Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam. Czy może ktoś powiedzieć co oznacza taki hak (agrafka) w tym projekcie stropu z oznaczeniem 130. Czy to jest dodatkowe zbrojenie, wyginane pręty?

692bf34974984999gen.jpg


Czy słupy dachu powinny trafiać w miejsca ścian nośnych pod spodem lub czy pod nimi powinny być zastosowane jakieś wzmocninia stropu jeśli w nie nie trafiają?

 

Czy pręty główne ustalające kierunek zbrojenia idące pod spodem zawsze idą równoległe do krótszej ściany pomieszczenia? I czy ma to jakieś znaczenie jeśli idą nad?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. to tzw zbrojenie przypodporowe, górą

2. słupy - nie jest to regułą, określa to projekt

3. zależy od tego, czy strop jest "dwu" czy jedno kierunkowo zbrojony; w uproszczeniu - dwu - to strop zbliżony do kwadratu - w zasadzie pręty główne i rozdzielcze tan sam rozstaw i kaliber, jednokierunkowo - prostokąt, zbrojenie główne kaliber raczej większy od rozdzielczego, rozstawy też raczej róż ; pręty główne opierają na krótszych ścianach; rozdzielcze pod spodem; w konstrukcji jest istotnym położenie zbrojenia głównego w przekroju

 

o ile dobrze pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno na podstawie fragmentu dokumentacji określić rolę poszczególnych elementów zbrojenia. Co do zasady - szczegółowe informacje o zbrojeniu  (przekroje, kształt itd) podawane są w zestawieniu oznaczonymi odnośnikami. Obciążenia skupione (np. od podpór dachu) lokalizowane są najczęściej na podporach stałych (ścianach nośnych), a w przypadku oparcia na stropie jego projekt musi je oczywiście uwzględniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy zbrojenie przypodporowe to są dokładane takie haki jak na zdjęciu?

 

1a4e414329b7e03bgen.jpg

 

Czyli pręty główne to te wyginane na bokach?

Ok to jest widok mojego tropu:

 

41f96d412f51a0d5gen.jpg

 

Jak widać stropy są jednokierunkowe.

Czy w takim razie jako pierwsze idą pręty wyginane na bokach równolegle do krótszych ścian czyli tak:

87d5035f761d5afagen.jpg

 

 

U mnie słupy dachu wychodzą w tych miejscach:

ab0d975db9287625gen.jpg

 

7c7e237d1a30dc32gen.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te pręty co narysowałeś to zbrojenie główne bo odginane przypodporowo, czyli pierw powinno pójść rozdzielcze pod spodem tego narysowanego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To juz się pogubiłem bo w opisie nie ma które idą na spód. Jest tylko coś takiego, oczywiście podaje przykład z innego projektu, ale jest to projekt analogiczny do mojego, Pod Jarzabem, wypożyczone od kolegi. A majster mówi że pierwsze na spód zawsze idą krótsze pręty, czyli równolegle do krótszych ścian.

 

e6656603b58f47f0gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a gdzie masz dwukierunkowo zbrojone? :D

w dwukierunkowo zbrojonych zbrojenie pracuje w obu kierunkach, niekorzystniejsza praca jest w kierunku dłuższego boku, więc te pręty są "podparte" przez te oparte na krótszych bokach

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma, ale chodzi mi o to że mój projekt to indywidualny wzorowany na Dom Pod Jarzabem. Pożyczyłem więc projekt od kolegi tego domu i u niego strop wygląda tak:

 

1cdc433181eaad2fgen.jpg

 

Jak widać różnica polega głównie na innym układzie ścian nośnych przy salonie. U mnie nie ma agrafek w stropach jednokierunkowych (swoją drogą czy one nie spełniają takiej samej roli jak odginane boki stropu dwukierunkowego?), oraz archon ma dwie płyty zbrojone dwukierunkowo, u mnie jednokierunkowo. Oraz popatrzcie gdzie w archonie znajdują się słupy dachu, Na nośnych i na zagęszczeniach. A u mnie obok nośnych i brak zagęszczeń.

