Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

8 minut temu, animus napisał:

To podłuż podkładki ze sklejki 2-3 cm.

No pierwsze co to tak pomyślałem. Ale mam ES i mam obrotowe żeby móc pomacać jaki to patent.

 

10 minut temu, animus napisał:

Ja bym wykleił ten cały skos ze styropianu na panikę.

Czyli zamontował byś konstrukcję z profilami, a później omijając wieszaki i kable przykleił styropian? Czyli żadnej funkcji kontrukcyjnej styropian by nie spełniał?

Ale dalej nie wiem jak zamocować skośnie ten kawałek płyty GK o wymiarach 45cm x 236cm....

 

14 minut temu, animus napisał:

Na tym parapecie  postawisz kwiaty w doniczkach.

A jakiś inny pomysł?

Link do komentarza
3 godziny temu, usiek napisał:

No pierwsze co to tak pomyślałem. Ale mam ES i mam obrotowe żeby móc pomacać jaki to patent.

Twój cyrk.

3 godziny temu, usiek napisał:

Czyli zamontował byś konstrukcję z profilami, a później omijając wieszaki i kable przykleił styropian? Czyli żadnej funkcji kontrukcyjnej styropian by nie spełniał?

Ale dalej nie wiem jak zamocować skośnie ten kawałek płyty GK o wymiarach 45cm x 236cm....

Sam styropian jak na elewacji.

3 godziny temu, usiek napisał:

A jakiś inny pomysł?

Ścianka z ploty g/k mocowana do schodów z tego boku, oraz do ściany zewnętrznej i sufitu.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...

Żeby nie zakładać nowego tematu.... siostra robi remont mieszkania w bloku. 

A mnie chyba jako coraz bardziej zaprawionego w boju wykończeniowca zaczynają podpytywać co i jak :)

 

Czy te wyrwy po elektryku da radę zagipsować i malować?

Na moje oko bez gładzi na całej ścianie będzie nieładnie. Dobrze myślę?

 

642ade6f8794a585.jpg

 

A tu ściana w salonie. Na ścianie z lewej strony były przyklejone jakieś deski (to co tam leży na podłodze). Nie wystarczy zeskrobać kleju, połatać i bez gładzi uzyskać idealną ścianę?

 

cc8603f61eebf567.jpg

 

Oraz padło pytanie czy płyty GK na to przyklejać.

Ja bym to raczej normalnie bez GK robił.....

 

ps. Mam ochotę na te ściany. Idealne pole na test i podniesienie swoich umiejętności przed metrami w moim salonie.

Gładź wałkiem + pióro 80cm bym przetestował.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
13 godzin temu, usiek napisał:

 Czy te wyrwy po elektryku da radę zagipsować i malować?  

 

A jakżeby inaczej? 

13 godzin temu, usiek napisał:

 Na moje oko bez gładzi na całej ścianie będzie nieładnie. Dobrze myślę?  

 

Raczej tak. Gładź, jak sama nazwa wskazuje... :icon_biggrin:

 

13 godzin temu, usiek napisał:

 A tu ściana w salonie. Na ścianie z lewej strony były przyklejone jakieś deski (to co tam leży na podłodze). Nie wystarczy zeskrobać kleju, połatać i bez gładzi uzyskać idealną ścianę?  

 

Ona (ściana) będzie w miarę, ale nie idealna. Dlatego reszta jest kwestią wyboru. Czy taki poziom gładkości jest do przyjęcia. Ogólnie powiem tak. Jeśli już szpachluje się ściany, to całość. Chyba, że jakaś jedna zostaje na przykład w gołej cegle. 

13 godzin temu, usiek napisał:

 Oraz padło pytanie czy płyty GK na to przyklejać.

Ja bym to raczej normalnie bez GK robił..... 

 

Oczywiście, że tak. Płyty GK to koszty materiału i robocizna. Koszty zbędne. 

