Skocz do zawartości

Ilość kondygnacji


Recommended Posts

Napisano

Podajecie jakieś definicje, które niewiele mają wspólnego z obecnie obowiązującymi przepisami.

 

Cytat

§ 3 [Objaśnienia] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

 

15) poziomie terenu - należy przez to rozumieć przyjętą w projekcie rzędną terenu w danym miejscu działki budowlanej;

Cytat

§ 6 [Wysokość budynku]

Wysokość budynku, służącą do przyporządkowania temu budynkowi odpowiednich wymagań rozporządzenia, mierzy się od poziomu terenu przy najniżej położonym wejściu do budynku lub jego części, znajdującym się na pierwszej kondygnacji nadziemnej budynku, do górnej powierzchni najwyżej położonego stropu, łącznie z grubością izolacji cieplnej i warstwy ją osłaniającej, bez uwzględniania wyniesionych ponad tę płaszczyznę maszynowni dźwigów i innych pomieszczeń technicznych, bądź do najwyżej położonego punktu stropodachu lub konstrukcji przekrycia budynku znajdującego się bezpośrednio nad pomieszczeniami przeznaczonymi na pobyt ludzi.

 

ALE - UWAGA:

W MPZP może być inna definicja określająca jak liczyć wysokość budynku na danym terenie.

Ps. A połówek, ćwiartek, czy 0,12 kondygnacji, nie ma - jak ktoś twierdzi inaczej niech pokaże obowiązujący obecnie przepis.

Napisano

 

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Podajecie jakieś definicje, które niewiele mają wspólnego z obecnie obowiązującymi przepisami.

Przecież miejscowy plan jest prawem

I ten plan zacytował w #44 Jovi666  (pokolorowałem, żeby było jasne):

 

Jovi666: #44

Napisano 4 godziny temu

 "o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej, wysokość zabudowy nie może przekraczać, licząc od poziomu terenu do
najwyższego elementu konstrukcyjnego budynku
:
a) 2,5 kondygnacji naziemnej wraz z poddaszem i nie więcej niż 11m: na terenach zabudowy mieszkaniowej
jednorodzinnej MN oraz mieszkaniowej jednorodzinnej intensywnej MNi i zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i
mieszkaniowej jednorodzinnej intensywnej z dopuszczeniem funkcji usługowej MN/U, U/MN, U/MNi,

I Jovi666:

Nie określają poziomu terenu w którym miejscu, tak czy inaczej to kryterium spełnione jak mniemam." 

 

I teraz ja :12_slight_smile::

A więc jak byk, pisze w planie jak liczyć wysokość budynku, i że może mieć 2.5 kondygnacji!

 

Jesli chodzi o poziom terenu i wysokość - to w kilku postah nie pisałem definicji - tylko jak można je określić i że można różnie, a plan to doddatkowo weryfikuje, uściśla.

Napisano
2 godziny temu, bajbaga napisał:

D E F I N I C J A - tzn. opis co to znaczy 0,5 kondygnacji, jak liczyć, kiedy jest 0,5 a kiedy nie.

Nie znam definicji, dlatego nie pisałem ani cytowałem  - ale tak się przyjęło, że 0,5 to poddasze - trochę pod skosem, trochę pełnowymiarowe. Tak to rozumiem. 

Być może że suteryna też tak jest traktowana?

Napisano

O matko.

Ja chyba na ten odbiór przygotuję kilka wywrotek ziemi albo worków cementu. W razie czego się zrobi jedną kondygnację nadziemną mniej. :th_0girl_impossible:

 

Z drugiej strony jeśli nie ma na 100% jednoznacznej odpowiedzi to na jakiej podstawie ktoś to skutecznie zakwestionuje?

Napisano
2 godziny temu, Jovi666 napisał:

Z drugiej strony jeśli nie ma na 100% jednoznacznej odpowiedzi to na jakiej podstawie ktoś to skutecznie zakwestionuje?

jednoznacznie to urząd się wypowiada - i to tylko w danym czasie :takaemotka: bo za chwilę inny urzędnik może mieć inne zdanie

Ale ty nie masz się co martwić - masz projekt przyjęty, zatwierdzony - więc nie ma obawy.

Poza tym nie przejmuj się naszymi dywagacjami.

W warunkach planu masz 2.5 kondygnacji, na przekroju jest 2.5 kondygnacji - więc jest OK.

Napisano
1 godzinę temu, Jovi666 napisał:

Dzięki za pomoc.

Mam nadzieję, że dadzą pozwolenie bez problemu. :ih:

Na co pozwolenie? Przecież już uzyskałaś PnB.

Napisano
3 minuty temu, Jovi666 napisał:

Na użytkowanie ;)

Inaczej, bardziej powszechnie mówi się na to odbiór budynku.

Napisano

Mam jeszcze pytanie- czy w razie czego jest możliwość "pogłębić" kondygnację przyziemia. Mam na myśli fakt, że jak połowa znajduje się pod poziomem gruntu to nie będzie już kondygnacją nadziemną.

To jest w ogóle realne?

Wiem, że można dosypać ziemi, ale jakoś sobie nie wyobrażam ponad 1m po jednej ze stron budynku.

Wtedy też moze można dodać izolację ponieważ przyziemie jej nie ma.

Napisano
10 minut temu, Jovi666 napisał:

Mam jeszcze pytanie- czy w razie czego jest możliwość "pogłębić" kondygnację przyziemia.

Z tym pytaniem musisz się zwrócić do swojego kierownika budowy i projektanta który robił projekt.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...