Skocz do zawartości

Regulacja domknięcia drzwi zewnętrznych


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mam problem z regulacją domknięcia drzwi wejściowych. Od strony zawiasów przylegają do uszczelki, natomiast od strony klamki - jest szczelina na całej wysokości.

Przesunąłem blaszkę regulującą (z którą zazębia się zatrzask klamki) maksymalnie w kierunku zewnętrza domu -> szczelina się pomniejszyła, ale nadal drzwi nie dochodzą do uszczelki.

 

Stawiam na złe osadzenie futryny. Jak to zweryfikować?

 

Pozdrawiam z przeciągu ;)

drzwi_1.jpg

Napisano

Tu potrzebna jest regulacja od strony zawiasów... trzeba ciut je odsunąć od futryny...

Jakie są zawiasy?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Dnia 9.10.2019 o 11:55, falejro napisał:

Witam,

 

Mam problem z regulacją domknięcia drzwi wejściowych. Od strony zawiasów przylegają do uszczelki, natomiast od strony klamki - jest szczelina na całej wysokości.

Przesunąłem blaszkę regulującą (z którą zazębia się zatrzask klamki) maksymalnie w kierunku zewnętrza domu -> szczelina się pomniejszyła, ale nadal drzwi nie dochodzą do uszczelki.

 

Stawiam na złe osadzenie futryny. Jak to zweryfikować?

 

Pozdrawiam z przeciągu ;)

drzwi_1.jpg

Rozwiń  

Sprawdzisz to poziomicą. Ale wg mnie to mało prawdopodobne. Trzeba sprawdzić kilka aspektów -od wykluczenia błedu montażu, wspomnienej regulacji po ew. korektę mocowania zamka i jego zaczepu. Jeśli jest potrzeba to osadź zaczep zamka głębiej podcinając frez w ościeżnicy. 

Napisano (edytowany)

Dzięki za porady :)

Grafik życia napięty, więc dopiero dziś się zabrałem do testowania porad.

  1. Funtryna niemalże prosta - testowałem poziomicą we wszystkich płaszczyznach.
  2. Przykręciłem blaszkę (właściwie to element metalowy) regulującą (zdjęcie z pierwszego posta), aby nie latała luźno. Oczywiście regulacja max w stronę zewnętrza domu, żeby drzwi były jak najbliżej futryny.
  3. Są 3 zawiasy. W razie potrzeby dołączę fotkę. Dla testu odsunąłem dość mocno drzwi od futryny przy nich za pomocą ich regulacji. Ale od strony klamki, przy zamkniętych drzwiach, nadal można je jeszcze lekko pchnąć ku futrynie. Rozumiem, że Wasze rady sugerowały, że zbyt bliska odległość drzwi i futryny od strony zawiasów mogła powodować, że sprężynowały one i dlatego odbijały od strony klamki, zamiast przylegać tam do uszczelki?
  4. Pokręciłem z powrotem 3 zawiasami tak, by drzwi w miarę przylegały do uszczelki futryny od ich strony. Kartonik z minimalnym tarciem wchodzi między uszczelkę a drzwi (oczywiście patrząc od zewnątrz domu). Przy klamce - bardzo luźno wchodzi kartonik. I nadal przy zamkniętych drzwiach można je jeszcze przyciągnąć do furtyny (ciągnąc za klamkę od zewnątrz domu).

Po punkcie 2 i 4 jest trochę lepiej. Ale nie wiem czy tak powinno docelowo być. Wyobrażałbym sobie raczej, że drzwi wartko dolegają do uszczelki przy futrynie i nie ma żadnych luzów.

W razie potrzeby mogę nagrać filmik i wrzucić na YT, a tu linka. Jeśli tak, to co mam kamerować?

 

Odnośnie rady korekty mocowania zamka i jego zaczepu: z tego co widzę, to w samych drzwiach raczej nie da się zmienić pozycji tego dynksa, który sprężynuje (i chowa się w drzwi po naciśnięciu klamki)? A jeśli by chcieć zmienić coś od strony futryny, to (oczywiście wolałbym nie ;) ) w przypadku potrzeby frezowania - gdybym potrzebował wkręcać zaczep (ten ze zdjęcia w pierwszym poście) na nowo, to śruba by szła pewniw 2mm obok - pewnie byłoby ciężko. No i rozumiem, że to byłby sposób na zniwelowanie błędnego montażu (futryny?).

