Skocz do zawartości

Pęknięcie - jak naprawić ?


Recommended Posts

Napisano

Jak najlepiej naprawić to pęknięcie ? Dom wybudowany 4 lata temu, zbliża się czas ponownego malowania i byłaby to idealna okazja aby je naprawić. Ściana otynkowana tynkiem gipsowym, na to gładź. Proszę o rady w jaki sposób to zrobić.

111.jpg

Napisano

Spore te pęknięcie ......nie wiem czy nie wylezie znowu ..to działówka ??

 

Poszerzyć choćby nożykiem , zagruntować gruntem , zagipsować , przetrzeć , zagruntować , pomalować

Napisano
42 minuty temu, tomekatomek napisał:

Jak najlepiej naprawić to pęknięcie ? Dom wybudowany 4 lata temu, zbliża się czas ponownego malowania i byłaby to idealna okazja aby je naprawić. Ściana otynkowana tynkiem gipsowym, na to gładź. Proszę o rady w jaki sposób to zrobić.

Bez powodu to nie pękło, czyli to skutek a nie przyczyna. A więc trzeba usunąć przyczynę a potem poszerzyć, zaszpachlować szparę, na to bandaż (taka siatka), gładź i szlifowanie.

No i dopiero malowanie.

Napisano

Przyczyna trudno ustalić, ale widzę 3 opcje: osiadanie nowego budynku, zapracował strop betonowy lub 3 opcja to niby teren jest całkowicie bez szkód górniczych, ale z 2 lata temu tak tąpnęło w kopali oddalonej o 15km od nas, że sąsiadce tynku z sufitu spadł. Nas wtedy nie było przez 2 tygodnie i jak wróciłem to zobaczyłem to pęknięcie. Dodam, że rok temu tąpnęło w kopalni w Ornontowice oddalonej o 25km to mało z kanapy nie spadłem. W promieniu 50km od kopalni ludzie odczuli silny wstrząs.

Napisano
5 godzin temu, joks napisał:

Poszerzyć choćby nożykiem , zagruntować gruntem , zagipsować , przetrzeć , zagruntować

I po pomalowaniu nie trzaskać drzwiami...

Napisano
50 minut temu, MrTomo napisał:

Ja bym użył do zagipsowania szczeliny

Jakiegoś produktu do spinowania płyt gipsowych, np. cekol c-40

Może być i cekol, może być nawet tynk maszynowy. Może i klej gipsowy. 

 

44 minuty temu, uroboros napisał:

I po pomalowaniu nie trzaskać drzwiami...

To dzieci trzaskają, nie poradzisz.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pytanie - czemu tak w poziomie rysa poszła - od samego trzaskania? Strach za klamkę złapać :)

Tąpnięcia kopalniane dają nieprzewidywalne skutki.

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

Teraz pytanie, czy i kiedy będzie kolejny raz.

Załata w jednym miejscu to pojawi się problem w drugim.

Napisano (edytowany)
34 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pierwszy raz widzę rysę poziomą. Musiało równo tąpnąć. Budowa na takich terenach powinna być zakazana albo możliwa jedynie przy zastosowaniu technologii przewidzianej dla stref sejsmicznych etc.

Powinna... a skąd kasa na to? Tu pewnie leży pies pogrzebany.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pierwszy raz widzę rysę poziomą. Musiało równo tąpnąć. Budowa na takich terenach powinna być zakazana albo możliwa jedynie przy zastosowaniu technologii przewidzianej dla stref sejsmicznych etc.

To cały Śląsk by musiał być zakazany, nie mówiąc o innych rejonach z kopalniami itp. Mało się tymm kto przejmuje, to samo jest z terenami zalewowymi. Co nie przeczy słuszności twego twierdzenia :14_relaxed:

 

Szkoda, że tematodawca nie pokazał na szkicu, w którym miejscu to jest w stosunku do ścian bocznych, stropu.

Mógł ugiąć się strop lub belka pod ścianką - ale nie widać usytuowania, więc cholera wie.

19 godzin temu, tomekatomek napisał:

Przyczyna trudno ustalić,

Jak możesz to pokaż kawałek rzutu z tym miejscem.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, retrofood napisał:

Tąpnięcia kopalniane dają nieprzewidywalne skutki.

