Skocz do zawartości

Jak ułożyć panele podłogowe?


MrTomo

Recommended Posts

3 minuty temu, Parkiet Komplex napisał:

Ocena min. płaskości wylewki to "mój chleb powszedni" - taką mam pracę. W tym poście poruszamy się w wylewkach w przedziale normowym, czyli teoretycznie od 0 mm/m do 3mm/2m. Praktycznie w tym przedziale można wiele, ale najlepiej ze zdrowym rozsądkiem.

Aaa  - no to dobrze, że jest poprawka na "przedział normowy". To już nie to samo, co "nierówna wylewka" - bez normy :14_relaxed:

 

Ale 3mm na 2 m to przy 5 metrach już 15 mm - a to przy dopasowaniu się do poziomu podłogi w innych pommieszczeniach może stanowić problem. A więc od szczegółu do ogółu - jak zwykle.

Dlatego upieram się, że podstawą jest wypoziomowanie pomieszczenia - równiez względem innych pomieszczeń na tej samej kondygnacji.

Poza tym - nauczyłem się, że błędy się sumują - dlatego najlepiej od początku  je korygować, na ile się da. 

12 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ja używałem podkładów z mat xps.

A to cenna uwaga. Ciekawe, czy można na tym kleić klepkę, czy tylko na sucho układać?

Czy takie?

image.png.72109ba18b9c7d3ac1c413e2a439632d.png

Link do komentarza
1 minutę temu, zenek napisał:

Aaa  - no to dobrze, że jest poprawka na "przedział normowy". To już nie to samo, co "nierówna wylewka" - bez normy :14_relaxed:

 

Ale 3mm na 2 m to przy 5 metrach już 15 mm - a to przy dopasowaniu się do poziomu podłogi w innych pommieszczeniach może stanowić problem. A więc od szczegółu do ogółu - jak zwykle.

Dlatego upieram się, że podstawą jest wypoziomowanie pomieszczenia - równiez względem innych pomieszczeń na tej samej kondygnacji.

Poza tym - nauczyłem się, że błędy się sumują - dlatego najlepiej od początku  je korygować, na ile się da. 

Warto poznać normy i nauczyć się je czytać. 3mm/2m to nie to samo co 6mm/4m. Większość wylewek mieści się w normie i tu lepiej dobrać podkład niż naprawiać, bo naprawa nie zawsze to idzie z trwałością. Cienka warstwa naprawcza nie zawsze jest spójna z wylewką, natomiast szlifowanie wylewki z  mixokreta ???? Tu warto poznać strukturę takiej wylewki. Żyjemy na tej Ziemi i wydaje się że jest ona płaska, a tak naprawdę jest ona okrągła i nie do końca równa. Masz ochotę to weź sipę i plantuj.

Link do komentarza
29 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Panie i Panowie. Konkrety są bardzie przydatne dla innych forumowiczów. Ja używałem podkładów z mat xps. Podłożem były płyty OSB.

Bez czegoś pośredniego między OSB a panelem? Nie ma nadmiernego hałasu?

Sorry, teraz do mnie doszły maty xps.

22 minuty temu, zenek napisał:

 Ale 3mm na 2 m to przy 5 metrach już 15 mm  

Matulu, nawet z rachowaniem takie problemy...

Link do komentarza
14 godzin temu, zenek napisał:

Kiedyś dowiadywalem sie w Castoramie, to jakoś tak było, że cena była powiązana z wykupem albo bez usługi. A więc cena z Vatem 23 była stała - obniżka dotyczyła tylko w wpadku usługi układania. Chyba że jest to tylko stricte układanie klepki, bez zakładania innych warstw podłogi. Ale to chyba bez sensu, bo właśnie te wrstwy są najbardziej pracochłonne.

Wydaje mi sie że stolarka okienna z montażem jest bardziej opłacalna.

I przy panelach przeważnie jest tak jak kupujesz z usługą czyli montażem musisz kupić kompleksowo czy zaczynając od podkładu kończąc na wykończeniu.

Oczywiście że ze stolarką okienna jest mnie roboty ale tylko w nowych domach bo   nie wchodzi w rachubę demontaż starej i montaż nowej wraz z obróbką jak to ma miejsce w "starych" domach czy mieszkaniach.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Panie i Panowie. Konkrety są bardzie przydatne dla innych forumowiczów. Ja używałem podkładów z mat xps. Podłożem były płyty OSB.

