Skocz do zawartości

Parę pytań o strop


Recommended Posts

Napisano

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje.

 

 

111.jpg

2222.jpg

Napisano (edytowany)
15 minut temu, dedert napisał:

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść.

Nic tu nie ma osiadać, masz to zagęścić wodą, albo jak nie umiesz to ktoś mechanicznie.

Deski nawet na krzyż nic nie dadzą.

Belki coś by tam dały, w niektórych miejscach, ale nie deski.:bezradny:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

To jest bardzo proste więc nie rozumiem w czym problem.  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść. Jeśli ułożę deski tak jak na pierwszym rysunku to deski w większości spoczywać będą na gruncie rodzimym ubitym. A jak na drugim rysunku to deski znajdujące się na czerwonym mogą osiąść. Tak mi się zdaje.

 

Szukasz dziury w całym. proste dla Ciebie bo ty wiesz o czym piszesz ale My niekoniecznie musimy podążać za tokiem twojego myślenia.

Ma być zagęszczone tak aby nic nie siadło. Przy zagęszczaniu polewaj piach wodą, wtedy ubity piach będzie twardy jak beton.

Napisano

Belki pewnie jakieś się znajdą. Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza. Bardzo ciężko. 

Napisano
20 minut temu, animus napisał:

Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę.  

:wallbash: Kufa, doradzałem mu kiedyś dla jaj, brał to doradzanie to na serio:zalamka:, teraz doradzam mu ja i TY na poważnie a on robi sobie jaja.:bezradny:

Co za ciężki typ, doradzamy mu jak ma być a on dale swoja tfurczosć wciska.

Mam nieodparte wrażenie że architektem/kierownikiem/wykonawcą a na końcu inwestorem jest nikt inny jak On sam.

Napisano
19 godzin temu, dedert napisał:

  Część zaznaczona na czerwono będzie zagęszczana ręcznie, więc w po obciązeniu stropem może jeszcze sporo usiąść.

Tam nie ma nic siadać, bo przecież tam będzie podłoga garażu.

 

29 minut temu, animus napisał:

Nie wiem czemu bronisz się przed zagęszczeniem tego i tak trzeba to zagęścić, żeby potem zalać posadzkę. 

Tak jest

11 godzin temu, dedert napisał:

Wszystko jasne, chodzi też o to że zasypuję piaskiem z gliną a wiadomo jak glina się zageszcza.

l

lejesz wode i warstwami po 30 cm zagęszczasz. Choc najlepiej samym piaskiem z wodą.

Napisano

Teraz nie mogę bo będę jeszcze grzebał w gruncie a nie na na to czasu, chce szybko wylać strop. 

Przy okazji co sądzicie o folii kubelkowej na xps? Ja swoją zasypuje piaskiem bez kamieni w odległości ok 20 cm od folii a później mieszaniną gliny piasku i tego zo zostało po wykopach. Kubełkami w stronę xps. Zauważyłem że mimo xps to wolia zbija się w niego. Czytałem opinie że pod wpływem nacisku gruntu potrafi się wbić znacznie głębiej i że tak na prawdę to nie jest zbyt dobry materiał na ochronę xps. Jako hydroizolacji tego nie traktuje, bardziej jako ochrona xps przed uszkodzeniami oraz żeby wilgoc mogła jakoś uciekać góra (?) za listwę systemową. Czy są jakieś inne lepsze systemy na xpsa? 

Napisano

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

 

 

IMG_20200625_172551.jpg

IMG_20200625_172607.jpg

Napisano
22 minuty temu, dedert napisał:

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

a ściany nie będziesz ocieplał - zostawisz tylko te bloczki?