 

f40c8c6ab50d3c82gen.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbrojenie.thumb.jpg.55708ae9629005f9acb8894bd2636b7a.jpg

u kolegi jest ok, zauważ, że przy ścianach nośnych pręty główne odgięte są do góry w obu kierunkach

oczywiście tam gdzie jest dwukierunkowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to znaczy że majster nie ma racji że krótsze idą pod spodem? Bo z projektu tego wynika że najpierw układamy 4m pręty bez doginania, a na to dopiero 10m doginane? A czy można dla pewności doginać i krótkie i długie czyli nie musielibyśmy stosować agrafek? Tak by było łatwiej dla majstra

 

Czy te słupy dachu można przesunąć tak by naszły na ściany nośne? Zagęszczenie można zrobić na tych pozostałych słupach, które nie są w okolicach nośnych, czyli tak jak w archonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i pytanie, żeby za bardzo nie marnować energii

budujesz swój dom, czy kolegi?

no i drugie pytanie, żeby za bardzo nie marnować energii

budujesz swój dom wg posiadanego projektu, czy wg majstra?

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój dom który jest takim samym domem jak kolegi więc patrzę na jego projekt, bo w moim są braki. Stropy są takie same jak widać. A na dodatek poprzedni strop piwnicy który ma takie same oznaczenia kierownik proponował układać tak, czyli jako pierwsze szły te pręty:

c93e368f48cd7b79gen.jpg

I dopiero na to krótkie pręty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

takie wątpliwości to do Projektanta tego projektu, a nie na forum. Zapłaciłeś (?) to pytać się możesz, a jak uważasz, że są braki to tym bardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aru, kłóci się to tez z tym co napisałeś:

 

Cytat

3.... pręty główne opierają na krótszych ścianach; rozdzielcze pod spodem; w konstrukcji jest istotnym położenie zbrojenia głównego w przekroju

 

Cytat

te pręty co narysowałeś to zbrojenie główne bo odginane przypodporowo, czyli pierw powinno pójść rozdzielcze pod spodem tego narysowanego

według tego drugiego zdania na spód powinny iść pręty 10 metrowe a na to dopiero doginane "główne" 4 metrowe. A wg pierwszego zdania główne (doginane) mają opierać się na krótkich ścianach. Jeśli to jest aż tak bardzo istotne to chciałbym wiedzieć które jest właściwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i pamiętaj - majster często będzie robił jak mu wygodniej, a nie jak powinien; on takich "domów życia" zapewne kilka już zmajstrował i nie jest to jego ostatnie zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, aru napisał:

takie wątpliwości to do Projektanta tego projektu, a nie na forum. Zapłaciłeś (?) to pytać się możesz, a jak uważasz, że są braki to tym bardziej

Tylko jak widzicie pierwszy strop kazał układać doginanymi 10 m na krótkich ścianach, więc sam nie wiem czy dobrze prawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z projektu kolegi widzę też że musi być duży zakład na następną płytę tych prętów głównych, bo aż 2 m, a moim tego nie ma. Zgadza się?:

 

c3e75f6bf4cd0addgen.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odszczekuję :zalamka:

pręty główne są od strony rozciąganej elementu, czyli tu powinny być poniżej, a na nich rozdzielcze

główne opierają się na dłuższych bokach, rozdzielcze na krótszych;

odginane jest główne zbrojenie

2 minuty temu, dedert napisał:

Z projektu kolegi widzę też że musi być duży zakład na następną płytę tych prętów głównych, bo aż 2 m, a moim tego nie ma. Zgadza się?:

