Skocz do zawartości

Ocieplenie,izolacja blaszaka 3x5


Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? Chciałbym od sródka przykleić styropian,później zabudować płytą OSB. Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.Szukałem po internecie tego tematu i są różne opinie,żę np styropian sie utlenia i znika,że blaszak zacznie rdzewieć,inni zaś piszą że 5 rok nic sie nie dzieje... Może ktos ma tak zrobione i mógłby cos podpowiedzieć? Pozdrawiam.

Napisano
4 minuty temu, Arturek Wil napisał:

Zapodaj mu od zewnątrz ze 20cm styro , łącznie to w środku przy +30 będziesz miał z 15st. C

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Napisano (edytowany)
17 minut temu, mhtyl napisał:

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Nie musi, przy zamkniętym garażu ciepło ze słońca i temp zewnętrznej nie nagrzeje mu blachy czyli zwykłego i typowego grzejnika,który nagrzany od słońca do ok. 60-80st.C będzie dalej grzał nawet po zachodzie słońca. 

Wystarczy myśleć mhtylu... 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Napisano
15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens?

Możesz tak zrobić - ale z pustką powietrzną  między styropianem a blachą.

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

Do tego wentylacje nawiewne na w blaszanych ściankach i wywiewna  w  daszku.

Cała pustka powietrzna (wzdłóż ścian i sufitu (daszka)) powinna się łączyć, albo może być podzielona, ale tak, by w każdej takiej części były nawiewy i wywiew.

Żeby było ciepło (i Chłodniej w lecie) - styropian musi być szczelnie zespolony np pianką na ruszcie.

Ale - przy dłuższym gorącu niestety nie masz nic - co akumulowało by zimno w nocy (no i trzeba by było trochę wtedy wietrzyć). Znaczy nic prócz betonu w podłodze :)

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

 

15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Własnie z zewnatrz nie bardzo moge..

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

16 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.

Jeżeli chcesz mieć pomieszczenie/budowlę rekreacyjną to postaw z drewna mały budynek gospodarczy coś na wzór zamkniętej altany.

Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

18 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

styropian sie utlenia i znika

No właśnie -  coś takiego się dzieje w wysokich temperaturach podobno - powyżej 80 st.

I tu moja poprawka: pod daszkiem bym dał wełnę zamiast styropianu. Czyli od dołu w górę: osb +wełna + pustka wentylowana + blacha dachu.

 

Ważne - ta wentylowana pustka pod dachem jest b. efektywna w studzeniu nagrzanej pow dachu (blachy) - wszak chodzi ci o lato :12_slight_smile: doczytałem

 

I zastanowibym się czy nie wystarczy tylko od tego dachu dać izolację - piszesz o sezonie letnim - plus ewentualnie najbardziej nagrzana ścianka (pewnie zachód). To by dał jakiś efekt bez zajęcia powierzchni garażu.  

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Sumując koszt zakupu blaszaka, styropianu i płyt osb to spokojnie wybudowałby podobnej wielkości z drewna.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Napisano
10 minut temu, zenek napisał:

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Napisano
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

W blaszaku najwyższa wysokość jest nieco powyżej dwóch metrów, najniższa około 2 m, no chyba że zamówi blaszaka o innych wymiarach niż standardowe.

Napisano

Blaszaka już kupiłeś?

Kratka wentylacyjna jedna nic Ci nie da, musi być kratka nawiewna i wywiewna a i tak to znikome abyś w upały ponad 30 stopni wysiedział w tym blaszaku, no chyba że będzie postawiony w jakimś zaciemnionym i przewiewnym  miejscu.

Napisano
Dnia 21.06.2019 o 22:24, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? 

Daj spokój, po co Ci to docieplenie? Mieszkać tam chcesz?

Napisano

Kupiłem. Widziałem jak znajomy ma obity płytą osb ale co jest za nią,nie wiadomo bo tak juz kupił. I Bardzo przyjemnie urządził w środku i da sie wysiedziec i latem i zimą przy elektrycznej farelce.

Napisano

Zamiast styropianu możesz użyć polistyrenu , warstwa będzie cieńsza więc zyskasz po kilka dobrych cm na metrażu . Minus taki że będzie drożej .

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...