Napisano (edytowany)

Dostałem od projektanta wstępy model ze zmienionym dachem ale nie do końca tego oczekiwałem. Połączył jak widać połacie (jeśli dobrze to nazywam) ale pomylił odległości pomiędzy stropami czyli zrobił 160 cm zamiast 130 cm i zrobił za wysoką ścianę kolankową domu do 115 cm. Liczyłem bardziej na 75 cm żeby budynek nie stracił na wyglądzie, teraz robi się grzyb. Lub na podwyższenie ścianki nad garażem. Oczywiście można by pewnie wydłużyć okap o dwie dachówki, ale nie wiem czy tak wolno. Chciałbym jednak ten wątek kontynuować w innym temacie i poszukać innych rozwiązań lub jakiegoś konstruktora, który mógłby to ogarnąć.

 

 

11.thumb.jpg.56deebf66a7ca17348d363e7e2e611b8.jpg

 

22.thumb.jpg.e056351274a6bde1e4f17c24bf4bdda4.jpg

 

33.thumb.jpg.42d8ef4428f9d9fd450fb1509859f194.jpg

 

44.thumb.jpg.d9db3b076f38fd08a963dae03a4e17bd.jpg

 

gora.thumb.jpg.2d6233cd29707c49ff4fb6e4f8f0761d.jpg

 

aa.thumb.jpg.3acfe28a73908b551f09a6716438cb91.jpg

 

bb.thumb.jpg.7640260794883e638c34b93ceffb4cd9.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 25.06.2020 o 17:29, dedert napisał:

W necie zobaczyłem jakiś patent ze slupami mianowicie ktoś wkleił pręty w ścianę, chyba żeby słup lepiej trzymał się ściany oraz 12cm bloczki żeby usunąć mostki termiczne. Czy ktoś słyszał o takim patencie, czy to ma rzeczywiscie sens? 

 

 

IMG_20200625_172551.jpg

IMG_20200625_172607.jpg

Pręty to sobie można wsadzić, bloczki też, robi się sztraby.  

Napisano

Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie 

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, dedert napisał:

Pamiętacie jak ktoś mi tutaj proponował zamiast robić zakłady prętów to dać łączniki zbrojeniowe. Zapytałem firme Halfen o takie łączniki do prętów 16mm. Dostałem wycenę. Jeden łącznik MBT kosztuje po rabacie 138 zł, Potrzebowałbym 40 szt, razem 5500 zł. Fajnie 

No to faktycznie, trochę ich poniosło z ta ceną.

O wiele taniej będziesz miał jakbyś udał sie do jakiegoś tokarza i dowiedział się ile wziąłby za wykonanie takich łączników.

Napisano (edytowany)

Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? 

 

 

IMG_20200702_150258.jpg

IMG_20200702_150341.jpg

Gość mhtyl
Napisano
6 godzin temu, dedert napisał:

Chyba za dużo zachodu. W sklepie żelaznym są nakrętki 6 kątne na 16mm o długości 10 cm po 2 zł. Może czymś takim połączyć? Prętów oczywiście nie będę gwintowac. Samo nałożenie tulejki pewnie za wiele nie da? 

Są za krótkie aby mogły być dawane bez gwintowania prętów, a po drugie  pręta  16 nie włożysz w nakrętkę M16, jest za gruby.

4 godziny temu, dedert napisał:

Kręcę teraz zbrojenie garażu a dokładnie słupy i widzę że jeszcze brakuje mi eLek. Jak poprawnie powinno być zrobione takie łączenie gdzie słup będzie wyciągnięty w ścianę kolankową i później kolejny wieneic. Oraz łączył się z wiencem stropu. Czy coś takiego jak na czerwono? 

 

 

 

O zgrozo, przerwij to.

Napisano

Dyskutowaliśmy tutaj kiedyś o konieczności stosowania poduszek pod wieniec wylewany na gazobetonie. A taką znalazłem informację na muratorze o podciągach:

Cytat

 

Zazwyczaj dla podciągów żelbetowych opartych na murze przy typowych obciążeniach oraz rozpiętościach głębokość oparcia wynosi 25 lub 38 cm, jeśli wysokość podciągu przekracza 60 cm. Niezależnie od wymiarów podciągu i obciążeń zaleca się, by głębokość oparcia belek była nie mniejsza niż 10 cm oraz nie mniejsza niż 1/3 wysokości podciągu.

