Skocz do zawartości

Jak uzyskać na ścianie fakturę Baranek?


MatLesn

Recommended Posts

Napisano

Witam,

W mieszkaniu mam stary tynk wyglądający tak:

dac97a80de335.jpgfe9ae4032a414.jpg

Potrzebuję go w kilku miejscach odnowić, bo po kilku remontach, zmianie drzwi, w 90% ściany jest tynk chropowaty jak na zdjęciu, a w niektórych gładź. 

Proszę o odpowiedź jak mam uzyskać taki efekt? Jaki tynk kupić, aby uzyskać dokładnie taki efekt chropowatości?

 

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi 

Napisano
2 godziny temu, MatLesn napisał:

Proszę o odpowiedź jak mam uzyskać taki efekt? Jaki tynk kupić, aby uzyskać dokładnie taki efekt chropowatości?

 

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi 

Trudno będzie jednoznacznie stwierdzić. Najprościej jak udasz się do jakiegoś dobrego sklepu z farbami i tynkami i tam sprawdzisz na próbniku i dobierzesz najodpowiedniejszy. Innego rozwiązania raczej nie widzę.

Napisano
1 godzinę temu, Elfir napisał:

z gotowej farby strukturalnej nie uzyska takiego efektu.

Ale kto tu pisze o farbie strukturalnej?

Napisano

jakoś tak przeczytałam "sklep z farbami" :)

 

Ale rację mają wcześniej piszący, to efekt uzyskany przez nakrapianie (rapówka?). Teściowie mają coś takiego u siebie.

Napisano
7 godzin temu, MatLesn napisał:

W mieszkaniu mam stary tynk wyglądający tak:

Ale w środku czy na zewnątrz. Dawniej w środku robiło się tynk wapienny, a na zewnątrz cementowo wapienny.

Z tego co wiem brało się miotłę taką z witek i tym sie nakrapialo trochę rzadszą zaprawą na gotowy tynk. Ten wyżej na fotce wygląda na dodatkowo malowany.

Napisano
17 godzin temu, Elfir napisał:

akoś tak przeczytałam "sklep z farbami" :)

Bo nie raz spotkałem sie że "sklep z farbami" miesza również tynki.

 

17 godzin temu, Elfir napisał:

 

 

Ale rację mają wcześniej piszący, to efekt uzyskany przez nakrapianie (rapówka?). Teściowie mają coś takiego u siebie.

Tynk "baranek" zrobiony za pomocą wyżej wspomnianej maszynki jest bardziej "ostry" niż ten który autor pokazał na zdjęciu.

17 godzin temu, zenek napisał:

Ale w środku czy na zewnątrz.

Raczej chodzi o wewnątrz bo pisząc w mieszkaniu znaczy się w środku :) 

Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Raczej chodzi o wewnątrz bo pisząc w mieszkaniu znaczy się w środku

No rzeczywiście - choc głównie taki baranek był (jest) na zewnątrz....

Do wnętrza troche trudno utrzymać równą fakturę, żeby z bliska to równo wyglądało.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...