Skocz do zawartości

Cokół elewacji bez kleju i tynku?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Wykonawca robił elewacja i nie wiem czy to dobrze nazwać ale jest zrobiony cokół (podmurówka jest bardziej wklęsła na cieńszym styropianie, a styropian ma ścianach jest grubszy). I otóż ten cokół od spodu wokół całego domu ma braki nie tylko tynku i farby (bo nie ma tego nigdzie) ale też kleju przeć co widać siatkę oraz styropian. Wizualnie to nie przeszkadza bo aby to zobaczyć trzeba położyć się na ziemię ale jak się to ma do późniejszego użytkowania? Nie ,zacznie tam nic pleśnieć, wdawać się wilgoć itp? Dla wykonawcy oczywiście jak większość rzeczy, które poprawiał jest w porządku o nic nie trzeba poprawiać. Chciał bym wiedzieć na 100% co. Tym dalej robić i ewentualnie mieć sensowne argumenty dlaczego to musi być zrobione.

 

Podaję link do albumu zdjęć google bo trochę ich narobiłem:

https://photos.app.goo.gl/Zqddzv16AFhrGMyy9

 

Dzięki.

Napisano
12 godzin temu, gruby33 napisał:

Tym dalej robić i ewentualnie mieć sensowne argumenty dlaczego to musi być zrobione.

Oprócz listwy startowej, o czym wyżej, to siatka powinna być zatopiona w kleju. Brakuje też chyba tynku w pokazanych miejscach. Oprócz tego na cokole czasem daje się podwójną siatkę dla wzmocnienia i grubszą warstwę kleju. Mam XPS na cokole, i niektórzy producenci sugerują grubszą warstwę kleju i tynku na cokole do 20, 30 cm pod poziom obsypki (gruntu).

Napisano

Hmm wiec listwy startowej to już raczej nie założą bo ocieplenie już całe zrobione. Czyli muszą to zaciągnąć wszystko dokładnie klejem oraz tynkiem lub samą farba do elewacji bezpośrednio na klej czy sam klej wystarczy ?

 

Co do miejsca gdzie widoczny jest brak tynku a jest tylko klej to tak zrobili bo powiedzieli że w tamtym miejscu i tak będę robił taras i sam klej wystarczy. CY to też powinni otynkować?

Taras będzie robiony z kompozytu.

Napisano

Bezwzględnie ten fragment elewacji należy zabezpieczyć, a w zasadzie dokończyć prace przez zastosowanie kleju uniwersalnego do zatapiania siatki np. TO-KU Termo Organika, następnie grunt i tynk.  Nieważne, że tego elementu nie widać, ale to newralgiczny element, przez który mogą dostawać się np. ptaki i robić gniazda lub inne zwierzęta.  Styropian nie jest materiałem stanowiącym w jakikolwiek sposób wartości odżywcze, ale jako materiał przyjazny środowisku i nieszkodliwy, może być miejscem do budowania gniazd. W większości przypadków jest stosowana listwa startowa, ale w przypadku zachowania ciągłości izolacji (styropian fundamentowy połączony ze styropianem fasadowym) zazwyczaj ta listwa nie jest stosowana. Ważne jednak połączenie strefy cokołowej z fasadą powinno być  dokładnie wykończone. Listwa (kątownik z siatką) z kapinosem  to obowiązkowy element w przypadku braku listwy startowej.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Eksperci Termo Organika napisał:

ptaki i robić gniazda lub inne zwierzęta

szerszenie b. lubią styropian. Miałem kiedyś na balonie części płyt ulozone w stos - zrobiły sobie szerszenie w srodku stosu, we wnętrzu - piękną równą pustą kulę wypełnioną plastrami. 

Ale w cokole to głównie gryzonie typu myszy.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 3.12.2019 o 13:52, gruby33 napisał:

w tamtym miejscu i tak będę robił taras

Taras zdylatowany od budynku? Na wysokość przyziemia?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Taras będzie prawie przy samej ścianie budynku (jedynie mała szczelina jak by "pracował"). Będzie zakryty od samej ziemi do samej góry. Wysokość jego ma być około 35-40cm bo na tej wysokości nad ziemią zaczyna się okno tarasowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...