Skocz do zawartości

Skręcona i rozwarstwiona murbelka (murłata)


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,

martwi mnie jedna z murłat. Zamieszczam zdjęcia. Jest skręcona i zaczyna się rozwarstwiać. Na zdjęciach widać szpary między ociepleniem a murłatą oraz co najbardziej mnie niepokoi że na końcu akurat pod krokwią zaczyna się rozwarstwiać. Podaję dane dachu:

- typ: rozporowy (krokwiowo jętkowy), kąt nachylenia 40st

- ma 2,5 roku

- drewno na więźbę nie było sezonowane. Wymiar murłaty 16x16cm Podczas docieplania (w marcu 2017) dokręciłem śruby na murbelkach bo były poluzowane.

Pytania mam dwa:

1. czy można zabezpieczyć ją tak aby się dalej nie rozwarstwiała na końcu pod krokwią?

2. czy takie skręcenie (jak przystawiłem poziomice na murłacie to odchyłka była ok 15mm) jest dopuszczalne? jak to naprawić?

Widać to na zdjęciu "od przodu.jpg". Dach ogólnie wygląda normalnie - nie zauważyłem jakiś zmian kąta nachylenia ani krzywych dachówek itp

od boku.jpg

od dołu 2.jpg

od dołu.jpg

od przodu.jpg

Napisano
14 minut temu, pudi85 napisał:

 

martwi mnie jedna z murłat. Zamieszczam zdjęcia. Jest skręcona i zaczyna się rozwarstwiać.  

No cóż, niestarannie wybrane drzewo, to się skręca tak jak rosło. A że pęka (się rozwarstwia)? Wysycha to i się rozwarstwia, wszyscy tak mają. Spokojnie.

Napisano
27 minut temu, pudi85 napisał:

Witam wszystkich,

martwi mnie jedna z murłat.

Nie martw się. To normalka, nic złego się nie stanie.

Aby zabezpieczyć ten wystający kawałek bo on jest narażony szczególnie na deszcz mógłbyś go w jakiś sposób obudować np deskami od nadbitki aby było estetycznie.

Zwróć uwagę (o ile być może już to zrobiłeś) w środku domu jak murłata, krokwie i płatew są popękane, bo zapewne są.

 

29 minut temu, pudi85 napisał:

dokręciłem śruby na murbelkach bo były poluzowane.

To też normalne, znaczy się że śruby sie poluzowały a jeszcze bardziej prawidłowe, że je dokręciłeś.

I co jeszcze zauważyłem to impregnacja też została zrobiona nie najlepiej. Pomalowana została zapewne impregnatem kolorowym typu np drewnochron  i to tylko raz.

Napisano
16 godzin temu, pudi85 napisał:

Pytania mam dwa:

Ja mam trzecie pytanie - a właściwie wątpliwość. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że murłata w miejscu przejścia przez mur, tynk - powinna być otoczona folią wodoodporną ale przepuszczającą parę wodną. Podobnie jak się zabezpiecza stolarkę drewnianą.

 

A dodatkowo - jeśli te pęknięcia, szpary są narażone na wodę opadową - to bym je jednak jednak wypełnił (zabezpieczył) jakimś wypełniaczem.  

  • 2 lata temu...
Napisano

Dzień dobry,

 

chciałem zapytać o skreconą i popękaną murłate. 

Mam podobny problem a widze ze od napisania posta mineło juz troche czasu a jestem ciekawy czy dalej cos z nią sie dzieje.

Bede bardzo wdzieczny za informacje zwrotną.

 

Pozdrawiam,

Tomasz

Napisano

Witam ponownie. Nie mierzylem czy coś więcej się wykrzywila ale na oko wygląda tak samo. Osoby komentujace miały rację. Nie ma się raczej czym przejmować poza aspektem estetycznym. Jak pisalem ten post, byłem krótko po wprowadzce, i bardziej się przejmowalem tego typu mankamentami ale z biegiem czasu i natłoku obowiązków stwierdzam że szkoda na to życia. Kolejny dom będzie idealny hehe ;) w zalaczniku zdjęcie stanu obecnego

IMG_20201220_130156.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...