Przy znacznych obciążeniach punktowych przekazywanych na murowane ściany podciągi opiera się na poduszkach betonowych lub trzech-czterech warstwach cegieł pełnych na zwykłej zaprawie cementowej lub cementowo-wapiennej.

 

 

Napisano
Dnia 9.07.2020 o 11:40, zenek napisał:

To dobra wskazówka.

 

Dnia 9.07.2020 o 14:36, zenek napisał:

widzisz tam jakiś znaczny błąd?

 

19 minut temu, zenek napisał:

Raczej odwrotnie :12_slight_smile:

Kurde, co się dzieje???

 

zenek, może mniej lakonicznie... rozwiń po swojemu zagadnienie...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Jest jakaś norma na minimalna/maksymalną otuline dla stropu? Chce zamówić liniowe dystanse i nie wiem czy wziąć 25mm czy 35mm. 

Strop pogrubiamy do 16 cm. Zbrojenie było przygotowane pod 14 cm wiec górne pręty przypodporowe będą miały o te 2 cm grubszą otuline. Czy w takim przypadku zwiększyć podkładki dystansowe do 35 mm? Wtedy góra i dół powinny mieć po 35mm.

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Pogrubienie stropu spowoduje zwiększenie jego ciężaru, potrzebne jest w takim wypadku nowe wyliczenie ilości i grubości zbrojenia.

 

PN-B-03264  minimalna grubości otuliny wynosi dla klasy ekspozycji
XO - 10 mm + 5-10 mm, XC - 15-25 mm + 5-10 mm, XD - 40 mm + 5-10 mm, XS - 40 mm + 5-10 mm 

Napisano

Taka grubość stropu została zaproponowana przez konstruktora jak przedstawiłem sposób zbrojenia z projektu czyli kratka 12x12 cm, z prętów 12mm. I to nie pierwsza osoba która dziwiła się że w projekcie jest tylko 14cm pod takie zbrojenie bo ponoć powinno być 15-16cm.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Inna firma która ma łączniki zbrojeniowe podała cenę 67 zł. Także łączników nie zastosuje. A czy nie można tych prętów złączyć kawałkami rur w odcinkach np. 30 cm? 

Napisano

Czy w monolicie dozbraja się ukośne tylko 4 zewnętrzne narożniki czy każdej płyty? Ja już dozbroilem każdej płyty ale zastanawiamy się czy potrzebnie:

 

ad15d617ab3e9bb9gen.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

Pytanie o otwór na strych. W kierunku prętów głównych zrobiłem solidną belkę na 35 cm wysoką. A przy prostopadłej linii otworów na razie tylko zagęściłem:

 

5afe215fbcc9bf4bgen.jpg

 

Ale zamierzałem dodać takie niebieskie odgięcia żeby pręty w tym miejscu miały oparcie w stopie:

aaa67781d880b51dgen.jpg

 

.. i na to dwa pręty górą:

 

f230073672271cf5gen.jpg

 

Ale teraz tak myślę że skoro otwór jest taki duży i być może będzie tutaj stała jakaś ścianka działowa z gazobetonu to może lepiej zrobić belkę dochodzącą do obecnej belki?

 

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Najpierw się zdecyduj, jaki twór duży, w którym miejscu, i co tam na wierzchu będziesz miał. I wtedy zakładaj pręty.

Drugie wyjście to zrobić taką płyte, że gdziekolwiek zrobisz otwór czy obciążysz, to i tak wytrzyma. Tylko że będzie ciężka i droga, i nie wiem czy ścianki na dole wytrzymają.  

