Skocz do zawartości

jakie drzwi wewnętrzne?


rene

Recommended Posts

Napisano
Ja mam dzwi fornirowane i odradzam. Choć moze to zależy od wykonawcy. Mój na nieszczęście odwalił fuszerkę, dziś tylko kłopot, pownieważ nie reaguje na rekalmacje, zgłoszenia napraw na gwarancji itp. W efekcie fornir odchodzi z opasek, pęka i wygląda to tragicznie. Dodatkowo elementy drewniane drzwi wypaczają się, przez co popękały wklejone szyby. Jednym słowem porażka.
Dlatego sugeruję starannie wybierać wykonawców.

Ja zostłem oszukany przez firmę [dane firmy usunięte przez moderatora] To niepojęte, że firma ta jeszcze działa. Zamówienie było dosyć duże bo 14 szt. drzwi, + 200 m listew przypodłogowych oraz 9 parapetów (razem ponad 20.000 pln). Mimo tego jesteśmy zwyczajnie olewani. Pan [usnięte nazwisko] nie odpowiada na pisma reklamacyjne. Mimo umowy, gwarancji i wezwań do naprawy, nie reaguje w żaden sposób. Droga przez mękę była podczas montażu, nieustannie odkładane terminy montażu, niedostarczone elementy, ogromne trudności z dojechaniem ekipy montażowej. Wymówek, że nie mógł dojechać lub zadzwonić, słuszałem już setki, a to rzeka wylała, a to nie mają robót w okolicy, że szyby nie dojechały, że zapracowany, inne kontrakty, itd, itp. Parapetów, które zamówiłem, nigdy nie otrzymałem. A według rozmów telefonicznych były już gotowe, nawet wysłane za pośrednictem kuriera i rzekmo wróciły bo kod pocztowy był błędny. Żarty !!! Kiedy pojechałem osobiście po parapety (300 km), okazało się, że zrobione są 3 szt z 9 szt. - z resztą wykonane niezgodnie z zamówieniem. Dodatkowo kazano mi czekać godzinę, bo lakier musiał wyschnąć. Tak więc znów KŁAMSTO, bo przecież kurier był i je zwrócił. Na darmo przejechałem 600 km, nerwy nie do opisania. Przestrzegam wszystkich przed tą nierzetelną firmą i Panem [usnięte nazwisko], który oszukuje i naciąga swoich klientów. Wygrane sprawy w Sądach na niewiele się zdadzą, gdyż Pan [usnięte nazwisko] ma na głowie już Komornika, firmy windykacyjne, a kolejka oszukanych klientów jest długa i nie wiadomo, czy w ogóle można od niego wywalczyć jakiejkolwiek odszkodowanie. Jeśli komukoliek udało się wygrać sprawę i odzyskać pieniądze proszę o info.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witajcie, chciałem Wam pokazać jak wygladają drzwi porta londyn po zakończeniu okresu gwarancyjnego Po niespelna trzech latach z drzwi odeszła okleina i trzyma się tylko na ramkach i szyldach.
Pomimo ISO 9001 firma wcisneła mi totalną kiszkę
W dodatku tłumaczą się, ze jest po okresie gwarancyjnym i mimo ewidentnej wady jakościowej nie chca nawet gadać o naprawie, o wymianie nie wspomnę. Wszystkie trzy skrzydła które posiadam w mieszkaniu uległy rozklejeniu w ten sam sposób.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa71af00fa0f4578.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f19f4b3128bf03f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05c85f23903a3456.html


witam
nam stalo sie dokladnie to samo.. nic nie pomoglo, wiozlam do porty zeby naprawili platnie .. Porazka !! podobno taka partai sie trafila.. a ze po gwarancji.. to mam pecha :))
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ponieważ wredny admin przeniósł mój poprzedni post do działu ogłoszeń na słupie jestem zmuszony odświerzyć niniejszy wątek dotyczący drzwi z prośbą do Was o odpowiedź na następujące pytanie.

Jakie drzwi są lepsze:
1. Ramowe
2. Pełne

Pod jakimi wzgledami?