 

bo tu ten pręt od razu jest przypodporowym dla płyty obok

inne rozwiązanie to pręt od ściany do ściany dołem, a górą zbrojenie przypodporowe w postaci prętów prostych, symetrycznie względem ściany na obie strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to teraz by się zgadzało. Nie mniej dla mnie to niezbyt pocieszająca informacja bo porzedni strop był robiony odwrotnie, czyli główne (te na samym dole) opierały się na krótkich ścianach i miały długość 10m. Chyba że majster coś źle zrozumiał i miał na myśli dłuższe ściany domu a nie płyt (pokoi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, aru napisał:

te pręty co narysowałeś to zbrojenie główne bo odginane przypodporowo, czyli pierw powinno pójść rozdzielcze pod spodem tego narysowanego

błąd - odwrotnie  :icon_biggrin:

dokładnie powinno być tak

Cytat

te pręty co narysowałeś to zbrojenie główne bo odginane przypodporowo, czyli pierw powinno pójść rozdzielcze pod spodem tego narysowanego

 

49 minut temu, dedert napisał:

Mój dom który jest takim samym domem jak kolegi więc patrzę na jego projekt, bo w moim są braki. Stropy są takie same jak widać. A na dodatek poprzedni strop piwnicy który ma takie same oznaczenia kierownik proponował układać tak, czyli jako pierwsze szły te pręty:

c93e368f48cd7b79gen.jpg

I dopiero na to krótkie pręty.

to jest jak dla mnie do bani,

to strop jednokierunkowo zbrojony, te pręty na czerwono to są właśnie rozdzielcze,ich się nie odgina

Edytowano przez aru
słabo się edytuje :) (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale w stropie pierwszym piwnicy daliśmy dodatkowo odginane leżące na dłuższych ścianach, przywiązane do krótszych prętów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

strop1.jpg.0c46eed17503757906e6ac4ee29bb047.jpg

 

ale masz to logicznie rozwiązane

masz w pionie (patrząc na fotkę) trzy płyty stropowe przez całą długość domu (oprócz korytarza) i ewidentnie pasują tu jednokierunkowo zbrojone, moim zdaniem jest to prawidłowo dobrane, tak są poprowadzone ściany nośne

kolega też ma dobrze

aaaaaa11111111.jpg

jak widać - różnica jest w układzie ścian pomiędzy S3 i S4

stąd też u kolegi rozwiązanie krzyżowo zbrojonego w dwóch miejscach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tu korekta

Chyba, że KTOŚ zachciałby na wzór poniższego poprawić #2 i na wzór w #21 poprawić #5 :)

byłoby lepiej, żeby nikogo w błąd nie wprowadzać

3 godziny temu, aru napisał:

1. to tzw zbrojenie przypodporowe, górą

2. słupy - nie jest to regułą, określa to projekt

3. zależy od tego, czy strop jest "dwu" czy jedno kierunkowo zbrojony; w uproszczeniu - dwu - to strop zbliżony do kwadratu - w zasadzie pręty główne i rozdzielcze tan sam rozstaw i kaliber, jednokierunkowo - prostokąt, zbrojenie główne kaliber raczej większy od rozdzielczego, rozstawy też raczej różne ; pręty główne opierają na krótszych dłuższych ścianach; rozdzielcze pod spodem  na wierzchu głównych (dla zbrojenia dolnego stropu); w konstrukcji jest istotnym położenie zbrojenia głównego w przekroju

 

o ile dobrze pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i logiczne ale w opisie mojego projektu i tak jest "dwukierunkowo 12x12" czyli nijak się ma to do rysunku. Ponadto brakuje zageszczenien dużych pokoi które ma kolega więc na moją prośbę zrobiliśmy, oraz kolega ma poprawne wydawać by się mogło rozmieszczone słupy dachu, na nośnych i zagęszczeniach. Więc robimy i tak kratownice 12x12 z zagięciami na wszystkich ścianach we wszystkich stropach. Chyba nie zaszkodzi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytanie do Projektanta

ja staram się nie szkodzić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dedert napisał:

 

e6656603b58f47f0gen.jpg

Czytam jeszcze raz opis nr 3 i na moją logikę "w kierunku" oznacza że dłuższe układamy pod krótszymi. Inaczej było by "z kierunkiem". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zobacz na przekroje stropów, z rzutów wszystkiego nie zobaczysz, chyba że wiesz jak się zbroi prawidłowo.  

