Skocz do zawartości

Folia kubełkowa


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Będę niedługo robił drenaż opaskowy w domu z lat 60tych. Zastanawiam się czy podwinięcie folii kubełkowej pod peszel da jakiś dodatkowy efekt, czy odizoluje lepiej niż kiedy będzie tylko przy fundamencie? Folia jest tania, a jakby miało to coś polepszyć izolacje to jest w sumie niewiele więcej roboty. Zastanawiam się tylko nad tym, czy woda podgruntowa w tej sytuacji nie będzie wpływać pod folię omijając peszel.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Folia kubełkowa nie jest izolacją... ona mechanicznie chroni właściwą hydroizolację i/lub termoizolację.

 

A gdzie i po co jest ten peszel?

Napisano

Peszel w sensie rura drenażowa. Ok, jako że folia, to wydaje mi się że jakoś się spełnia jako izolacja. Wiem że to nie jest właściwa izolacja. Stąd też pomysł żeby położyć na ziemi, na to żwir i rure drenażową.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Napisano

Nie wiem skąd ten pomysł, bo to przecież jest wbrew założeniom drenażu...tworzysz "miską", w której stać będzie woda/błoto...

 

Poczytaj jeszcze raz - jakie są założenia drenażu, jak się go buduje, jaką rolę spełnia geowłóknina i filtr/podsypka i obsypka z tłucznia czy żwiru......

Napisano

Sporo czytałem, ale chyba mało fachowych "kompendiów". Dlatego miałem wątpliwości z tym co napisałeś, że tam będzie zbierać się woda. Bo na chłopski rozum woda do góry nie popłynie tylko zrobi się błoto pod rurą. Czasem ktoś musi jak krowie na rowie wytłumaczyć o co kaman, bo przez brak wiedzy można narobić głupot. Także wielkie dzięki za porade.
Martwi mnie tylko jedno miejsce, stąd moje wątpliwości. Jakieś 3 metry od domu mam studnię i po deszczu utrzymuje się tam wysoki stan wody, jakieś 2 metry poniżej poziomu gruntu. Spad na całej działce to 8-10% i na 99% ze studni woda wpływa pod fundament. Po ustaniu opadów zauważyłem że woda wpływa pod fundament przez jakieś jeszcze 2 doby. Planuje przy okazji drenażu zamontować pompe na stałe z czujnikami, żeby po podwyższeniu się stanu wody pompa automatycznie się załączała i obniżała stan wody. Mam nadzieję że w ten sposób uniknę przelewania się pod fundament.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Mniej więcej o takim rozwiązaniu myślę. Tylko obsybkę żwirową planuje podciągnąć do poziomu gruntu o szerokości ok 10cm oddzielając wszystko geowłókniną.41c744c8e94929149a80ad0bf97a3f16.jpg&key=791403dfdb20cfc5b79959a4ea4efc1cedf6fab86b7dfdb9219efcd27bdd9aff

 

System odprowadzania mam gotowy po byłym szambie, kwestia tylko podłączenia rurami ze studzienki rewizyjnej. Studzienki będą 4 i osobno rury od rynien też połączone ze zbiornikiem po szambie. Narazie będzie to sobie odpływało wolno w pole rolne. Docelowo muszę wykopać jakiś zbiornik na wodę, bo sąsiad już sobie zastrzegł że nie chce tej wody. Przy spadzie 8-10% powinno to działać bez zarzutu. Woda z opisanej wyżej studni ma być wypompowywana z kolei na nasze małe pole uprawne, lub na jakieś inne potrzeby typu mycie auta itp. To będzie zupełnie odzielna instalacja.

 

Doradźcie mi proszę, jaką rure drenażową kupić, będę kupował w osłonie z geowłókniny, czy po prostu kupić najtańszą? 110mm znalazłem po 2zł za metr, tylko czy to nie jest jakaś kupa? Bo niby wygląda to na geowłóknine, ale to może być zwykła szmata która niekoniecznie będzie dobrze przepuszczać.

 

f0f51af93c814643180c2ffc9b571b15.jpg

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Napiszę tylko że zamontowałem pompe do studni, podlewamy grządki, poziom wody obniżył się o 2 metry i w piwnicy do dołka wlał się może 1 litr wody przez te kilka dni deszczu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam ponownie,

Niestety drenaż muszę przełożyć najprawdopodobnie na kolejny rok. Natomiast chciałem spytać, bo np po wczorajszej ulewie zaobserwowałem, że ściany nośne w piwnicy są wilgotne na ok. 10cm od dołu. Cała reszta piwnicy jest sucha. Wiem że to jasnowidztwo, ale czy uważacie że drenaż opaskowy rozwiaże sprawę? Zastanawia mnie tylko to, bo cała piwnica jest sucha, bo główna przyczyna to była woda w studni na poziomie gruntu w piwnicy. A ściany w środku są wilgotne. Po 2-3 dniach przy takiej suchej pogodzie jak do tej pory wszystko wysycha. Na chłopski rozum jeżeli odetnę cieki wodne wokół domu to problem powinien zniknąć, ale wolę jeszcze doświadczonych fachowców dopytać.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Mam nadzieję że nie będę sam dalej w tym wątku pisał .
Pytanie do doświadczonych o ilość żwiru. Będę robił w tym roku drenaż połowy domu, czyli 20m. Średnia głębokość będzie około 1m. Sypiąc 10cm od ściany do poziomu gruntu, plus oczywiście obsybka rury, obliczyłem z lekką górką 6m3 czyli około 10 ton. Drugie pytanie, podejrzewam że tu ważny jest rodzaj gruntu, u mnie jest glina zwięzła. Jaką grubość żwiru wsypać? Wydaje mi się że bardziej 10-16mm niż 16-30mm?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...