Skocz do zawartości

Brak ciągu w grillu ogrodowym


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam Serdecznie ! 

Samodzielnie zbudowałem takiego grilla (kompletnie nie znam się budowlance i nie ni miałem z tym dotąd nic wspólnego), stąd z głupoty zignorowałem temat
przed obrobieniem komina postanowiłam sprawdzić jego szczelność, okazało się że 50/50 ucieka okienkiem / kominem 
Na dachu mam zamontowanego obrotowego "strażaka" ze stali nierdzewnej 
Przekrój wkładu kominowego 120 mm 
długość ok 180 cm 

Dach kominka pod ukosem - jak na zdjęciu 
Nie ma dopływu powietrza od dołu 

Macie może jakąś sensowną radę ?? Co zrobiłem źle ?? Za mały przekrój czy za krótki komin ? a może to że nie zaizolowałem jeszcze dziury w podbitce ?? 
Czy idzie to jeszcze jakoś uratować czy rozbierać klinkier i cały wkład kominowy ? 
jednak IMG_0745.thumb.JPG.ec1c4e4cd1f194461af85f2412e9bd48.JPGIMG_4408.thumb.JPG.6ca764b9f51c2c383b0eb93da4fefc12.JPGIMG_3522.thumb.JPG.832a712f749b254e0670c07f1965a64c.JPGIMG_6524.thumb.jpg.349d3cd11463fe1497c644158d5cc6a5.jpgIMG_3183.thumb.JPG.92442836505c765654e6f2d0923c0374.JPGIMG_5773.thumb.JPG.d77e76d52496fd952fdb95610e32a112.JPGIMG_6524.thumb.jpg.7831d63a83a498082d7019c822dd5cfd.jpgimageproxy.php?img=&key=b39437adb5321c44

Edytowano przez Dawid.88 (zobacz historię edycji)
Napisano

Moim zdaniem za duży otwór paleniska (należałoby przesłaniać od góry i pozostawić ze 20 - 25% powierzchni obecnej) i za krótki komin (myślę, że o około 2 metry nad dachem).

 

Jak wygląda ruszt pod paleniskiem?

Napisano

Czy Ty myślisz, że dym, jako płyn, jest taki głupi i będzie leciał tam, gdzie jest ciasno i niewygodnie, czyli do cienkiej i zimnej rury, którą nazwałeś KOMINEM, kiedy ma piękne, szerokie wyjście przez palenisko? :scratching:

 

Musisz mieć taki komin, w którym MOŻE powstać efekt kominowy... musi on przede wszystkim mieć odpowiednią długość, w którym spaliny mają szansę"rozpędzić się" i zaciągać kolejne porcje powietrza...

 

10 godzin temu, uroboros napisał:

Jak wygląda ruszt pod paleniskiem?

Tu chodzi mi o połączenie pomiędzy komorą spalania, a przestrzenią pod tą komorą... ale pewnie nie ma go, bo napisałeś:

 

13 godzin temu, Dawid.88 napisał:

Nie ma dopływu powietrza od dołu

A Ty rusztem nazywasz tę " siatkę", na której rozkładasz smakołyki grillowane :icon_mrgreen:

Napisano
58 minut temu, uroboros napisał:

Czy Ty myślisz, że dym, jako płyn, jest taki głupi i będzie leciał tam, gdzie jest ciasno i niewygodnie, czyli do cienkiej i zimnej rury, którą nazwałeś KOMINEM, kiedy ma piękne, szerokie wyjście przez palenisko?

dokładnie

Napisano

Ja mam na ekranie TYLKO AUDIO :bezradny:

Coś słyszę, jakieś oddechy, ale obrazu nie mam...

I w komputerze i w telefonie i na tablecie...

W pierwszym poście tego wątku też nie widzę wideo...

Napisano

Moje urządzenia nie znają rozszerzenia .heic... i w związku z tym - nic :bezradny:

nie wiedzą co z tym zrobić...

Napisano
3 godziny temu, Dawid.88 napisał:

jeżeli technicznie mi ktoś to wytłumaczy

A co tu tłumaczyć?

- przedłużyć komin,

- uformować stożkowy, zwężony u góry "sufit" komory grillowej,

- wykonać napływ powietrza od dołu,

- wydatnie zmniejszyć otwór komory grillowej (przynajmniej na czas rozpalania węgla i "uruchamiania" komina)

 

Ale - zaznaczam - jest to MOJE zdanie... Są na forumie fachowcy - praktycy grillownictwa, bardziej obeznani i doświadczeni... może któryś coś dorzuci, sprostuje, podpowie...

Mamy tu doświadczonego budowniczego grillów wszelakich, pięknych, betonowych... mam nadzieję, że popatrzy fachowym okiem i wskaże ewentualne niedoróbki i drogę ich eliminacji...

 

 

Napisano (edytowany)
Dnia 29.10.2019 o 14:53, Dawid.88 napisał:

 

Komin jaki skleciłeś ....w zasadzie nie komin, tylko "coś" dziwnego o średnicy 120 mm pozwoliłby w miarę dobrze funkcjonować kominkowi / grillowi (zasada ta sama jak nie ma dymić) którego otwór frontowy byłby o wymiarach: wys 20 cm, szer. 25 cm. Pod warunkiem, że część robocza miałaby ok 5 mb i byłby to komin, a nie jakaś rura.

 

Cytat

 

10 minut temu, Pit-4 napisał:

 

 

Twój kominek ma wymiary: szer. ok 90 cm, wys. ok 55 cm. Zakładając, że prawidłowo wykonałbyś zwieńczenie komory spalania - w postaci półki dymowej lub stożka, komin jaki do tego jest potrzebny musiałby mieć przekrój wewnętrzny kanału dymowego 25 x 25 cm przy wysokości roboczej 4 - 5 mb. Wysokość robocza to nie ta od podstawy kominka (paleniska), tylko od zakończenia komory dymowej (lub stożka). Zmniejszenie wysokości komina to proporcjonalne powiększanie przekroju komina...Np przy wysokości 2,5 mb części roboczej zrobiłbym kanał dymowy 50 x 50 cm.

Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

To są bardzo bardzo proste i czytelne zasady, opisywane w podręcznikach murarskich starej daty. Nie zduńskich, bo to jest sztuka bardziej skomplikowana...W murarskich! Z rysunkami, wymiarami, informacjami pomocnymi w przygotowaniu materiałów i narzędzi.

Wpisałem w wyszukiwarkę "budowa kominka otwartego" i ciekawie sie zrobiło....https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNQUEbyw-oVAOBPZusAK8tZ8akC3ew:1572942543054&q=budowa+kominka+otwartego&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sxsrf=ACYBGNQUEbyw-oVAOBPZusAK8tZ8akC3ew:1572942543054&sa=X&ved=2ahUKEwjKnp_M09LlAhVxlFwKHfE5AYIQsAR6BAgGEAE

Nie wszystko jest tam jak należy, nie ze wszystkim się zgadzam....niemniej dość mocno różni się od Twoich pomysłów. Musisz rozebrać górną część paleniska i pociągnąć na wzór tego co Ci powklejałem. Zwężać stopniowo idąc w górę, otworzyć dach nad kominkiem i zbudować nad kominkiem np 3 mb komina 40 x 40 cm w środku. Nad tym zrobić daszek z blachy o wymiarach 60 x 60 cm i prześwitem między daszkiem a ostatnia cegłą ok 25-30 cm. Coby Ci się woda na steki nie lała.... Polecam inspirację: http://www.kominki-batura.pl/grille,58,49

 

Edytowano przez Pit-4 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...