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drążysz zapisy z projektu kolesia, który ma stropy 2 i 3 krzyżowo-zbrojone :wallbash:

dlatego jest adnotacja, które kłaść pierw, bo tu nie ma rozdzielczych i głównych,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drążę bo interesuje mnie pierwszeństwo układania które chyba zawsze powinno być wg stalych zasad 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, dedert napisał:

Czytam jeszcze raz opis nr 3 i na moją logikę "w kierunku" oznacza że dłuższe układamy pod krótszymi. Inaczej było by "z kierunkiem".

Ja to odczytuję odwrotnie. Dłuższe nad krótszymi. Choć nie wiem, dlaczego - może, żeby otulina byla większa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa, zbrojenie otworów. Wiem że jeśli otwór przerywa pręty główne należy je uzupełnić po bokach do najbliższych ścian czy zagęszczeń oraz dołożyć krótsze pręty w rozdzielczych + ukośne (2 pręty ukośne przy otworze nie przekraczającym 100cm i 3 pręty powyżej 100 cm otworu). Czyli tak jak zrobiłem tutaj:

 

d4ded2dcfcb39954gen.jpg

263b6541ba1f447dgen.jpg

 

 

W moim projekcie mam kominy wentylacyjne w ścianach nośnych a co za tym idzie przerywają one wieniec. Jest też otwór na kominek i też w nośnej ścianie. Czy w takim wypadku poprawne zbrojenie kominów wentylacyjnych kończy się na dodaniu prętów ukośnych? Bo nie przerywają one prętów głównych:

828188e873b1c5d7gen.jpg

9aca81bb02b595fa.jpg


 

 

Czy może dodać tylko L łączące wieniec z prętami rozdzielczymi:

 

b2561ca69d19ef3fgen.jpg

 

Co innego kominek - on wchodzi w strop i przerywa też wieniec (swoją drogą czy nie powinien być dostawiony do ściany nośnej, bo my zrobiliśmy otwór w ścianie):

ef8213fb82ea3e0dgen.jpg

 

Albo tak:

752c708cfe8f0cd4gen.jpg

 

Mój dach jest kopertowy, ale chciałbym sobie zostawić możliwość późniejszej rozbudowy o Lukarny, 3 sztuki. Rozumiem że ścianki boczne lukarn będą opierały się na stropie. W dwóch miejscach będą dokładnie na ścianie nośnej, ale w pozostałych miejscach wypadają na stropie. Czy trzeba te miejca dodatkowo wzmacniać, czy może wystarczą tylko zagęszczenia (oczywiście kierownikowi też przekażę tą informację, ale lubię poznawać opinię innych). Dodatkowo rdzenie ściany kolankowej ustalić w miejscach zaznaczonych na zielono? Wtedy mógłbym je w przyszości przedłużyć kotwami chemicznymi i zrobić podporę dla lukarny:

 

814589b3a0cb05f5med.jpg

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest kierownik budowy z uprawnieniami budowlanymi, który odbiera to splątane zbrojenie przed zalaniem betonem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzieś dzwonią...:zalamka:

czyje to pomysły? Twoje?

weź sobie wklep w guglu "zbrojenie otworów w stropach" czy "konstrukcja lukarny" ale wybierz grafika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież to musi ktoś skontrolować, strop powinien być policzony przez konstruktora, albo w ostateczności zanosisz projekt do konstruktora, on nanosi zmiany, dostosowując projekt stropu do tego budynku, a nie kseruje się jakiś podobny albo ściąga z neta.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.05.2020 o 11:14, dedert napisał:

Kolejna sprawa, zbrojenie otworów. Wiem że jeśli otwór przerywa pręty główne należy je uzupełnić po bokach do najbliższych ścian czy zagęszczeń oraz dołożyć krótsze pręty w rozdzielczych + ukośne (2 pręty ukośne przy otworze nie przekraczającym 100cm i 3 pręty powyżej 100 cm otworu). Czyli tak jak zrobiłem tutaj:

A jak masz w projekcie?