Link do komentarza
11 godzin temu, vlad1431 napisał:

najlepiej gipsem budowlanym,

Przecież tym materiałem nie da się robić :)

On już zastyga w trakcie mieszania go z wodą, ostatnio zanim na drabinie wszedłem to schodziłem urabiać na nowo :)

 

On jest chyba 2-3 razy tańszy od szpachlowego ale ja go nigdy już nie kupię bo dla mnie jest bezużyteczny. Może to kwestia wprawy...

Link do komentarza
17 minut temu, usiek napisał:

Przecież tym materiałem nie da się robić :) 

 

Ale da się robić gipsem maszynowym. W mieszkaniu które kupiłem, tynk odpadał całymi płatami. Musieliśmy więc odbijać wszystkie niepewne miejsca. No i wyszła z tego mozaika, z koniecznością uzupełnienia wielkich obszarów ścian i sufitów. Jak oszacowaliśmy ilości szpachli do kupienia... szok. Koszty urosły niebotycznie! Dlatego wybraliśmy takie rozwiązanie. Na ścianę, w miejsca bez tynku, poszły resztki, takie odpady płyt G/K, wciskane w ręcznie nakładaną masę gipsu maszynowego. I cała ściana została wyrównana gipsem maszynowym. Teraz żadnego śladu nie znajdziesz, ze tam pod gładzią jest wielki miszmasz. :icon_biggrin:

 

 

 

PS. A wracając do płyt G/K. O ile na ściany daje się je tylko wtedy, kiedy stare są w stanie katastrofalnym, to sufity najczęściej opłaca się robić podwieszane, albo z płytami klejonymi. Bo inaczej ciężko jest takie sufity wyrównać.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ja też nie lubię budowlanym robić, ale pierwszy raz koło ościeżnicy w kuchni go użyłem i nic nigdzie nie pękło, a wcześniej zwykły gips, czy zaprawa cała odpadała. Także tego, ja robię sobie tak z dwa centymetry na dnie wiaderka i zazwyczaj udaje mi się cały zużyć, ale w ciągu chyba 3 minut. A na takie dziury można też zaprawe murarską zwykłą dać, bo zwykła szpachla może pęknąć przy schnięciu bo będzie jej. za dużo. Ale nawet jak pęknie, to wtedy kładzie się gładź.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
8 minut temu, vlad1431 napisał:

  zazwyczaj udaje mi się cały zużyć, ale w ciągu chyba 3 minut 

 

Pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł. Gipsem budowlanym to można załatać jedną dziurę, a na budowie rozrabianie masy co 3 minuty na dnie wiaderka, może wykończyć największego twardziela. Dlatego polecam gips maszynowy. Te dwie godziny mozna nim działać spokojnie i bez potu zalewającego oczy.

Link do komentarza
15 godzin temu, usiek napisał:

Przecież tym materiałem nie da się robić :)

On już zastyga w trakcie mieszania go z wodą, ostatnio zanim na drabinie wszedłem to schodziłem urabiać na nowo :)

 

On jest chyba 2-3 razy tańszy od szpachlowego ale ja go nigdy już nie kupię bo dla mnie jest bezużyteczny. Może to kwestia wprawy...

Tak jak napisałeś, ten gips jest dla idiotów, w dodatku przyczepność jego jest licha. 

Link do komentarza
6 godzin temu, retrofood napisał:

 

Jeśli już, to dla idiotów szybkich.

Bardzo szybkich.

 

Lepszy efekt osiąga się z gipsem szpachlowym, dodając katalizatora w postaci cementu 

(tzw. piorun budowlany) ilość dosypanego cementu decyduje o szybkości wiązania  gipsu, a  odpowiednio zmieszane składniki wydłużają czas np. do 10-15 minut  od związania i  taka mieszanka jest nawet mocniejsza od zwykłego "gipsu dla idiotów".  

Link do komentarza
Dnia 24.10.2021 o 13:00, animus napisał:

Lepszy efekt osiąga się z gipsem szpachlowym, dodając katalizatora w postaci cementu 

Ja bruzdy na kable łatałem mieszanką "ortodoksyjną" bo tak ją nazwał kolega kilka postów wyżej.

Gips szpachlowy i klej do płytek. Eksperymentowałem trochę tylko z proporcjami.