Ja też uzywałem maty xps z dziurkami na ogrzewanie podłogowe i zdaje to egzamin.

1 godzinę temu, zenek napisał:

 

A to cenna uwaga. Ciekawe, czy można na tym kleić klepkę, czy tylko na sucho układać?

Czy takie?

image.png.72109ba18b9c7d3ac1c413e2a439632d.png

Tylko układać na sucho i na podłogówkę to co pokazałeś raczej sie nie nadaje. Powinno być coś takiego jak poniżej, ja taki podkład układałem u siebie na podłogówce.

xps-thermo-1-6-mm-arbito_180.jpg

 

Link do komentarza
5 minut temu, mhtyl napisał:

od podkładu kończąc na wykończeniu.

W zeszłym roku robiłem chatę i inwestorka po rozmowie ze mną stwierdziła że weźmie panele z montażem .....chłopy przyjechali , klepnęli panele i pojechali .....listwowanie zostawili inwestorce...:D , rzadko zdarza się tak dobra dniówka jaką wtedy wziąłem za listwowanie ...:D

Link do komentarza
24 minuty temu, MrTomo napisał:

Czy warto brac matę z funkcją paroizolacji?

Coś takiego kosztuje około 20z/m2?

 

Jaki opór cieplny jest realnie do przyjecia?

 

Mata z paroizolacja??? Tu należy spojrzeć na sumę ceny w odrębnym ujęciu - podkład i folia.

Opór cieplny i inne zależności dotyczące podkładów - kilka lat temu opisałem te zależności w artykule:

https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/21488-funkcje-i-wplyw-podkladow-pod-posadzki-plywajace-na-ogrzewaniu-podlogowym

Link do komentarza
2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Warto poznać normy i nauczyć się je czytać. 3mm/2m to nie to samo co 6mm/4m.

No właśnie o tym pisałem:

 

2 godziny temu, zenek napisał:

Ale 3mm na 2 m to przy 5 metrach już 15 mm

I wtedy nie spełnia normy. Myślałem że to zrozumiałe :zalamka:

2 godziny temu, Parkiet Komplex napisał:

Żyjemy na tej Ziemi i wydaje się że jest ona płaska, a tak naprawdę jest ona okrągła i nie do końca równa.

Co ma Ziemia do podłogi, to, przyznam, nie ogarniam. Na pewno Ziemia jest nierówna - natomiast podłoga ma być równa.

Link do komentarza
3 minuty temu, zenek napisał:

No właśnie o tym pisałem:

 

I wtedy nie spełnia normy. Myślałem że to zrozumiałe :zalamka:

Co ma Ziemia do podłogi, to, przyznam, nie ogarniam. Na pewno Ziemia jest nierówna - natomiast podłoga ma być równa.

Podłoga nigdy nie jest płaska, równa, zawsze  posiada mniejsze lub większe odchyłki - taka jest rzeczywistość.

Link do komentarza

 

16 godzin temu, Parkiet Komplex napisał:

Podłoga nigdy nie jest płaska, równa, zawsze  posiada mniejsze lub większe odchyłki - taka jest rzeczywistość.

Wszystko na świecie jest wykonywane z jakąś dokładnością. Czasem dokładność sięga mikronów, czasem metrów, a czasem centymetrów. Niestety, nie wszyscy o tym wiedzą. 

Link do komentarza
48 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

Podłoga nigdy nie jest płaska, równa, zawsze  posiada mniejsze lub większe odchyłki - taka jest rzeczywistość.

Dokładnie tak.

54 minuty temu, zenek napisał:

No właśnie o tym pisałem:

 

I wtedy nie spełnia normy. Myślałem że to zrozumiałe :zalamka:

Co ma Ziemia do podłogi, to, przyznam, nie ogarniam. Na pewno Ziemia jest nierówna - natomiast podłoga ma być równa.

Krzywizna Panie, krzywizna :) Znowu kłopoty z odczytywaniem żartobliwych analogii.

Link do komentarza
2 godziny temu, retrofood napisał:

Skąd tę parę będziesz brał? 

To jest taka mata, powiedzmy poliuretanowa zakończona od góry folią.

Takie 2in1

Posadzkę mam z anhydrytu, a on nie lubi wody.