Przecież chyba masz część konstrukcyjną i opis do niej.

Budynek ma jakąś swoją konstrukcję całościową i  nie zawsze rozpatrywanie jednego stropu nad pomieszczeniem ma sens, a nawet może byc błędem.

Dnia 14.05.2020 o 11:14, dedert napisał:

Mój dach jest kopertowy, ale chciałbym sobie zostawić możliwość późniejszej rozbudowy o Lukarny, 3 sztuki. Rozumiem że ścianki boczne lukarn będą opierały się na stropie. W dwóch miejscach będą dokładnie na ścianie nośnej, ale w pozostałych miejscach wypadają na stropie.

To też powinno być określone w cz. konstrukcyjnej projektu. Konstruktor na pewno to bral pod uwagę. Ścianka, ściance nie równa, rożnie ważą, różne przenosza obciążenia i różne leżą na stropie. Czasem jest potrzebne wzmocnienie, czasem nie.

 

Dnia 14.05.2020 o 11:14, dedert napisał:

rdzenie ściany kolankowej

co to jest rdzeń ściany kolankowej ? - pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. To słupek, czy co?

 

 

 

Moim zdaniem powinieneś brać jako pozycje wyjściową swoją aktualną dokumentacje techniczną, rysunki i opisy konstrukcji - a nie robić wszystko po swojemu, bo ryzykujesz bałagan i wiele błędow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba nie do końca zrozumiałeś o co Autorowi chodzi :bezradny:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.05.2020 o 19:05, aru napisał:

gdzieś dzwonią...:zalamka:

czyje to pomysły? Twoje?

weź sobie wklep w guglu "zbrojenie otworów w stropach" czy "konstrukcja lukarny" ale wybierz grafika

 

Chodzi Ci o zbrojenie otworów? Tu akurat nie potrzebuje googlać bo mam przykłady z innych projektów:

 

89a5c6651a3a853fgen.jpg

 

896c37e09c34a3adgen.jpg

 

Odnośnie lukarny to majster wyjaśniał mi że ścianki boczne nie koniecznie muszą stać na stropie, może to być konstrukcja drewniana, a ściana szczytowa jest murowana i może być dozbrojona rdzeniami. Ale zobaczymy co kierownik powie. 

I bądźmy poważni, ja tu pytam tylko o warianty, możliwości które będę poruszal z kierownikiem, który ma uprawnienia projektowe. A odnoszę wrażenie że niektórzy sądzą ze będę lepił coś sam na własną rękę bez konsultacji z nim. Czy mam to sobie w stopce zapisać żeby uniknąć niepotrzebnych komentarzy "a gdzie kierownik"? 

 

Odnośnie rdzeni to chodzi mi o słupki zelbetonowe:

sciana_kolankowa_Rys_1_ok-730x396.jpg

 

 

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dedert napisał:

I bądźmy poważni, ja tu pytam tylko o warianty, możliwości które będę poruszal z kierownikiem, który ma uprawnienia projektowe. A odnoszę wrażenie że niektórzy sądzą ze będę lepił coś sam na własną rękę bez konsultacji z nim. Czy mam to sobie w stopce zapisać żeby uniknąć niepotrzebnych komentarzy "a gdzie kierownik"? 

Dobra, ale będę się przyglądał.:scratching:

2 godziny temu, dedert napisał:

Chodzi Ci o zbrojenie otworów?

Ze względu na spiętrzenie naprężeń w ostrych narożach płyty zalecane jest zastosowanie dodatkowego zbrojenia równoległego do przekątnej otworu prostokątnego.

image.png.3030ece06ca95ea350b3f5435fc78b24.png

 

To te zielone pręty.

Na to są wzory i powinien to dozbroić projektant - przeliczyć. Dozbrojenie równolegle wokół otworu daje się górą i dołem

 

 

Co do zbrojenia głównego.

image.png.9ef0d14f1c3c8f56120012626dd3ec45.png

 Na krawędzi otworów wymagane jest ok. 2x większe zbrojenie niż w płycie bez otworu.