Napisano

otwór jak widać ok 250x200 cm. Pod spodem nie ma ścianek. Mi chodzi o ścianke na tym poddaszu. Z tą płytą nie rozumiem. Ścianka miała by stać w miejscu niebieskich prętów

Napisano
8 godzin temu, dedert napisał:

otwór jak widać ok 250x200 cm. Pod spodem nie ma ścianek. Mi chodzi o ścianke na tym poddaszu. Z tą płytą nie rozumiem. Ścianka miała by stać w miejscu niebieskich prętów

To duży otwor. Skonsultuj z konstruktorem. Otwór i sciankę.

Napisano

Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? 

Napisano
10 minut temu, dedert napisał:

Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? 

zależy od ciężaru ściany i wytrzymałości stropu. Jak to będzie ścianka z pyt gipsowych z wełną min. - to nie.

Jak z bloczków, cegły - to różnie.

Napisano (edytowany)

No to ja w pierwszym stropie o grubości 14 cm w miejscu ścianek działowych nie mam żadnych belek. A część ścianek stoi z gazobetonu. Chyba tylko w jednym miejscu majster zrobił zagęszczenia na długości 10m i chyba w tym miejscu stoi już śacianka na 3,3m

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

Jeśli chodzi o sam otwór to konstruktor mówił przy jednym boku belka (biegnącą w kierunku głównych) a na drugim boku gdzie rozdzielcze to dać pręty odgiete. Ale nie pytałem wtedy o możliwość postawienia ścianki działowej. Czy jeśli płyta stropowa nie miałaby otworu to postawienie ścianki działowej wymaga żeby dać pod niej belkę? 

Mówić to sobie można ma to wrysować w projekt.

Napisano
Dnia 30.10.2020 o 09:41, zenek napisał:

Najpierw się zdecyduj, jaki twór duży, w którym miejscu, i co tam na wierzchu będziesz miał. I wtedy zakładaj pręty.

Drugie wyjście to zrobić taką płyte, że gdziekolwiek zrobisz otwór czy obciążysz, to i tak wytrzyma. Tylko że będzie ciężka i droga, i nie wiem czy ścianki na dole wytrzymają.  

Zazbrojenie tej jednej płyty stropowej 375x500cm jako płyty czyli rozumiem zbrojenie górne i dolne z kratki 12x12 nie było by pewnie kosztowne, tylko teraz sobie myślę że przecież jeszcze w pobliżu otworu na strych będzie stał słup dachu. Więc chyba trzeba by zrobić belkę w tym miejscu 

Napisano
17 godzin temu, dedert napisał:

No to ja w pierwszym stropie o grubości 14 cm w miejscu ścianek działowych nie mam żadnych belek. A część ścianek stoi z gazobetonu. Chyba tylko w jednym miejscu majster zrobił zagęszczenia na długości 10m i chyba w tym miejscu stoi już śacianka na 3,3m

Nie potrafię ci odpowiedzieć nt wytrzymałości twego stropu - 3.5 m to mała rozpiętość, a 14 cm to dosć typowa grubość. Liczy się też średnica prętów i ilość, czy krzyżowo zbrojona. 

Niemniej masz tam dziurę - i to komplikuje sprawę obciążeń i naprężeń stropu.

Ja konstrukcję zawsze uzgadniam z konstruktorem, bo najpierw to mi się nie chce przypominać, jak to się liczy, a potem wolę się upewnić u takiego, co to na codzień robi.

 

Bo co innego wiedzieć jak zrobić konstrukcje z sensem i "czuć" ją - a co innego dodatkowo skonsultować i zastosować konkretne wymiary. Poza tym miło i bezpiecznie się dowiedzieć od konkretnego branżowca, że miało się dobre zamiary i wybory, sprawdzić się. Co dwie fachowe głowy, to nie jedna - a konstrukcja niestety wiąże się z bezpieczeństwem i błąd może być bolesny i kosztowny .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...