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
D
Napisano
A nie widzisz różnicy miedzy tym wpisem a tym "wrednym" ?

A co do meritum.
Teoretycznie pełne są bardziej wytrzymałe i solidniejsze - praktycznie nie ma znaczenia, to tylko umiejętny marketing.
Napisano
Cytat

A nie widzisz różnicy miedzy tym wpisem a tym "wrednym" ?

A co do meritum.
Teoretycznie pełne są bardziej wytrzymałe i solidniejsze - praktycznie nie ma znaczenia, to tylko umiejętny marketing.



Mój post:
https://forum.budujemydom.pl/Jaki-typ-drzwi...rac-t21464.html
jest wredny ?

Czy nie jest tak że drzwi pełne są masywniejsze i np lepiej tłumią hałas. Nie chce mieć takiej sytuacji w której ktoś z domowników ogląda TV a drugi chce siępołożyć w ciszy w sypialni zamykając tym samym za sobą drzwi aby było ciszej, a tu klops icon_smile.gif
Napisano (edytowany)


Ramowe mogą być bardziej "dźwiękochłonne" od pełnych - to po pierwsze.
Po drugie drzwi wewnętrzne nie mogą być szczelne, bo są elementem wentylacji w domu - chyba, że w danym pomieszczeniu jest wentylacja zrównoważona. A skoro nie są szczelne, to ich "tłumienność" jest iluzoryczna. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Twój wpis jest wredny w odniesieniu do admina, zrobił swoje, bo podałeś konkretna firmę i nijak to się ma do tego o co pytasz teraz - to moje zdanie.

Ramowe mogą być bardziej "dźwiękochłonne" od pełnych - to po pierwsze.
Po drugie drzwi wewnętrzne nie mogą być szczelne, bo są elementem wentylacji w domu - chyba, że w danym pomieszczeniu jest wentylacja zrównoważona. A skoro nie są szczelne, to ich "tłumienność" jest iluzoryczna.



W takim razie bardzo przepraszam za podanie firmy. Myslałem że nie jest to w żaden sposób naganne. Już naprawiłem swój błąd i proszę o odstąpienie od tej kwestii.

Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź odnosnie dźwiękochłonności ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Lekkie ramowe, mogą być "wygłuszone" np. wełną, korkiem, itp.


Dziękuję,

od dłuższego już czasu oglądam zarówno w marketach jak i sklepach firmowych, osiedlowych różnego typu drzwi. Ciężko mi sie zdecydowac nie na design tak jak na typ, rodzaj. Gdybyś miał zakupic teraz drzwi do domu, który typ bys wybrał i dlaczego (ramiak, pełne)? Edytowano przez dazon (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Te które podobają mi się najbardziej a przy tym są najtańsze.


Nie zgodzę sie z powyższą wypowiedzią. Niestety pomocy od ciebie się nie doczekałem. Najtańsze drzwi za 150zł skrzydło to możesz sobie kupić w markecie. Idziesz do marketu XXX patrzysz .. oooo jakie ładne drzwi i w dodatku cena jest najniższa ze wszystkich bo tylko 150zł za skrzydło! Biorę. Montujesz a po 6 miesiącach drzwi się sypią! odpada okleina, nie domykają się - kolejne regulacje nie pomagają itp itd.

Miałem nie komentować twojej odpowiedzi ale jednak to zrobiłem z racji tego aby inni czytający nie popełnili takiego faulu.

Zrobiłem dobre rozeznanie. Z racji tego iż nie można podawać tu nazw firm (bo zaraz post zostałby przeniesiony do ogłoszeń icon_lol.gif icon_eek.gif icon_lol.gif) jeśli ktoś z zainteresowanych potrzebowałby rady, służę pomocą na PW.

Pozdrawiam
D Edytowano przez dazon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Najtańsze drzwi za 150zł skrzydło to możesz sobie kupić w markecie. Idziesz do marketu XXX patrzysz .. oooo jakie ładne drzwi i w dodatku cena jest najniższa ze wszystkich bo tylko 150zł za skrzydło! Biorę. Montujesz a po 6 miesiącach drzwi się sypią! odpada okleina, nie domykają się - kolejne regulacje nie pomagają itp itd.