 Zbrojenie zaleca się dobierać na podstawie obliczeń indywidualnych  i powinien to dozbroić projektant - przeliczyć. 

 

2 godziny temu, dedert napisał:

Odnośnie lukarny to majster wyjaśniał mi że ścianki boczne nie koniecznie muszą stać na stropie, może to być konstrukcja drewniana, a ściana szczytowa jest murowana i może być dozbrojona rdzeniami. Ale zobaczymy co kierownik powie. 

Odnośnie rdzeni to chodzi mi o słupki zelbetonowe:

sciana_kolankowa_Rys_1_ok-730x396.jpg

 

To jest normalna praktyka, wstawia się trzpienie 4xfi12 w wieńce stropowe leje się słupy, które się łącza z wieńcem ścianki kolankowej  na tym wieńcu leży murłata przykręcona szpilkami wtopionymi w ten wieniec. 

sciana_kolankowa_Rys_2-730x813.jpg

kolano1.jpg

Trzpienie trzeba wstawić przed zalaniem stropu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry majster bez liczenia wie jak dozbroić otwory, mój może albo tego nie wie albo nie przywiązuje uwagi. Wiem od innych majstrow którzy nie potrzebują projektu, że jest też ogólnie przyjęta praktyka że otwory dłuższe niż 100cm zbroimy trzema prętami skosnymi, a pręty główne dokładamy po bokach tyle ile wycięliśmy w otworze. Trzpienie oczywiście będą w kolankowej średnio co 2 m. I tu pytanie o trzpień (słup). Mam coś takiego w garażu, wysokie na 4 m, 4x12mm. Czy nie solidniej by było dać 8x12m? I jeśli tak czy jest sens teraz dokładać te 4 pręty jeśli nie są wtopione w ławę? 

4d002c5ec415e703gen.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobry majster powiadasz?

to jak to zielone na jednym z rysunków ma się do zdjęcia w p.#32 jeżeli chodzi o dozbrojenie otworu?

fajna fotka - spód "trzpienia" zaparany lepikiem i przykryty papą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o którym zdjęciu mówisz. Spód trzpienia jest zabezpieczony poziomą izolacją przeciwwilgociową. Co w tym nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ta izolacja, beton powinien mieć zapewnioną ciągłość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Jak beton dolewany do betonu może zapewnić w tym miejscu ciągłość? Poczytaj, bo nie chce mi się tłumaczyć. Akurat takie izolację pod slupami się robi i to jest normalne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki termiczne balkonu, też przerywają ciągłość betonu a mimo to stosuje się je z powodzeniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dedert napisał:

 

4d002c5ec415e703gen.jpg

 

Tu nawet nie ma prawidłowo dogiętych strzemion.

1 godzinę temu, dedert napisał:

Dobry majster bez liczenia wie jak dozbroić otwory, mój może albo tego nie wie albo nie przywiązuje uwagi. Wiem od innych majstrow którzy nie potrzebują projektu.....

To gratuluję, a co z odpowiedzialnością, masz chociaż Dziennik Budowy,  robi ktoś wpis tam jaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dedert napisał:

Trzpienie oczywiście będą w kolankowej średnio co 2 m. I tu pytanie o trzpień (słup). Mam coś takiego w garażu, wysokie na 4 m, 4x12mm. Czy nie solidniej by było dać 8x12m? I jeśli tak czy jest sens teraz dokładać te 4 pręty jeśli nie są wtopione w ławę?