 

 

Posta zaraz pewnie doklei do poprzedniego ale następna ważna (dla mnie :) ) sprawa.

 

Kotłowni jeszcze nie ma i obawiam, że tegoroczna zima może mnie "wyłączyć z budowy" do końca kwietnia... jak to było rok temu.

Grzanie znowu gazem odpada bo raz, że gaz drogi a dwa, że po 2-3 godzinach po lateksowej farbie na ścianie ścieka woda.

 

Brat ma mało używaną kozę (piec.... bez podtekstów) z jakimś wentylatorem i rurami do nawiewu. Stolarnie sobie tym grzał.

Warto takie coś wstawiać na budowę? Tylko wejście do komina mam tylko w kotłowni.. pomieszczenie na jednym z rogów domu....

W pomieszczeniu na piętrze na wysokośći 20cm jest otwór w ścianie do nawiewu powietrza.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
14 minut temu, usiek napisał:

 Brat ma mało używaną kozę 

 

też mam (teraz nieużywana), często używany, żelazny piecyk. Kiedyś żeliwny, teraz nie bardzo. Tylko trzeba dawać długą rurę spalinową do komina, bo to ona daje najwięcej ciepła. Za to palić można bele czym. Zrąbkami drewna, resztką węgla, nawet torfem.

Na budowę rzecz doskonała.

Link do komentarza
1 godzinę temu, usiek napisał:

 ale następna ważna (dla mnie :) ) sprawa.

Kotłowni jeszcze nie ma i obawiam, że tegoroczna zima może mnie "wyłączyć z budowy" do końca kwietnia... jak to było rok temu.

Grzanie znowu gazem odpada bo raz, że gaz drogi a dwa, że po 2-3 godzinach po lateksowej farbie na ścianie ścieka woda.

 

Brat ma mało używaną kozę (piec.... bez podtekstów) z jakimś wentylatorem i rurami do nawiewu. Stolarnie sobie tym grzał.

Warto takie coś wstawiać na budowę? Tylko wejście do komina mam tylko w kotłowni.. pomieszczenie na jednym z rogów domu....

W pomieszczeniu na piętrze na wysokośći 20cm jest otwór w ścianie do nawiewu powietrza.

Tak jak ci kiedyś pisałem, grzanie chałupy bez styropianu na ścianach zewnętrznych, spowoduje  kondensację i pleśń na ścianach wewnętrznych, w dodatku ceny paliw stałych tak poszybowały w górę, że spokojnie gazem możesz dogrzewać, bo jest tanio.   

Czym byś nie dogrzewał, kondensacja i tak będzie dalej.    

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

O ile na poddaszu jest jakiś sens robienia połączenia ślizgowego na stykach płyta GK - ściana, to na parterze takiego sensu nie widzę więc nie będę dawał tej taśmy do połączenia i go nie będę robił....

Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę....

 

Na parterze pod nogami jak i nad głową mam zbrojone, lane stropy więc nic tu się ruszać względem siebie nie powinno.

Link do komentarza

To zależy od budynku raczej głównie. U mnie w 60cio letnim domu nie ma ani jednego pęknięcia. U brata 40to letni jest cały spękany, 3 kondygnacje. Ale jest uskok w drodze po przekopie i jak przejeżdża 40 ton to cały dom drży. Także tu na sztywno nic się nie utrzyma. A jak masz całe ściany to można ryzykować.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
11 godzin temu, vlad1431 napisał:

To zależy od budynku raczej głównie. U mnie w 60cio letnim domu nie ma ani jednego pęknięcia. U brata 40to letni jest cały spękany, 3 kondygnacje. Ale jest uskok w drodze po przekopie i jak przejeżdża 40 ton to cały dom drży. Także tu na sztywno nic się nie utrzyma. A jak masz całe ściany to można ryzykować.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Dopiero trzeci rok jak dom stoi ale zaprojektowany był na trudne warunki glebowe to może nic nie pęknie.

To taki szkielet żelbetowy powypełniany cegłami...

