i estetycznych konstrukcji, które pozwolą Ci elastycznie zaaranżować przestrzeń. Elementów dekoracyjnych: trójwymiarowych form, półek – wszystko, co pozwoli Ci stworzyć wnętrze z charakterem. Akustycznych paneli: idealnych do biur, sal konferencyjnych czy domowych kin, poprawiających komfort akustyczny.   Naprawy i poprawki po innych wykonawcach Czy Twoja poprzednia ekipa zawiodła, a efekt końcowy jest daleki od oczekiwań? Oferujemy również kompleksowe naprawy i poprawki po źle wykonanych zleceniach.   Zaufaj naszemu doświadczeniu i daj nam szansę na przywrócenie blasku Twoim wnętrzom. Skontaktuj się z nami już dziś i pozwól nam zrealizować Twoje wizje! Gładki Sufit – jakość, na którą zasługujesz. https://gładki-sufit.pl
    • EQ Entrance to najnowsza propozycja renomowanej firmy Konsport, która łączy w sobie estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Jest to idealne rozwiązanie dla nowoczesnych systemów ogrodzeniowych. Multifunkcyjny słupek furtkowy z zadaszeniem wyznacza nowe standardy w projektowaniu przestrzeni zewnętrznych. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrodzenia/polecane/110363-zwieksz-bezpieczenstwo-swojego-domu-z-eq-entrance-funkcjonalnym-slupkiem-furtkowym
    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...