Tu takie pytanie, czy warto aż tak przesadzać. Wiadomo, może coś się rozlać, wylać wiadro z wodą etc.

Mata z dziurami fajnie oddaje ciepło, ale jest ... dziurawa :-)

 

Pomijam tu aspekt ekonomiczny, który jak dla mnie jest nie do przyjęcia wydać ponad 20zł/1m2 podkładu..

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 godziny temu, zenek napisał:

3mm na 2 m to przy 5 metrach już 15 mm

1 godzinę temu, zenek napisał:

I wtedy nie spełnia normy. Myślałem że to zrozumiałe

Już 4mm na 5 metrach nie spełnia normy...

 

Link do komentarza
54 minuty temu, MrTomo napisał:

Mata z dziurami fajnie oddaje ciepło, ale jest ... dziurawa :-)

Bo do podłogówki musi być taka. A jak chcesz zastosować Z paroizolacja to chyba taniej wyjdzie jak kupisz folię paroizolacyjną żółtą i ułożysz ją wraz z podkładem będzie to samo co ta za 20 zł m2 a na pewno o wiele taniej.

Link do komentarza
17 minut temu, MrTomo napisał:

To jest taka mata, powiedzmy poliuretanowa zakończona od góry folią.

Taką matę kiedyś zastosowałem przy pośpiesznym remoncie po niedoskonałym dosuszeniu wylewki, po jakichś dwóch, trzech tygodniach -  żeby panele odizolować od tego podłoża...

 

 

23 minuty temu, zenek napisał:

Dzięki uroboros

Nie ma za co... wiem, że tobie to trzeba jak krowie na rowie...

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

To jest taka mata, powiedzmy poliuretanowa zakończona od góry folią.

Takie 2in1

Posadzkę mam z anhydrytu, a on nie lubi wody.

Tu takie pytanie, czy warto aż tak przesadzać. Wiadomo, może coś się rozlać, wylać wiadro z wodą etc.

Mata z dziurami fajnie oddaje ciepło, ale jest ... dziurawa :-)

 

Przesadzasz. Po pierwsze, zamki w panelach są tak ciasne, że niemal szczelne. Więc jak Ci się coś rozleje, to pierwszą sprawę jest zebranie wody z ich powierzchni wody i to do sucha!!! Dlatego, że może ona nieodwracalnie zaszkodzić panelom, jeśli będzie na nich stała. 

Więc do posadzki żadna woda nie ma się prawa dostać. 

Po drugie... no muszę to napisać. Po jaką cholerę chcesz nosić na salony wodę we wiaderkach? Powagi!

Link do komentarza
5 godzin temu, mhtyl napisał:

I przy panelach przeważnie jest tak jak kupujesz z usługą czyli montażem musisz kupić kompleksowo czy zaczynając od podkładu kończąc na wykończeniu.

Oczywiście że ze stolarką okienna jest mnie roboty ale tylko w nowych domach bo   nie wchodzi w rachubę demontaż starej i montaż nowej wraz z obróbką jak to ma miejsce w "starych" domach czy mieszkaniach.

Ja też uzywałem maty xps z dziurkami na ogrzewanie podłogowe i zdaje to egzamin.

Tylko układać na sucho i na podłogówkę to co pokazałeś raczej sie nie nadaje. Powinno być coś takiego jak poniżej, ja taki podkład układałem u siebie na podłogówce.

xps-thermo-1-6-mm-arbito_180.jpg

 

Ja te zielone używałem już przycięte, chyba 4 mm grubości - z fotki zenka. Na OSB w sam raz. Te z foty też ciekawy patent. Generalnie uważam, że podłogówka pod panelami jest mniej skuteczna od podłogówka pod okładziną ceramiczną. Nawet z uwagi a dodatkowy materiał izolacyjny w postaci mat z obrazka. Myślę, że jastrych polerowany na podobieństwo betonu to jest dopiero strzał w dychę.

Link do komentarza
12 minut temu, retrofood napisał:

Powagi!

Mam jeszcze akwarium i.... zbiornik wyrównawczy - to jak bomma z opóźnionym zapłonem.

Zawsze cos może się gdzieś rozlać

Ale to tylko już na marginesie.

 

Warto kupić paczkę paneli więcej.

4 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Myślę, że jastrych polerowany na podobieństwo betonu to jest dopiero strzał w dychę.