Tak się składa, że kilka lat temu takie kupiłem (nawet tańsze) - fakt za szyldziki i klamki zapłaciłem x2 wartości skrzydeł (bo podobały mi się icon_biggrin.gif ).
Co do trwałości, nic się nie dzieje, wyglądają tak jak w dniu zakupu, ale prawda że nie są otwierane i zamykane, "z kopa", a i wentylacja jest skuteczna, tak więc i te z łazienki i WC są nadal jak nówki.
Oczywiście mowa tylko o drzwiach wewnętrznych.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak się składa, że kilka lat temu takie kupiłem (nawet tańsze) - fakt za szyldziki i klamki zapłaciłem x2 wartości skrzydeł (bo podobały mi się icon_biggrin.gif ).
Co do trwałości, nic się nie dzieje, wyglądają tak jak w dniu zakupu, ale prawda że nie są otwierane i zamykane, "z kopa", a i wentylacja jest skuteczna, tak więc i te z łazienki i WC są nadal jak nówki.
Oczywiście mowa tylko o drzwiach wewnętrznych.


Widocznie miałeś farta i trafił ci się solidny wykonawca. I dodatkowo ważna rzecz : "kilka lat temu" - robi ogromną różnicę icon_smile.gif Edytowano przez dazon (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

jak coś jest tanie to nie znaczy, że mało solidne, ale to czasem zależy od szczęścia, że się nam uda trafić na coś dobrego w przystępnej cenie.



Bzdurzysz.
Ja robiłem super tanio u starego rzemieślnika - stolarza z Piekielnika koło Czarnego Dunajca.
Dodatkowo ogromną bramę uchylną garażową.
Okucia z racji skrzydeł wielkich zamówił u miejscowego kowala (nie z Castoramy ani nie z Prakitikikera)

Przepiękne mam naturalne z drewna drzwi wewnętrzne i bramę.
Wszyscy je zauważą wpadając w goscinę.
Ościeżnice porobione na wymiar otworów.Skrzydła o różnych rozmiarach.
W komplecie płaciłem po 400zł z zamkami i klamkami - wylakierowane, wydmuchane, wyciuciane.
Za bramę garażową ( 2 skrzydła) z ościeżnicą 1800zł - z kutymi zawiasami, kolor, lakier....
Polecam
Napisano
Cytat

Bzdurzysz.
Ja robiłem super tanio u starego rzemieślnika - stolarza z Piekielnika koło Czarnego Dunajca.
Dodatkowo ogromną bramę uchylną garażową.
Okucia z racji skrzydeł wielkich zamówił u miejscowego kowala (nie z Castoramy ani nie z Prakitikikera)

Przepiękne mam naturalne z drewna drzwi wewnętrzne i bramę.
Wszyscy je zauważą wpadając w goscinę.
Ościeżnice porobione na wymiar otworów.Skrzydła o różnych rozmiarach.
W komplecie płaciłem po 400zł z zamkami i klamkami - wylakierowane, wydmuchane, wyciuciane.
Za bramę garażową ( 2 skrzydła) z ościeżnicą 1800zł - z kutymi zawiasami, kolor, lakier....
Polecam




Prezes, ale te ceny to już chyba aktualne nie są,
wszak już jakiś czas temu to było
(chyba jeszcze zanim w Polsce autostrady wybudowali)




(sorry, nie mogłem się powstrzymać icon_wink.gif )
Napisano (edytowany)


Cytat

Prezes, ale te ceny to już chyba aktualne nie są,
wszak już jakiś czas temu to było
(chyba jeszcze zanim w Polsce autostrady wybudowali)




(sorry, nie mogłem się powstrzymać icon_wink.gif )




Poszedłeś Tinku na całość icon_smile.gif.