 

Pozdrawiam,

Falejro

Edytowano przez falejro (zobacz historię edycji)
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Cześć, może tutaj uda mi się uzyskać pomoc ;) mam lekki problem z drzwiami zewnętrznymi, bo żeby zamknąć na klucz muszę dopchnąć drzwi, zamykanie tylko na klamkę nie stanowi problemu. Czy pomocna może być regulacja zawiasów? I czy w przypadku moich zawiasów muszę zdejmować całe skrzydło drzwiowe? Z góry dziękuję za pomoc ;) 

IMG_20201117_155619.jpg

IMG_20201117_155634.jpg

Napisano
  Dnia 18.11.2020 o 11:20, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

A w pionie nie odjeżdżają dołem?

Rozwiń  

Gdyby tak było, to przyciśnięcie drzwi (w poziomie) do futryny by chyba nie pomogło.

 

Wracając do mojej historii - na dniach (po ponad roku) dostałem opinię od fachowca (bardziej budowlanego, niż od drzwi), że brakuje uszczelki na samych drzwiach. Uszczelka na futrynie - jest, na drzwiach (na obrzeżach) - nie. Sprawdzałem jedne losowe drzwi wejściowe i faktycznie - jedna uszczelka jest na futrynie, a druga na drzwiach. Tak ma być? Nie wiem. Ale po przyklejeniu 10cm uszczelki u mnie na skrzydło (w okolicach klamki) sprawilo, że luzów już nie ma. Jak kupię i dam uszczelkę po całości, to pewnie rozwiąże problem całkowicie.

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

  • 1 rok temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

Mam podobny problem co Falejro, natomiast nie chodzi o domykanie przy zamku a bardziej to że drzwi górą ładnie dolegają przy do ościeżnicy a dołem jest szpara na prawie 1 cm. Jest to domek drewniany szkieletowy, od kilku lat sukcesywnie go modernizuje, w tym roku go powiększyłem postawiłem ścianę z belek wstawiłem okno i drzwi i obiłem deską elewacyjną. Niestety z drzwiami mi nie poszło, coś przeoczyłem i przy zamykaniu trzeba je dociągnąć a i tak dół odstaje - prężą się. Ościeżnica zamocowana jest na wkręty do ramy i pianka, z zewnątrz już jest deska elewacyjna a wewnetrzną stronę będe wypełniał wełną i przykrywał boazerią, czyli od wewnątrz mam jeszcze odkryte. Zamontowałem je odwrotnie całkiem celowo by nie zabierac miejsca na tarasie. Może poluzować którąś śrubę ramę wypchnąć albo dobić, o które miejsce chodzi, wiem że są ludzie którzy z doświadczenia widzą od razu co trzeba wykonać.  Co mogę jeszcze zrobić by to śmigło wyprostować? Są to drzwi ARTEMIDA 55 a firmy Drzwi OK

Będę wdzięczny za poradę

VID_20220505_145436617_exported_49154.jpg

VID_20220505_145436617_exported_18960.jpg

VID_20220505_145436617_exported_35293.jpg

VID_20220505_145436617_exported_12973.jpg

IMG_20220430_142653746_HDR.jpg

IMG_20220501_162445672.jpg

 

Napisano
  Dnia 6.05.2022 o 22:19, wasiel napisał:

drzwi górą ładnie dolegają przy do ościeżnicy a dołem jest szpara na prawie 1 cm

Rozwiń  

 

Zapewne próbowałeś zmiany ustawień regulacji przy zawiasach i to nie pomogło... Czy tak?

 

Jeśli - jak napisałeś - jest"śmigło", to wygląda na to, że nie dopilnowałeś PIONOWEGO ustawienia obu dłuższych stron ościeżnicy.

Dwumetrową poziomica sprawdź, która to pionowa "laska" odchylona jest od pionu i trzeba jej położenie poprawić:bezradny:

Nie wiem, czy dla tak "zaprawionego w boju" nie będą to oczywiste rzeczy, ale trzeba - po odkręceniu w wyznaczonym do poprawki miejscu (pionowa i sąsiadująca pozioma) wkrętów, mocujących ościeżnicę, naciąć długim i ostrym nożem piankę, wydłubać ile się da, stuknąć w róg, aby ruszyć/przestawić i z powrotem zamocować...

Będzie trochę zabawy, ale dasz radę!

Napisano

Część,

Ogromne dzięki za szybką reakcję :)

I o to mi chodziło, teraz mi rozjaśniłeś obraz, faktycznie jeden ze słupków idzie górą do środka a drugi górą na zewnątrz, logiczne, i dlatego drzwi się "skręciły" ale widzisz potrzebowałem fachowego naprowadzenia. Od lat pracuję w technice zamocowań a to robię hoobystycznie ;)

Dam znać jak wyszło

Jeszcze raz DZIĘKUJĘ :100_pray:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...