Nie rozumiem - co ma słupek scianki kolankowej do ławy?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam   Przymierzam sie do budowy domu parterowego FABIA V i zastanawiam się nad wybraniem stropu (a raczej nad rezygnacją) Chodzi o zmiane stropu monolltycznego na wiązary (ewentualnie strop gęstożebrowy) . Głównym atutem zmiany jest cena (różnica między wiązarami a monolitem jest duża) oraz poprowadzenie wentylacji nechanicznej i klimy (żona chce mieć nawiewy klimatyzacji w suficie).   Jednak jest maly problem dom będzie stał w odległości ok 75m od torów kolejowych i boje sie o drgania.     Czy strop monolityczny zmniejszy drgania budynku ??  Czy wybór wiązarów jest zasadny w tym przypadku ?? Co będzie lepszym rozwiązaniem??   P.S. nie wiem czy to ma znaczenie ale będzie montowana fotowoltanika na dachu (okolo 30 paneli)     Proszę o pomoc z góry dziękuję.
    • Jeśli chodzi o sam budynek to w jego kształcie nic nie będziemy zmieniali, tylko oczywiście cały dach musi zostać wykonany na nowo ponieważ więźba się całkowicie spaliła i tutaj rozumiem, że trzeba będzie zgłosić już cały projekt.    Budynek był normalnie ubezpieczony (ubezpieczenie rolnicze) i umiejscowiony w planie działki, natomiast będziemy przeszukiwali papiery (było to budowane za czasów dziadka ponad 35 lat temu i przed najnowszymi przepisami, także nie jestem pewny czy szczegółowy plan budynku własnie istnieje).   W takim wypadku rozumiem, że po prostu trzeba będzie najpierw zgłosić chęć przebudowy na budynek mieszkalny i następnie złożyć projekt całego budynku z dachem, a dopiero później zabierać się już za pozostałe aspekty przyłączenie wody, kanalizacji itd. (elektryka jest)
    • Gość Alex
      Czy układając kostkę przy ścianie budynku należy najpierw scianę otynkować lub obłożyć steropianem
    • To określenie nie więcej niż 50m od drogi publicznej dotyczy właśnie III,II i I klasy ziemi i jest to jeden z 4 warunków które jednocześnie musi spełnić grunt żeby był uzgodniony bez odralniania.  WZ to decyzja o warunkach zabudowy tak ? Więc jak się ją dostanie to logiczne że można się wybudować. I podczas jej wydawania właściciel dowiaduje się czy dostaje uzgodnienie i może się wybudować czy musi odrolnić ziemie. U Was jak wydaje się decyzje to nie trafia ona do starostwa do uzgodnienia?  To jak rozumiesz ten art. 7 stawy o ochronie gruntow rolnych i leśnych? Mam nieodparte wrażenie że właśnie zamieniłeś te dwa terminy ze sobą. Odrolnienie nie jest zawsze konieczne i w tej ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych masz wpisane że grunty na terenie miasta nie potrzebują odrolnienia i nawet te chronionych klas kiedy spełnione są  te 4 warunki jednocześnie nie muszą być odralniane. A wyłączenie gruntów jest zawsze tylko raz się kończy  opinią a raz decyzją, i raz decyzją zwalniającą z opłat a raz naliczajacą oplatę. I to właśnie robi się podczas składania o pozwolenie na budowę.   A co do sytuacji którą opisałeś, u mnie za każdym razem starając się o WZ na daną działkę gdyby ją dostał wiedziałby że nie musi nic odralniać bo akurat te tereny nie podlegają pod działanie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (no bo dostał WZ) i później tylko nowy właściciel składa wniosek o wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. I w zależności jaka jest klasa i jaka gleba postępowanie kończy się inaczej.
    • Witaj, Jakiś czas temu stanąłem przed podobnym problemem. Tak jak kolega wyżej pisał, na początek starczy mapka geodezyjna , a następnie wniosek o wydanie WZiZT. W zależności od specyfiki terenu możesz potrzebować dodatkowych dokumentów np. ocena oddziaływania na środowisko OOŚ lub tak jak w moim przypadku ( na skraju mojej działki rósł las ) potrzebowałem dodatkowo ekspertyzy ornitologicznej potrzebnej do wycinki drzew. Nie wiem gdzie planujesz się budować, ale śmiało mogę polecić tą firme ja mieszkam w okolicach Wrocławia, ale z tego co widzę maja kilka oddziałów na terenie całej polski.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...