Skocz do zawartości

chodnik do domu


Recommended Posts

Napisano
chcę wykonać dojście do domu z betonu. powierzchnia ogólna to ok. 15m2, grubość ok. 8cm. ile betonu będę potrzebował (będę to robił sam więc byłbym wdzięczny za informację o potrzebnej ilości piasku, żwiru i cementu)
Napisano
Z podanych wymiarów wychodzi jakieś 1,2 m3 betonu. Jednak zakłada się, że że na wykonanie 1m3 betonu potrzeba 1,015m3 betonu. Zakłada się od razu, przypadkowe utraty, a i dokładnie się nie wyskrobie zawsze z pojemnika czy betoniarki wszystkiego. Więc założyłbym, że potrzeba 1,3m3.
Wydaje mi się, że jeżeli ma to być tylko chodnik to można wykonać go z tzw. chudego betonu klasy B-7,5.
Na niego potrzeba:
cement- ok. 215 kg (na worki 25 kg będzie ok. 8,5 szt.)
piasek- ok. 2902 kg
woda- ok. 99 l

Jeżeli jednak ma to być mocniejszy wyrób dobrze zrobić z betonu klasy B-15. Składniki do wykonania:
cement- ok. 363 kg (na worki 25 kg będzie ok. 14,5 szt.)
piasek- ok. 778 kg
żwir- ok. 1817 kg
woda- ok. 218 l

W razie pomyłki moich obliczeń lub dla innych, podaje taki schemat do przygotowania 1m3 betonu:
B-7,5:
cement- 163 kg
piasek- 2200 kg
woda- 75 l

B-15
cement- 275 kg
piasek- 590 kg
żwir- 1377 kg
woda- 165 l

POZDRAWIAM!
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chyba że pomalujesz go farbą do betonu - to wtedy będzie ładniejszy. Wbór kolorów takicha farb nie jest duży , ale można coś wybrać w kolorze piaskowym i będzie wyglądało bardzo naturalnie wtedy...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Chyba że pomalujesz go farbą do betonu - to wtedy będzie ładniejszy. Wbór kolorów takicha farb nie jest duży , ale można coś wybrać w kolorze piaskowym i będzie wyglądało bardzo naturalnie wtedy...



Nawet nie wiem że takie coś jak farba do betonu istnieje.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

chcę wykonać dojście do domu z betonu. powierzchnia ogólna to ok. 15m2, grubość ok. 8cm. ile betonu będę potrzebował (będę to robił sam więc byłbym wdzięczny za informację o potrzebnej ilości piasku, żwiru i cementu)


16 worków cementu około 3ton piasku woda to zależy jaki piasek[beton musi być odpowiednio elastyczny]Na taczki średnio mieści się 0,05metra szesciennego betonu,na betoniarkę[150]syp 2 worki cementu i około 33-35 łopat piasku z betoniarki powinno wyjść 3 taczki betonu.Piasek nie może mieć glinki bo po opadach deszczu porobią się dziurki w chodniku.
Napisano
A moze jednak jakis bruczek? Nie musisz wykonywać płyty - wystarczy dobrze zagęścić podłoże zamocować krawęzniki labo uzyc jakiegoś taniego systemu np Ekobord (chyba tak sie to pisze) i przestrzeń wypełnic brukiem. Łatwe proste i przyjemne.
i wierz mi wclae nie wiele droższe niż planowana wylewka.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.
Napisano
Cytat

A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.




Jaki powinien być ten spadek, tzn jak duży, i w któym kierunku???
Napisano
Cytat

Jaki powinien być ten spadek, tzn jak duży, i w któym kierunku???




Wszystkie nawierzchnie ogrodowe powinny mieć spadek poprzeczny wynoszący co najmniej 2%,

a nawierzchnie dochodzące do budynków powinny być tak nachylone, by woda spływała od budynku w stronę ogrodu - nachylenie podłużne.
Napisano
Cytat

Wszystkie nawierzchnie ogrodowe powinny mieć spadek poprzeczny wynoszący co najmniej 2%,

a nawierzchnie dochodzące do budynków powinny być tak nachylone, by woda spływała od budynku w stronę ogrodu - nachylenie podłużne.



...i roślinki znajdujące się w sąsiedztwie nawierzchni będą miały trochę więcej wody icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.




A krawężniki?!!! icon_smile.gif

Jeśli przy nawierzchni mają być obrzeża lub krawężniki, trzeba je osadzić na początku w wykonanym wykopie (w podkładzie z suchego betonu), przed wykonaniem warstwy żwiru i warstwy piasku.
Napisano
Cytat

A krawężniki?!!! icon_smile.gif

Jeśli przy nawierzchni mają być obrzeża lub krawężniki, trzeba je osadzić na początku w wykonanym wykopie (w podkładzie z suchego betonu), przed wykonaniem warstwy żwiru i warstwy piasku.



Właśnie, krawężniki czy obrzeża, jaka właściwie jest różnica między nimi?
Napisano
Cytat

Właśnie, krawężniki czy obrzeża, jaka właściwie jest różnica między nimi?




Krawężnikami zabezpiecza się nawierzchnie podjazdów. Krawężniki osadza się w podłożu głębiej niż elementy nawierzchni. Górna część krawężnika wystaje ponad nawierzchnię.

