Skocz do zawartości

Ściana elewacji zrobiła się zielona. Czym to najłatwiej i najszybciej usunąć?


Przemix

Recommended Posts

Napisano

Witam ściana elewacji zrobiła się Zielona czym to najłatwiej i najszybciej usunąć i czym to zagruntowac żeby się to nie powtarzało proszę o pomoc😊

Napisano
8 godzin temu, Przemix napisał:

Witam ściana elewacji zrobiła się Zielona czym to najłatwiej i najszybciej usunąć i czym to zagruntowac żeby się to nie powtarzało proszę o pomoc😊

Karcher , grunt i farba sylikonowa .

Napisano
11 godzin temu, Przemix napisał:

Witam ściana elewacji zrobiła się Zielona czym to najłatwiej i najszybciej usunąć i czym to zagruntowac żeby się to nie powtarzało proszę o pomoc😊

Jaki masz tynk położony na tej ścianie?

Napisano
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dodam, że w lesie po tej stronie też rośnie mech na drzewach i wytycza kierunek zbłąkanym wędrowcom. :) Czemu tu się dziwić?

 

Mam przed sobą widok takiej elewacji, przy domu rośnie drzewo, ściana zacieniona i lekko zazieleniona.


Wiesz co wszystko ok rozumiem tylko że sąsiad takich problemów nie ma i stąd moje pytanie

 

Napisano

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest zastosowanie myjki ciśnieniowej oraz płynu glono i grzybobójczego Foveo-Tech RG 10. Płyn zawiera wysokiej jakości biocydy, których zadaniem jest unieszkodliwienie glonów. Aby zapobiec ponownemu zainfekowaniu elewacji, rekomenduję wykorzystać farbę fasadową Foveo-Tech FN30. Farba jest trwała, nie wiąże brudu i wykazuje cechy samoczyszczenia. Zabezpiecza powierzchnię przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Napisano
2 minuty temu, Eksperci Foveo Tech napisał:

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest zastosowanie myjki ciśnieniowej oraz płynu glono i grzybobójczego Foveo-Tech RG 10. Płyn zawiera wysokiej jakości biocydy, których zadaniem jest unieszkodliwienie glonów. Aby zapobiec ponownemu zainfekowaniu elewacji, rekomenduję wykorzystać farbę fasadową Foveo-Tech FN30. Farba jest trwała, nie wiąże brudu i wykazuje cechy samoczyszczenia. Zabezpiecza powierzchnię przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych.

 Dziękuję bardzo Wszystko super tylko zamiast farby chciałbym zastosować grunt ponieważ nie wiem jeszcze co kiedyś będzie z tą ściana robione więc grunt był by chyba lepszym rozwiązaniem tylko musi mieć też podobne działanie słyszałem że jest coś takiego dobrego jak grunt firmy knauf nosi nazwę putzgrunt co pań o tym sadzi?

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

To musi być środek fasadowy, a nie do wnętrz.

Widocznie na zewnątrz też się nadaje ponieważ sosiad ma tym zrobione i nic się nie dzieje

Napisano
22 minuty temu, Przemix napisał:

Widocznie na zewnątrz też się nadaje

Albo sąsiad o tym nie wie...

 

22 minuty temu, Przemix napisał:

nic się nie dzieje

To zrób tak jak ma sąsiad :scratching::zalamka:

Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

Albo sąsiad o tym nie wie...

 

To zrób tak jak ma sąsiad :scratching::zalamka:

No jeszcze to wszystko przemyśle a dziekuje za informację

Napisano (edytowany)

Trzeba zastosować środek do usunięcia glonów. Ale potem zasadnicze znaczenie ma to czym pokryta jest ściana, jakim rodzajem tynku. Od tego zależą dalsze możliwości. Przykładowo, surowy tynk mineralny zawsze będzie dla glonów bardziej sprzyjającym podłożem niż ten sam tynk pomalowany farbą silikatową lub silikonową.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję tak tak dokładnie już środkiem zrobiłem w robotę i czekam aż całe zejdzie a pod tym to jest tylko zatopioną siatka i zagruntowane gruntem cerplast i teraz się zastanawiam co zwrócić dalej mam parę koncepcji czy jeszcze raz czymś i arazie myślę nad tym a jakie propozycje?

Napisano
16 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Są farby z jonami srebra i niby nie są dobrym podłożem dla porostów, ale natura daje sobie radę. Myślę, że trzeba zmniejszyć porowatość podłoża i wtedy będzie mniej wilgoci i prawdopodobnie mniej lub żadnych porostów.

Ok rozumiem myślałem nad zagrunlowaniem jeszcze raz ale nie wiem czy jest sens bo na tynk narazie muszę naaskladac😀ale to wtedy bym musiał całe przeszlifowac a to też trochę pracy jest bardziej jeszcze myślę czy jest jakiś preparat który zabezpiecza przed takimi rzeczami żeby nie wychodzily

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...