O tym nie słyszałem

Link do komentarza
2 godziny temu, MrTomo napisał:

To jest taka mata, powiedzmy poliuretanowa zakończona od góry folią.

Takie 2in1

Posadzkę mam z anhydrytu, a on nie lubi wody.

Tu takie pytanie, czy warto aż tak przesadzać. Wiadomo, może coś się rozlać, wylać wiadro z wodą etc.

Mata z dziurami fajnie oddaje ciepło, ale jest ... dziurawa :-)

 

Pomijam tu aspekt ekonomiczny, który jak dla mnie jest nie do przyjęcia wydać ponad 20zł/1m2 podkładu..

 

Paroizolacja to  jest coś takiego jak się nazywa. Paroizolacja nie zabezpiecza wylewki przed wodą z zewnątrz, ale zabezpiecza posadzkę - panele przed parą wodną z wylewki. Każdy higroskopijny materiał oddaje wodę w postaci wilgoci kiedy się rozgrzewa. Temperatura wylewki pod panelami jest wyższa niż bez paneli, co wynika z oporu cieplnego. W takiej sytuacji paroizolacja chroni posadzkę z paneli przed nadmiernym nasyceniem wilgocią i spuchnięciem. Ponadto zapobiega błędom przy wygrzewaniu lub wysuszeniu wylewki.

Link do komentarza
5 minut temu, MrTomo napisał:

Mam jeszcze akwarium i.... zbiornik wyrównawczy - to jak bomma z opóźnionym zapłonem.

Zawsze cos może się gdzieś rozlać  

U mnie rozlało się nie raz, najczęściej przy podlewaniu kwiatów na parapecie. Ale wtedy jest natychmiastowe ścieranie i jak na razie nic nie puchnie. A o dotarciu wody do posadzki nawet mowy nie ma. 

Link do komentarza
15 minut temu, MrTomo napisał:

Mam jeszcze akwarium i.... zbiornik wyrównawczy - to jak bomma z opóźnionym zapłonem.

Zawsze cos może się gdzieś rozlać

Ale to tylko już na marginesie.

 

Warto kupić paczkę paneli więcej.

O tym nie słyszałem

Ja też nie, ale kto zabroni pomysłowemu inwestorowi zrobić zacierkę na wzór betonu polerowanego zamiast się bawić w te okładziny, panele, fugi etc. Pewno posadzka przemysłowa w kuchni i salonie to też nie jest głupi pomysł. Podłogówka oddaje wtedy ciepło bez warstw pośrednich tylko prosto w górę. Oczywiście efekt wizualny jak w punkcie wymiany opon, ale np. w kuchni na próbę.

Link do komentarza

Kiedy pracowałem w Kombinacie, oddział montażu sprzętu wojskowego miał na posadzce wylane jakieś tworzywo, które utworzyło idealnie gładką powierzchnię niczym wylewka samopoziomująca, o właściwościach antypoślizgowych, o dużej odporności na ścieranie, całkowicie odporne na zanieczyszczenia chemiczne, m.in. węglowodorami, łatwo zmywalne i mówiąc szczerze, wprost idealne. Ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi czym to tworzywo było. Prawdopodobnie produkcji Zakładów Chemicznych w Sarzynie.

To było wprost zadziwiające, że jeździły po niej wózki widłowe, suwnice przenosiły elementy aluminiowe i stalowe, a podłoga codziennie na koniec zmiany lśniła, bo sprzątaczki normalnie zmywały ją jak wykładziny w biurach. I wcale więcej starań nie potrzebowała.

A najlepsze było to, że nigdy niczym nie trzeba było jej skrobać, bo żaden brud się jej nie trzymał.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 30.11.2019 o 22:46, zenek napisał:

Ładniej więc byłoby wejść pod to wykończenie z cegły, ale musisz jakoś wykończyć pod tym "okapem" panel (dodatkowa listwa, ogranicznik?), bo inaczej śmieci tam ci za podłogę będą wchodzić do tej dylatacji.

Tu Zenek ma rację.

 

Temat prawie ogarnięty.

Wsuwam panel pod cegły, zostaje powiedzmy 2mm przestrzeni pomiędzy cegłą i panelem.

 

I co z tym zrobić?

Link do komentarza
4 minuty temu, MrTomo napisał:

 Temat prawie ogarnięty.

