Skocz do zawartości

Podłączenie przepływowego ogrzewacza 3F


Recommended Posts

Witam

 

Chcę poprawnie podłączyć przepływowy ogrzewacz wody 3fazowy 400v 15KW. będzie używany do prysznica. Posiadam instalację 4 przewodową (mocy mi nie brakuje). I teraz pytania. Chciałem podłączyć go przez różnicówkę 25A. Odległość od tablicy rozdzielczej 13 metrów. Przewód 4x4mm2. W tablicy nie mam już miejsca na różnicówkę. Zamontować ją lepiej obok tablicy czy obok ogrzewacza. Czy takie zabezpieczenie wystarczy żeby w razie jakiejś awarii nikogo prąd nie poraził.

Link do komentarza

Jak bym chciał zawezwać elektryka to bym tu nie pisał. Instalacje elektryczne w domu i garażach robiłem sam (jestem po odpowiednim technikum). Było to tylko wiele lat temu a że w zawodzie nie robiłem to zasięgnąć chcę opini. Napisałem przecież że moc ogrzewacza to 15kW. Prąd maksymalny na jedej fazie to 21,7A więc zabezpieczenie 25A (następne to dopiero 40A) chyba wystarczy. Tylko czy sama eska wystarczy, a nie różnicówka?. W ogrzewaczu jest miejsce do podłączenia 3 faz i uziemienia. Do tablicy rozdzielczej mam doprowadzenie 5 przewodowe ale w tablicy są podłączone tylko 3 fazy i zero. Uziemienie jest nigdzie nie podłączone i nawet nie wiem czy jest podłączone w puszce na ulicy (podłączali to wszystko jakiś rok temu fachowcy z elektrowni przy okazji wymiany kabla zasilającego). Ewentualnie dla pewności możnaby uziemienie dorobić samemu. Ogrzewacz będzie w piwnicy więc przewiercić się przez podłogę i wbić rurę stalową ocynkowaną ze 3m.

Link do komentarza
10 godzin temu, madmans1 napisał:

Jak bym chciał zawezwać elektryka to bym tu nie pisał. Instalacje elektryczne w domu i garażach robiłem sam (jestem po odpowiednim technikum). Było to tylko wiele lat temu  

Tak przeważnie pisują ludzie mający niewyobrażalnie wysokie mniemanie o własnych umiejętnościach. Tylko jak to pogodzić z tym co napisałeś wcześniej? 

Dnia 11.01.2019 o 00:17, madmans1 napisał: