Pomocnik Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #1 Napisano 19 listopada 2019 W jaki sposób rozliczyć wysokość stopni w stanie surowym, gdy na parterze i na piętrze nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki? Obecnie odległość między utwardzonym gruntem a wierzchem stropu wynosi 320 cm. Według projektu po wykończeniu podłóg różnica poziomów ma wynosić 290 cm. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/schody/porady/9511-jak-rozliczyc-wysokosc-stopni-gdy-nie-ma-jeszcze-podkladow-podlogowych-i-posadzki Link do komentarza
Gość Andrzej Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #2 Napisano 19 listopada 2019 Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #3 Napisano 19 listopada 2019 Nie powinien taki być. Wtedy łatwo się o niego potknąć wchodząc na schody z górnej kondygnacji. Przepisy chyba nie przewidują takiej sytuacji. Link do komentarza
zenek Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #4 Napisano 19 listopada 2019 4 godziny temu, Gość Andrzej napisał: Czy ostatni stopień może wyć wyższy od poziomu podłogi piętra ? Jeśli tak, to ile jest dopuszczalne Nie. Czasem ewentualnie 1-szy stopień sie robiło wyższy odrobinę - ale to zmyłka, która może powodować potykanie się. Jeśli jest różnica miedzy złożonymi w projekcie poziomami, trzeba albo zrezygnować z jednego stopnia i podwyższyć pozostałe (muszą być równe), albo obniżyć wszystkie rowno. Widziałem takie sytuacje, że uzupełnia się takie różnice pochylnią - ale zawsze się sam przy tym potykam - więc to, wg mnie, też bez sensu. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #5 Napisano 19 listopada 2019 Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe to pierwszy stopień robi się wyższy o wysokość posadzki a ostatni niższy o tyle aby po wylaniu posadzki na piętrze stopień wyszedł równy jak na pozostałych stopniach. Link do komentarza
zenek Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #6 Napisano 19 listopada 2019 4 godziny temu, Gość Andrzej napisał: Czy ostatni stopień może wyć wyższy 15 minut temu, mhtyl napisał: Zasada jest taka że jeżeli chodzi o schody wylewne betonowe Zależy , o czym mówimy. Schody rozliczamy od poziomu jednej kondygnacji do następnej. I poziom kondygnacji oznacza tu poziom podłogi - czyli powierzchnię, po ktorej chodzimy. I to jest rozliczenie schodów z wykończeniem. Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 listopada 2019 Udostępnij #7 Napisano 19 listopada 2019 4 minuty temu, zenek napisał: Natomiast co innego jest konstrukcja schodów, np. żelbet - to są schody w stanie surowym, bez wykończenia - i na nich musi byc miejsce na wykończenie samych schodów i na podłogi kolejnych kondygnacji. No właśnie o tym jest ten temat "Jak rozliczyć wysokość stopni, gdy nie ma jeszcze podkładów podłogowych i posadzki? " Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 20 listopada 2019 Udostępnij #8 Napisano 20 listopada 2019 Zakładam, że autor pytania ma na myśli poziom ostateczny, po ułożeniu wszystkich warstw podłogi. Wcześniej jest jeszcze możliwość korekty. Przykładowo można nad ostatnim stopniem nie ułożyć styropianu. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 20 listopada 2019 Udostępnij #9 Napisano 20 listopada 2019 (edytowany) W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić nakładki wykańczające na stopniach (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. Sposób obliczenia najłatwiej będzie prześledzić na przykładzie : - różnica poziomów między surową podłoga na piętrze a podkładem podłogi na gruncie wynosi 330 cm - grubość warstw podłogi na gruncie wynosić będzie łącznie 20 cm (13 cm styropian+5 cm wylewka podłogowa+ 2 cm parkiet) - grubość warstw podłogowych na piętrze wyniesie łącznie 10 cm (4 cm styropian akustyczny+5cm wylewka podłogowa+1 cm panele podłogowe) - planowana grubość okładzin drewnianych na stopniach to 3 cm Wysokość schodów po wykończeniu podłóg na obu poziomach wyniesie więc 318 cm (330cm – 20cm + 10cm). Przyjmując, że schody będą miały 20 stopni (2x po 10 stopni) zatem ich wysokość po wykończeniu mierzyć będzie 16 cm [320 cm : 20]. Jednak pierwszy i ostatni stopień surowych schodów musi mieć inna wysokość uwzględniającą grubości warstw podłogowych. Pierwszy schodek nad powierzchnią surowego podłoża powinien więc mieć wysokość 33 cm ( 20 cm warstw podłogowych plus 16 cm wysokości stopnia minus 3 cm grubości okładziny drewnianej) Natomiast najwyższy wykonujemy na poziomie 9 cm poniżej surowej podłogi piętra ( 16 cm wysokość gotowego stopnia minus 10 cm warstw podłogowych i plus 3 cm okładziny drewnianej. ) Edytowano 20 listopada 2019 przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
zenek Napisano 20 listopada 2019 Udostępnij #10 Napisano 20 listopada 2019 57 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: W projekcie podane są docelowe poziomy (po wykończeniu) poszczególnych kondygnacji, a różnica podzielona przez liczbę stopni określa wysokość stopni. Problem w tym, że przy stanie surowym trzeba uwzględnić nakładki wykańczające na stopniach (np 3 cm trepy drewniane) jak i pokrycia podłogowe na niższej i wyższej kondygnacji. W projekcie powinny być podane zarówno docelowe poziomy poszczegolnych kondygnacji, jak i wymiary konstrukcji schodow, czyli ich stan surowy. W tym przypadku są to wymiary skorelowane z wykończeniem schodow, podłóg zaproponowanych w projekcie. Modyfikacja wymiarów surowej konstrukcji powinna być zrobiona w wypadku zastosowania innych wymiarów wykończenia tej konstrukcji. Jak już się zrobi schody w żelbecie - to pozostaje dopasować do nich wykończenie i poziom posadzek, albo grubość warstw. Albo przyciąć na górze beton, jeśli otoczka na to pozwala, a raczej nie, bo tam jest warstwa ściskana często i stal (belka sie kłania) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się