Na brzegach ścieżek wystarczą obrzeża, betonowe, kamienne czy z tworzywa sztucznego. Są one mniej masywne niż krawężniki. Ustawia się je tak, aby nie wystawały ponad nawierzchnię.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja mam też pytanie związane z tym tematem. Również chce wykonać chodnik z betonu lecz jego kolor mnie przeraża. Czy podczas robienia betonu nie można dodać jakiś barwników które nie pogorszyły by jego trwałości a poprawiły kolor? Jeśli tak to prosiłbym o jakieś namiary na takowe "barwniki".
  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

16 worków cementu około 3ton piasku woda to zależy jaki piasek[beton musi być odpowiednio elastyczny]Na taczki średnio mieści się 0,05metra szesciennego betonu,na betoniarkę[150]syp 2 worki cementu i około 33-35 łopat piasku z betoniarki powinno wyjść 3 taczki betonu.Piasek nie może mieć glinki bo po opadach deszczu porobią się dziurki w chodniku.

wykonałem podobny chodnik z betonu w proporcjach 1 do 3 i mam problem ponieważ jego powierzchnia jest bardzo ścieralna. Dlaczego tak się stało i jak temu zaradzić. Proszę o pomoc. Edytowano przez robert69 (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Problemem jest chyba gęstość betonu. Beton na kostkę brukową oprócz wylania do formy jest jeszcze wibrowany i prasowany. Struktura betonu ma wtedy dużo większe zagęszczenie od „domowej” wylewki. To powoduje widoczne różnice w ścieralności, nasiąkliwości i mrozoodporności. Nie wiem czy jest skuteczny sposób na samodzielne uzyskanie podobnych parametrów betonowego chodnika.
  • 1 rok temu...
  • 8 lata temu...
Napisano

Ścieżkę od furtki do domu (jak również w obrębie samego ogrodu) warto wykonać z kostki betonowej antypoślizgowej – płukanej, z warstwą kruszywa. Jest ona szorstka, ale równa. Doskonale sprawdza się zimą.

Wybierając konkretny wzór, trzeba pamiętać o dopasowaniu wyglądu bruku do otoczenia budynku (aby powstała spójną całość). Niektóre kostki płukane są barwione, inne zawierają tylko naturalne kruszywo na wierzchu – najlepiej kupować te ostatnie, bo ich kolor z czasem nie blaknie.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W prysznicu nie unikniesz silikonowania. To musi być szczelne   Planuję czarny marmur lub czarny kamień, więc silikon też będzie czarny. Silikonowe spoiny będą natomiast bardzo wąskie, prawie niewidoczne na materiale. Powinno wyglądać i zachowywać się ok   Miałam okazję na żywo pomacać i obejrzeć oba materiały, ponieważ robiłam wywiad z szefem firmy, która otworzyła się w mojej mieścince kilka miesięcy temu. Mają oba materiały na stanie.  Na dzień dzisiejszy bardziej przychylam się do płyty węglowej w prysznicu, bo z fornirem jest jednak więcej roboty, jak to z kamieniem - trzeba cyklicznie impregnować. Ponadto obawiam się, że na chropowatej nierównej powierzchni forniru będą osadzać się pozostałości detergentów i trudniej będzie utrzymać ścianę w dobrym stanie wizualnym. Płyta węglowa ma gładkie wykończenie i nie ma takiego ryzyka.  Różnica polega też na tym, że fornir jest cieńszy (około 2 mm), a płyta węglowa ma 5 mm grubości. Fornir z kolei łatwiej przyciąć, niż płytę węglową. Oba materiały mają zalety i wady   Ogólnie oba materiały są dobrym pomysłem na remont bez kucia kafelek. Można wykończyć tym całą łazienkę w kilka dni       Tu masz link do tego artykułu, który pisałam o płytach węglowych.  https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/115798-plyty-weglowe-na-sciane-bez-skuwania-starych-plytek O fornirze tylko rozmawiałam i sobie go obejrzałam. Nie pisałam o nim artykułu   Zrobiłam też kilka fot, są umieszczone w treści artykułu. 
    • Ten fornir czy płyta węglowa też mnie kuszą tylko zastanawiam się jak z trwałością? Nie chodzi w płaskie powierzchnie tylko o łączenia. Jak ktoś to zrobi idealnie równo i szczelnie "do czoła" to szacun, inaczej będzie chyba potrzebny jakiś silikon. A wiadomo jak to z tymi silikonami w łazienkach. Czekam na efekty:)
    • Pisząc o podziale miałam właśnie na myśli możliwość np. sądowego negocjowania podziału wzdłuż ściany działowej z druga właścicielką. Czy taki podział jest możliwy? Nie wiem, czy dobrze myślę, że wówczas byłaby szansa na "fizyczne" podzielenie budynku łącznie z dachem i podwórkiem. Są księgi wieczyste. Jestem totalnym laikiem w tych sprawach 
    • Mam tylko pralkę i ma już swoje lata  Naprawiana była już kilka razy, czas wymienić   A skoro teraz takie cuda dają, to dlaczego nie spróbować?  
    • Przecież "ten dom" już nie istnieje (prawnie). Z tego co piszesz, w budynku wyodrębniono dwa niezależne byty prawne (czy mają założone księgi wieczyste?) i nie ma już "domu". On jest już tylko tworem fizycznym, ale w sensie prawnym nie istnieje. Więc teraz wszelkie kombinacje ze zmianami i z zamianami mogą być prowadzone jedynie przez właścicieli tych dwóch wydzielonych części. Bo nikt inny nie ma nad nimi władzy. Tylko ich właściciele.    a o dofinansowanie zawsze się można starać na prace w tej części, do której ma się tytuł własności.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...