Link do komentarza
22 godziny temu, usiek napisał:

O ile na poddaszu jest jakiś sens robienia połączenia ślizgowego na stykach płyta GK - ściana, to na parterze takiego sensu nie widzę więc nie będę dawał tej taśmy do połączenia i go nie będę robił....

Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę....

To  lotto, ty ryzykujesz, sobie nie zrobisz?

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
27 minut temu, usiek napisał:

No tak miałem. I się wago przytopiło.

 

A poczytałeś do jakich średnic drutu jest to Twoje wago? Nie wycieraj rzyci szkłem, to i topić się nie będzie. 

Na taki drut to się zaprasowuje tulejkę. I dopiero na niej wykonuje połączenia. 

49 minut temu, animus napisał:

Ty nie umiesz, strunę się zakłada  oplątuje  i zostawia dłuższego wąsa ze struny a dopiero zacisk i przewód.  

 

I tak dobrze, że nie zasila przez sprężynę. 

Link do komentarza
9 minut temu, retrofood napisał:

I tak dobrze, że nie zasila przez sprężynę. 

Specjalnie dla Ciebie mogę zrobić wersję zasilana przez sprężynę i z diodą świecącą na niebiesko :D

 

11 minut temu, retrofood napisał:

A poczytałeś do jakich średnic drutu jest to Twoje wago? Nie wycieraj rzyci szkłem, to i topić się nie będzie. 

Na taki drut to się zaprasowuje tulejkę. I dopiero na niej wykonuje połączenia. 

Ale przecież wszyscy wiemy, że wago nie służy do tego i nie trzeba tego opisywać.

Szukam patentu na połączenie tych dwóch j... kabelków, metodą chałupniczą i bez wyjazdy 60km do LeroyMerlin

 

Link do komentarza
3 minuty temu, usiek napisał:

 Ale przecież wszyscy wiemy, że wago nie służy do tego i nie trzeba tego opisywać. 

 

Więc po co się skarżysz, skoro wiesz? A jak zrobić - napisałem. Zaprasować tulejkę na drut oporowy (na powierzchni nieutlenionej!), aby zwiększyć powierzchnię łączenia i wtedy masz wybór. Zaciski jakie wskazał @animus, albo nawet wago.  

 

Połączenie się grzeje, bo ma zbyt małą powierzchnię styku. Konieczne jest jej zwiększenie.

Albo zmiana drutu oporowego na taki poważny, o większej średnicy.

 

 

A jeśli nie masz tulejki i praski, to kombinuj erzatzami. Możesz np. owinąć kawałek drutu oporowego drucikiem miedzianym. Tak też zwiększa się średnicę. I na to nałożyć zacisk.

Link do komentarza
25 minut temu, usiek napisał:

bez wyjazdy 60km do LeroyMerlin

A sklepu rowerowego nie ma?

Ale bieda.:takaemotka: 

 

2 godziny temu, animus napisał:

 

 

Ceramic-Terminal-Block--TC-6XXXA--1.jpg?

Bardziej odporny na wyższą temperaturę.

A te są też niezniszczalne były przy starych piecykach elektrycznych i żelazkach.

Nie ma sklepu elektrycznego?

Ale bieda.:takaemotka: 

Nawet bezpieczniejsze, zacisk metalowy oblany kostką  ceramiczną.

A strunę możesz włożyć jak za cienka to kawałek drutu miedzianego dołożyć w zacisk, albo nawet gwoździa. :th_girl_hideface:

Link do komentarza
1 minutę temu, retrofood napisał:

Bo się nie szuka sprężyny, lecz drut oporowy. Niezwijany w spręzyne. 

Chodzi o sprężynę naciągową....

A druty oporowe mam różne bo e-papierosy jaram.

2 minuty temu, animus napisał:

Zapomniałem dodać.

img_qEtFuAXavY2v.jpg

Hehe... tak było jak niedawno zapomniałem, że przecież bezpiecznik od rolet jest załączony.

Stwierdziłem, że chyba mnie je.ło.... ale dla pewności sprawdziłem próbówką.... tak, je.ło :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...