Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
borowski

temperatura a ocieplanie

Recommended Posts

 

1.       Pytanie o pogodę i wykonastwo, czy można cieplić ściany jescze w tym roku, a ja mam spore obawy, że niskie temperatury mogą źle wpłynąć na ocieplenie. Będę wdzięczny za stanowisko w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj przynajmniej do wiosny z tym ociepleniem. Rozumiem, że masz na myśli ocieplenie zewnątrz domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prace ociepleniowe powinny być prowadzone w temperaturach dodatnich (według instrukcji i wytycznych branżowych zakres temperatur podczas prowadzenia prac zwykle wynosi 5-25°C). W praktyce wygląda to jednak inaczej, a rolą producenta jest rzetelne informowanie o ewentualnym ryzyku przy odstępstwach od zaleceń. W przypadku kompletnego systemu ociepleń Termo Organika, istnieje  możliwość prowadzenia prac montażowych (przyklejanie styropianu i zatapianie siatki) w temperaturze dodatniej zbliżonej do 0°C przy  zastosowaniu kleju uniwersalnego Termo Organika TO-KU  w wersji zimowej.

Mocowanie płyt styropianowych przy użyciu kleju uniwersalnego jest etapem najmniej narażonym na ewentualny spadek temperatury nocą poniżej 0°C, ponieważ warstwa kleju będzie pomiędzy ścianą budynku a  płytą styropianową (pod warunkiem, że temperatury w ciągu dnia są dodatnie. Należy jednak pamiętać, że temperatura ściany, do której jest przyklejany styropian nie może wynosić poniżej 0°C.

Wykonywanie warstwy zbrojonej siatką wymaga większej czujności ze strony wykonawcy, ponieważ istnieje zdecydowanie większe, ryzyko wpływu ewentualnych nocnych spadków temperatury poniżej 0°C  co może mieć wpływ na właściwości mocowanego ocieplenia.

Specjalne „dodatki zimowe” i stosowanie osłon na rusztowaniach także nie zabezpiecza w pełni wykonywanej elewacji. Jeżeli krótko po wykonaniu warstwy zbrojonej lub po położeniu tynku temperatura spadnie poniżej 0°C może to mieć wpływ na późniejsze właściwości elewacji (np. kruszenie się i odspajanie warstwy zbrojonej, nie wiązanie tynku, jego kruszenie się i odspajanie od warstwy zbrojonej, odbarwienia, wysoka nasiąkliwość, itp.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze w temacie docieplenia, tylko wewnątrz. Mama trzydziestoletni dom - 180 m kw, taka typowa kwadratowa bryłą. Dom niczym nieocieplany z zewnątrz, wewnątrz też nie. Czy można docieplić teraz albo przynajmniej  wiosnę jeden pokój od środka? Jest to pokój na piętrze od północnego zachodu, jest w nim dość zimno mimo ogrzewania. W ogóle na piętrze, które nie jest zamieszkałe jest dużo zimniej niż na parterze. Zastanawiam się, czy płyty gipsowe na tej największej ścianie od północy coś by pomogły? Czy lepiej tego nie robić? Nie chcę, żeby pojawił się grzyb, ale w duże mrozy jest masakra. Edit - chciałbym, żeby tam był pokój najstarszej córki, żeby nie musiała gnieść się z siostrami na parterze, ale w takie zimno jej tam na pewno nie dam zamieszkać.

Edytowano przez bartolomeo45 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy nie zastanawiał Pan się nad ociepleniem całego domu od strony zewnętrznej? Układanie termoizolacji od wewnątrz jest raczej praktykowane w szczególnych przypadkach, np. gdy obiekt jest zabytkowy i nie można naruszyć jego elewacji. Przede wszystkim jednak ocieplanie od wewnątrz jest ryzykowne, gdyż może dojść do wykraplania się wilgoci i rozwoju pleśni. Dlatego tego typu prace powinny być poprzedzone odpowiednimi obliczeniami cieplno-wilgotnościowymi, które pozwolą dobrać odpowiedni materiał. Poza tym płyta gipsowo-kartonowa nie spełni się w roli termoizolacji, do tego służy wełna mineralna czy styropian EPS. Najlepiej by było na wiosnę przeprowadzić termomodernizację budynku od strony zewnętrznej, szczególnie że na piętrze jest zimno pomimo ogrzewania, warto pamiętać że ciepło z parteru także migruje w tym kierunku. To strata pieniędzy na energię grzewczą, która i tak ucieka na zewnątrz zamiast ogrzewać budynek, a ułożenie termoizolacji w jednym pomieszczeniu niewiele zmieni w całej tej sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, niestety obawiam się, że nie jestem w stanie finansowo pokryć kosztów ocieplenia całego budynku z zewnątrz. Jak wspomniałem jest to bryła 10 na 10 m, dwupiętrowa z czterospadowym dachem, do tego na parterze dobudowany jest ganek. Nie wiem do końca jak wyliczyć koszty takiej izolacji, ale wydaje mi się, że będzie to pewnie ok. 40 - 50 tys. zł. Nie wiem, tylko, czy wyliczając powierzchnię do ocieplenia odliczam powierzchnię okien (te są dość duże), czy jest to już liczone po całości? Wiem, że może pytanie śmieszne, ale naprawdę nie mam pojęcia, jak to kalkulować.

Edytowano przez bartolomeo45 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, bartolomeo45 napisał:

nie mam pojęcia, jak to kalkulować.

Wysokość do krokwi wynosi? Ile jest okien powyżej 1,5m x 1,5m? Jakiej grubości warstwa izolacji? Jeden kolor? Wstawki typu bonie, deska elewacyjna, tynk mozaikowy, odcinanie innym kolorem? Jakie parapety? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Że co ?, wszędzie tego pełno. Jedna sztuka ok 40-50 groszy, czy to tak drogo ? sam nie wiem, jak dla mnie to taniocha.
    • Iwona gwarancji bezpieczeństwa nie da nawet najlepszy i najnowocześniejszy system alarmowy, ale to nie znaczy, że nie mamy się zabezpieczać. Im system jest lepszy tym jego sforsowanie jest trudniejsze i bardziej czasochłonne, a czas odgrywa tu znaczącą rolę.
    • Gość Alex
      Bez rewelacji w dzień cena taka po południu już inna. Niektóre produkty typu Farba po terminach. ;)
    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ją na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź, która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jest wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa asfaltowa (??) i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Tak samo jakby ławy posmarować smołą. Czy ściśnięcie smoły spowoduje jej brak izolacji? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...