Wsuwam panel pod cegły, zostaje powiedzmy 2mm przestrzeni pomiędzy cegłą i panelem.

 

I co z tym zrobić?

Sądziłem, ze masz to rozpracowane i rozmierzone, a cegła będzie dochodzić do poziomu "0". I gdy wsuniesz pod nią panel, to nawet szparki nie będzie jak w egipskich piramidach.

A Ty teraz takie rewelacje...

Pytałem jakie będzie wykończenie, czy będą listwy przypodłogowe, ale oznajmiłeś, że nie.

Link do komentarza
14 minut temu, MrTomo napisał:

Tu Zenek ma rację.

 

Temat prawie ogarnięty.

Wsuwam panel pod cegły, zostaje powiedzmy 2mm przestrzeni pomiędzy cegłą i panelem.

 

I co z tym zrobić?

Szczelinę wypełnij masą polimerową np. Sikaflex. Jest trwale elastyczna z możliwością doboru koloru. Tak się wypełnia wszelkie szczeliny między posadzką a jej "otoczeniem".

Link do komentarza
15 minut temu, retrofood napisał:

cegła będzie dochodzić do poziomu "0". 

Tak może być, ale nie musi.

Nawet nie wiem czy powinno być na 0.

 

Dnia 30.11.2019 o 12:46, retrofood napisał:

Listwy nie planujesz?

 

Dnia 30.11.2019 o 12:50, MrTomo napisał:

Nie

może w mniejszych pokojach,

w dużym ściany z dech i cegła

 

Chociaż... sam już nie wiem...

:D

8 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

Szczelinę wypełnij masą polimerową np. Sikaflex. Jest trwale elastyczna z możliwością doboru koloru. Tak się wypełnia wszelkie szczeliny między posadzką a jej "otoczeniem".

Czyli ta masa będzie pracowała wzdłuż i poprzek z panelem?

 

Mam złe skojarzenua z pekajacymi stykami gk na sufitach

21 minut temu, retrofood napisał:

Ty teraz takie rewelacje

Po ten wątek założyłem, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości.

Za waszą wiedzę i wskazówki jestem ogromnie wdzięczny

:)

Link do komentarza
6 minut temu, MrTomo napisał:

Tak może być, ale nie musi.

Nawet nie wiem czy powinno być na 0.

 

 

:D

Czyli ta masa będzie pracowała wzdłuż i poprzek z panelem?

 

Mam złe skojarzenua z pekajacymi stykami gk na sufitach

Proponuję masę sikaflex zastosować po kilku miesiącach normalnego funkcjonowania podłogi, kiedy posadzka "wypracuje się" a jej ruchy będą minimalne.

Link do komentarza
20 minut temu, MrTomo napisał:

 Mam złe skojarzenua z pekajacymi stykami gk na sufitach

 

Styki g/k pękają wtedy, kiedy dwie płyty (lub ich fragmenty) nie są zamocowane, usztywnione. Muszą być przykręcone do jednego, tego samego profilu, to nie będą pękać.

 

A z listwami... jak masz kasę, to są profile aluminiowe, którymi wszystko zamaskujesz. Ale to kosztuje.

Link do komentarza
20 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

posadzka "wypracuje się" a jej ruchy będą minimalne

Mówiąc "posadzka" myślisz o podłodze panelowej? Nie ma możliwości, aby panele będą miały minimalne ruchy...

Tak jak pisałem - i Ty to też przecież wiesz - panele z HDF są wrażliwe na wilgoć w powietrzu, na zmiany tej wilgotności...

 

15 minut temu, retrofood napisał:

Muszą być przykręcone do jednego, tego samego profilu, to nie będą pękać.

Tu nie "przykręcisz" "do tego samego "profilu" panela i cegły... MUSI być miejsce na ruch... jak złapiesz w jednym miejscu, to powstanie bliżej środka pomieszczenia...

 

Link do komentarza
59 minut temu, uroboros napisał:

Mówiąc "posadzka" myślisz o podłodze panelowej? Nie ma możliwości, aby panele będą miały minimalne ruchy...

Tak jak pisałem - i Ty to też przecież wiesz - panele z HDF są wrażliwe na wilgoć w powietrzu, na zmiany tej wilgotności...

 

Tu nie "przykręcisz" "do tego samego "profilu" panela i cegły... MUSI być miejsce na ruch... jak złapiesz w jednym miejscu, to powstanie bliżej środka pomieszczenia...

