Skocz do zawartości

Problem z plaskim dachem cieknie


Recommended Posts

Witam mam problem plaski dach maly spadek ma dachu jest papa termo zgrzewalna papa izolacyjna plyta osb laty folia paroizolacyjna pietnastka welny stelaz i plyty gk papa w doskonalym stanie a z otworow na halogeny kapie woda  czy jest to problem z kondensa ja pary wodnej . dodam mieszkanie nie ogrzewane bez wentylacji w jednym pokoju brak plyty gk i tam nie kapie co zrobic pomocy

Link do komentarza

Niema nic gips odrazu do profila ale bedzie zdjety sufit wiec moge dac folie ale czy to wystarczy czy musze zrobic kominki wentylacyjne w dachu bo juz niewiem szlak mnie trafia kupilem mieszkanie kupe kasy wsadzilem a tu leje sie z sufitu a dach byl zmieniany 5 lat temu od nowa to. Os jak barak robotniczy

Link do komentarza
14 godzin temu, Sciek napisał:

Witam mam problem plaski dach maly spadek ma dachu jest papa termo zgrzewalna papa izolacyjna plyta osb laty folia paroizolacyjna pietnastka welny stelaz i plyty gk papa w doskonalym stanie a z otworow na halogeny kapie woda  czy jest to problem z kondensa ja pary wodnej . dodam mieszkanie nie ogrzewane bez wentylacji w jednym pokoju brak plyty gk i tam nie kapie co zrobic pomocy

Licząc od spodu - g-k + wełna + folia paroizolacyjna?

Czyli wilgoć zawarta w powietrzu nie przechodzi przez folię tylko wykrapla się w wełnie. O ile dobrze rozumiem układ warstw.

Ta folia paroizolacyjna, która przykrywa wełnę powinna być w zasadzie paroprzepuszczalna. Na górze masz dodatkowo papę x2 + osb i nie ma zagrozenia, że warstwa izolacji zamoknie

Natomiast folia paroizolacyjna powinna być od środka - czyli zaraz pod płyta g-k.

Link do komentarza

173059-strop_warstwy1_500.jpg

173060-strop_warstwy2_500.jpg

Różnica we wskazanych rozwiązaniach polega na folii nisko- i wysokopraoprzepuszczalnej i konieczności zastosowania szczeliny wentylacyjnej przy folii, niskoparoprzepuszczalnej.

A w twoim przypadku folia paroizolacyjna (która nie przepuszcza wcale pary wodnej) leży na wełnie. Mówiąc obrazowo - założ reklamówkę na głowę i oddychaj - zanim się udusisz  - para wodna z wydychanego powietrza wykropli się na twarzy etc. :)

 

Jeżeli ta folia jest paroszczelna to wentylacja nad folią nic prawdopodobnie nie da.

Link do komentarza
17 godzin temu, Sciek napisał:

Po rozmowie z kolega i ogledzinach dachu mylilem sie jest to folia paro przepuszczalna wiec dlaczego nadal sie skrapla para .jesli folia jest dobra to teraz na stelaz paro izolacyjna i wentylacje zrobic ?

3f2e978c41379314e0aca99b2ccd.jpg

Jeżeli faktycznie pokrycie jest szczelne i nigdzie nie podcieka to - cytując Eksperta z firmy Marma Polskie Folie

"Papa jest materiałem, który bardzo dobrze uszczelnia dach od zewnątrz, ale niestety nie przepuszcza pary wodnej, gromadzącej się w środku domu – mówi Krzysztof Patoka z firmy Marma Polskie Folie"

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...