Skocz do zawartości

Studnia na działce


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Pytanie moje brzmi tak dostałem działkę od Rodziców rozmyślam nad budowa domu zacząłem coś działać i niestety nie ma miejskiej kanalizacji blisko nas I tu jest problem i moje pytanie.

Studnia która jest na działce Rodziców ma głębokość 50m nie wyrabia z woda i nie wystarczy na dwa domu, potrzebuje kopać nowa studnie czy jest możliwość np. ze na mojej połowie działki znajda strumień szybciej niż kopać 50m?
Pytam z tego powodu bo jestem błędy w temacie budownictwa.

Szybka odpowiedz i usuwam Wątek. Dziękuje

Napisano (edytowany)

w skrócie i uproszczeniu - nie ma co pytać, różnicy nie będzie, chyba, że jest jakiś wyższy poziom wodonośny, ale nie spełniający parametrów z ujęcia Rodziców (sięgający u nich prawdopodobnie głównego poziomu), a wtedy koszt uzdatniania pożre oszczędność na wierceniu

Rodzice mają jakieś kwity na tę studnię? Bo ta głębokość chyba takowych wymaga

Edytowano przez aru (zobacz historię edycji)
Napisano
7 godzin temu, aru napisał:

w skrócie i uproszczeniu - nie ma co pytać, różnicy nie będzie, chyba, że jest jakiś wyższy poziom wodonośny, ale nie spełniający parametrów z ujęcia Rodziców (sięgający u nich prawdopodobnie głównego poziomu), a wtedy koszt uzdatniania pożre oszczędność na wierceniu

Rodzice mają jakieś kwity na tę studnię? Bo ta głębokość chyba takowych wymaga

Mają wszystkie papiery jakie sa potrzebne, dzięki za odpowiedz zaś mój ojciec powiadał ze 50metrów to strasznie głęboko na studnie dlatego jestem ciekawy a metr wiercenia bodajże 200złoty to koszty nie małe, dlatego tez pytam czy np na drugiej połowie wiercenie może być mniejsze no ale szczerze tak pomyślałem to ciężko taka sytuacje stwierdzić no ale może ktoś się kiedyś spotkał z taka sytuacja :?

Napisano
12 godzin temu, Marcin Bzowy napisał:

Studnia która jest na działce Rodziców ma głębokość 50m nie wyrabia z woda i nie wystarczy na dwa domu,

Na jakiej podstawie to stwierdzenie? Na 50 metrach to wody jest w brud, to nie studnia głębokości 4-5 metrów gdzie praktycznie jest to woda podskórna i takie studnie są mało wydajne. W domu rodzinnym miałem studnie głębokości około 10 m i korzystały z niej trzy domy/rodziny i wody nigdy nie brakowało a była naprawdę bardzo eksploatowana ta studnia bo każdy miał gospodarstwo i trzymał trochę bydła i trzody więc woda z tej studni szła jak woda :) 

Napisano
Dnia 28.06.2019 o 10:30, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko od razu proszę sobie dać spokój z różdżkarzami.

A niby dlaczego - u mnie ojciec poprosił takiego fachowca, znalazł źródło na głębokości ok 10 m, mimo że na sąsiednich działkach szukali i nie było. Kwestia fachowca. Różdżkarz to nie czarodziej - to umiejetność+ predyspozycje. Potem studniarze wykopali i woda była (jest). Nie w jakiejś oszałamiającej ilości, ale za to b. dobra.

 

Dnia 28.06.2019 o 09:36, Marcin Bzowy napisał:

czy jest możliwość np. ze na mojej połowie działki znajda strumień szybciej niż kopać 50m?

Nikt tu ci tego nie powie - trzeba wziąść firmę, geologa, lub fachowca różdżkarza - oni mają odpowiednie narzędzia, ew. mapy geologiczne, do zbadania na miejscu.

15 godzin temu, mhtyl napisał:

W domu rodzinnym miałem studnie głębokości około 10 m i korzystały z niej trzy domy/rodziny i wody nigdy nie brakowało

Jest kwestia obfitości źródła, żyły wodnej....To akurat było bogate w wodę.

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...