 

Jeśli masz panele na podłodze, to popatrz ja one pracują, czy razem z meblami chodzą w tę i z powrotem. Popatrz na dylatacje w przejściach. Całość w sytuacji kiedy pomieszczenia uzyskają stabilność klimatyczną a niewielkie zmiany wilgotności, w znacznej części przekładają się na naprężenie a w niewielkim na odkształcenia. Każdy, kto ma panele na podłodze, niech z ciekawości popatrzy na pracę posadzki panelowej. Faktem jest, że inaczej to wygląda w nowym, świeżym budynku czy mieszkaniu a inaczej po kilku lub kilkunastu miesiącach normalnego użytkowania.

Link do komentarza

Mam panele na podłodze, ułożyłem setki metrów paneli, poprawiałem po układaczach dopasowujących panele co do milimetra do ścian i spojeń z gresem na podłodze w łazience, WC, czy kuchni...

Wiem jak pracują panele i inne wytwory drewniane i drewnopochodne w zależności od zmiany warunków atmosferycznych, wilgotności w szczególności... w budynkach kilku- i kilkudziesięcioletnich... w okresach/przejściach grzanie - koniec grzania... zima-wiosna, lato-jesień i jesień-zima...

Jeśli nie ma SPRAWNEJ klimatyzacji, działającej non-stop cały rok, regulacji wilgotności - to wszystko chodzi!

Jeśli jest zrobione DOBRZE to nic się nie dzieje i nic nie widać!

 

Sam mam drewniane drzwi wejściowe, lakierowane, a jakże...  i widzę/czuję jak kiedy się otwierają - kiedy grzeją, kiedy przestają, kiedy po upalnych dwóch tygodniach przez tydzień pada i siąpi deszcz...

 

Jak szafa obciąża pływającą podłogę z jednej strony pokoju, to lżejsza kanapa pozwala "pływać" całości...

Podobne pracuje parkiet czy podłoga z desek... nawet ta klejona...

36 minut temu, Parkiet Komplex napisał:

czy razem z meblami chodzą w tę i z powrotem.

Chodzą, chodzą... zainstaluj odpowiednio czułe, takie sejsmologiczne na przykład urządzenia pomiarowe  - to się zdziwisz...

Link do komentarza
16 minut temu, uroboros napisał:

Mam panele na podłodze, ułożyłem setki metrów paneli, poprawiałem po układaczach dopasowujących panele co do milimetra do ścian i spojeń z gresem na podłodze w łazience, WC, czy kuchni...

Wiem jak pracują panele i inne wytwory drewniane i drewnopochodne w zależności od zmiany warunków atmosferycznych, wilgotności w szczególności... w budynkach kilku- i kilkudziesięcioletnich... w okresach/przejściach grzanie - koniec grzania... zima-wiosna, lato-jesień i jesień-zima...

Jeśli nie ma SPRAWNEJ klimatyzacji, działającej non-stop cały rok, regulacji wilgotności - to wszystko chodzi!

Jeśli jest zrobione DOBRZE to nic się nie dzieje i nic nie widać!

 

Sam mam drewniane drzwi wejściowe, lakierowane, a jakże...  i widzę/czuję jak kiedy się otwierają - kiedy grzeją, kiedy przestają, kiedy po upalnych dwóch tygodniach przez tydzień pada i siąpi deszcz...

 

Jak szafa obciąża pływającą podłogę z jednej strony pokoju, to lżejsza kanapa pozwala "pływać" całości...

Podobne pracuje parkiet czy podłoga z desek... nawet ta klejona...

Chodzą, chodzą... zainstaluj odpowiednio czułe, takie sejsmologiczne na przykład urządzenia pomiarowe  - to się zdziwisz...

Jeśli są dobrze zrobione to tylko precyzyjne urządzenia pomiarowe....

Link do komentarza
30 minut temu, uroboros napisał:

 

Jak szafa obciąża pływającą podłogę z jednej strony pokoju, to lżejsza kanapa pozwala "pływać" całości...

Podobne pracuje parkiet czy podłoga z desek... nawet ta klejona...

 

I widzisz. Dlatego myślałem o w miarę sztywnym zamocowaniu paneli w miejscu łączenia z cegłą. Niech pracują pozostałe trzy strony świata.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...