A słyszałeś o notesie? Edytowano przez Baszka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Prezes, ale te ceny to już chyba aktualne nie są,
wszak już jakiś czas temu to było
(chyba jeszcze zanim w Polsce autostrady wybudowali)




(sorry, nie mogłem się powstrzymać icon_wink.gif )



icon_biggrin.gif grabisz pod siebie, grabisz

ale niech nawet dzisiaj jest 650za drzwi
a za bramę dwapińcet - to co
drogo?
a jakie inne, pachnące.....i ogólnie fajne
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif grabisz pod siebie, grabisz


Wiedziałam icon_smile.gif


ale niech nawet dzisiaj jest 650za drzwi
a za bramę dwapińcet - to co
drogo?
a jakie inne, pachnące.....i ogólnie fajne



U mnie to na razie pieśń przyszłości, ale kiedyś pewnie się uśmiechnę o namiary na tego pana. Lubię naturalne rzeczy.
Napisano
Cytat

Kochani, proszę o opinie na temat drzwi wewnętrznych. Jakich firm drzwi polecacie a jakich odradzacie i na co zwracać uwagę przy wyborze. Domyślam się że najładniejsze i najtrwalsze drzwi byłyby drewniane. No ale jeśli ktoś jest ograniczony finansami to musi szukać środków zastępczych. Czekam na opinie. Dzięki.



Drewniane polecam w 100% Przy wyborze warto spojrzeć na szerokość i wysokość, typ ościeżnic, rodzaj wykonania. Wszystko zależy od tego czy kupujemy gotowe czy na wymiar.
  • 6 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

z tego co wiem to zazwyczaj stolarz pokazuje ci próbki drewna albo chociaż stara ci się przedstawić wizualizację.



Ja wlasnie przymierzam sie do zakupu drzwi wewnetrznych, ostatnio ogadalam drzwi Porta Nowa wzor 5.5, moze ktos ma? I moze sie wypowiedziec czy sprawdzaja sie?Wazne dla mnie bo oscieznice sa regulowane
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To zależy, czy kiedy będziesz chciał wymienić drzwi, ja kupiłem moje z myślą o tym, że posłużą mi długie lata. Nie przepadam za remontami.


Akurat w przypadku wymiany drzwi nie nazwałbym tego remontem icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
To też fakt,wymiana drzwi to przecież standardowa czynność jeżeli chcemy coś zmienić,odświeżyć czy aktualne drzwi zostaną uszkodzone. Akurat tym zajmujemy się na co dzień,więc chętnie pomożemy podczas wyboru drzwi.
Napisano
Cytat

Nie mam konkretnie tego modelu, ale ogolnie drzwi z porty sa ok. u mnie w domu wszystko w porzadku jak na razie. kupowałem w internecie bo taniej jest niz w salonach.



Witam, rzeczywiście w internecie jest taniej, ale to jednak ryzyko, nie są to tanie rzeczy, powiem szczerze , że jak kupowałam drzwi to przeglądałam w internecie, ale stwierdziłam że jak się coś stanie to gdzie ja później będę szukać kogoś od reklamacji, pojechaliśmy więc do kilku sklepów i w naszym przypadku, znaleźliśmy niewielki salon sprzedaży pod Warszawą, kupiliśmy drzwi w bardzo atrakcyjnej cenie, porównywalnej do tych z internetu, warto więc czasem zajrzeć do takich niewielkich punktów sprzedaży. Niestety na drzwi trzeba czekać, a my zamówiliśmy jakieś 3 tygodnie temu, więc niebawem będą.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Ja też wybrałem drzwi od stolarza. Nikt mnie nie przekona do tego, że nie warto inwestować właśnie w takie drzwi. Niezależnie czy mają być wewnętrzne czy zewnętrzne. Te które mam są bardzo solidnie wykonane, dokładnie takie jakie chciałem bo miałem ze stolarzem stały kontakt. Co mnie przekonuje do takich drzwi to fakt, że będą w domu na długo a nawet bardzo długo bo trudno je uszkodzić, jeżeli są wykonane z dobrego drewna. Dla porównania brat w mieszkaniu ma drzwi najzwyklejsze ze sklepu i właśnie szykuje się do wymiany ponieważ problem z klamką, problem z samymi drzwiami.. Bardzo łatwo jest je uszkodzić dlatego moim zdaniem warto zainwestować w lepsze i mieć je na lata.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...