Tak. 

W tym kontekście pęknięcie nie jest niczym niezwykłym ale

dlaczego tylko j e d n o ??

 

Z czego jest ta ścianka działowa?

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

Z czego jest ta ścianka działowa?

Właśnie dlatego, że jest to ściana działowa, ja się temu pęknięciu nie dziwię.

Niezależnie od tego, z czego ona jest.

Bo takiej ścianie nie stawia się jakichś wymagań, wystarczy że stoi.

Napisano

Ale chyba nie jedyna i to na tym ssmym poziomie, nie mówiąc o budynku.

 

Jakby to było mieszkanie, z ciekawości odkułbym tynk, żeby zerknąć czy to na spoinie się oderwało czy cegła pękła

Napisano

Sprawdziłem po zdjęciu opasek drzwi i to pęknięcie jest na spoinie pustaka ceramicznego z takim samym pustakiem. Wiosną odkuję tynk i zobaczę co i jak. Z boku nie widać szczeliny w spoinie. Za tą ścianką jest prostopadła działówka z BK 12cm i też jest na niej rysa (długość 1m), ale nie tak głęboka.  Styki pionowe działówki z nośnymi nie noszą śladów pęknięć w pionie w rogach. Ta wąska ścianka ze zdjęcia stoi na belce stropowej (wzdłuż belki na niej). Wkleić taśmę tuff tape czy flizelinę przy naprawie ?

Napisano

Brawo retro!!!

 

Może tu tak jak w tym ruskim filmiku układali bez kleju i od razu tynkowali :scratching:

Flizelina to chyba dobry pomysł... tylko trzeba by zrobić miejsce na taśmę i nową warstewkę gładzi...

 

Czyli:

Dnia 1.12.2019 o 16:47, joks napisał:

Poszerzyć choćby nożykiem , zagruntować gruntem , zagipsować , przetrzeć , zagruntować , pomalować

 

Napisano
7 minut temu, uroboros napisał:

Brawo retro!!!

 

Może tu tak jak w tym ruskim filmiku układali bez kleju i od razu tynkowali :scratching:

Flizelina to chyba dobry pomysł... tylko trzeba by zrobić miejsce na taśmę i nową warstewkę gładzi...

 

Czyli:

 

Coś w tym stylu, naprawa w technologii tradycyjnej naprawy pęknięcia. I nadzieja, że na jakiś czas starczy.

Napisano
16 godzin temu, retrofood napisał:

Bo takiej ścianie nie stawia się jakichś wymagań, wystarczy że stoi.

Głupoty waść prawisz. Musi spełnić co najmniej normę bezpieczeństwa, czyli że nie tylko stoi -  ale że się nie wywróci, albo rozleci - bo ścianka działowa 12 cm z cegły może ważyć kilkaset kilo. To trochę więcej, niż duzy obraz - a takie spadając zabijały ludzi. 

 

Tu nie wygląda to niepokojąco, dopóki jest tylko ta pozioma szpara. Ja bym to zostawił i zobaczył, co dalej. Najpewniej pod spodem się belka ugięła. 

Napisano
34 minuty temu, MrTomo napisał:
1 godzinę temu, zenek napisał:

Najpewniej pod spodem się belka ugięła. 

:scratching:

Jak znajdujesz coś innego, to napisz.

 

Dnia 1.12.2019 o 17:23, tomekatomek napisał:

To ściana działowa na piętrze.

pokaż kawałek rzutu z tą ścianą.

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Jak znajdujesz coś innego, to napisz.

 

pokaż kawałek rzutu z tą ścianą.

Po co ??

 

Ebło to ebło ...cza załatać i na uj roztrząsać ...

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Jakiego produktu użyć najlepiej na pęknięcia tynku gipsowego na ścianach ? Zastanawiam się nad Acryl Putx Flex, Semin Fibrelastic i Cekol MS-01. Dom ma 5 lat i pora połatać pęknięcia tynku na działówkach i odmalować dom. Czy ktoś może polecić coś sprawdzonego ? Niektóre rysy są cieniutki, ale jest parę głębokich i długich.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...