Skocz do zawartości

Czy warto się zdecydować na prefabrykowaną więźbę dachową?


Recommended Posts

Więźby prefabrykowane, zamawiane w wytwórni, przywozi się gotowe na plac budowy. Są lżejsze niż tradycyjne, a więc zużywa się na nie mniej drewna, ale że są dokładniej wykonane, można z nich zbudować dach o dużej rozpiętości – bez przedzielania słupami przestrzeni na poddaszu.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/11641-czy-warto-sie-zdecydowac-na-prefabrykowana-wiezbe-dachowa

Link do komentarza

Nie jestem specjalistą tylko zwykłym konsumentem. Znajomy doradził mi prefabrykat i nie uważam jak na razie, aby był to zły wybór. Dach ma się dobrze, już trzy lata ma za sobą i zero usterek. Więźba była wykonana w raczej solidnym zakładzie, montowana na płytki kolczaste, co jest chyba normą. Z ceny byłem wtedy zadowolony, nie wiem ile musiałbym dziś wydać.

Link do komentarza

Wszystko zależy od rozwiązań konstrukcyjnych i decyzji inwestora - cieśla na dachu czy gotowa więźba ? W przypadku więźby prefabrykowanej mamy jeszcze dodatkowo nadzór wykonawcy i jego gwarancję oraz krótszy czas realizacji na budowie (czasu prefabrykacji w zakładzie produkcyjnym nie liczę). Nad cieślami na dachu pieczę sprawuje jedynie Kierownik Budowy.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

 

Myślę, że dobrze by było gdyś swoje przemyślenia poparł wyliczeniami.

Jeśli tego nie potrafisz - zleć tę pracę komuś z uprawnieniami konstruktorskimi.

Ale nie przypuszczam żeby wyliczenia odbiegały od projektu, który zapewne zakłada ciężkie pokrycie dachowe, normy obciążenia wiatrem i śniegiem.

Link do komentarza
21 godzin temu, Brader_RZ napisał:

Witam

 

W projekcie mam wykaz drewna potrzebnego na konstrukcje dachu i są w nim krokwie  w rozmiarze 8cm x 20cm, czy nie jest to troche przesadne? Myśle ze 8cmx14cm by wystarczyło.  Jak myślicie??

Fajnie jakbyś jeszcze napisał jakie ma być pokrycie dachowe wg projektu. Założę się że ciężkie, dlatego takie przekroje.

Link do komentarza
Dnia 17.01.2019 o 20:33, Brader_RZ napisał:

W projekcie mam wykaz drewna potrzebnego na konstrukcje dachu i są w nim krokwie  w rozmiarze 8cm x 20cm, czy nie jest to troche przesadne? Myśle ze 8cmx14cm by wystarczyło.  Jak myślicie??

Zależy to od rozpiętosci między podporami, sposobu ocieplenia, wykończenia stropu, skosów, rodzaju krycia. Od ciężaru, jaki mają nieść krokwie . Równiez odległości krokwi między sobą. 

Nikt ci nie powie tutaj odpowiedzialnie, czy wymiar może być inny. Najczęściej wysokość jest 18cm, a więc te dwa cm więcejm jest OK. Ja bym się tym nie przejmował  -  bedzie mocniej i sztywniej - więc lepiej.

Link do komentarza
12 minut temu, zenek napisał:

Zależy to od rozpiętosci między podporami, sposobu ocieplenia, wykończenia stropu, skosów, rodzaju krycia. Od ciężaru, jaki mają nieść krokwie . Równiez odległości krokwi między sobą. 

zenek, masło maślane piszesz. A już bajer że wykończenie stropu ma wpływ na konstrukcję więźby jest dużym nadużyciem twojej wiedzy budowlanej tak samo jak rodzaj ocieplenia ma znaczenie na przekrój więźby dachowej :) 

Link do komentarza
2 minuty temu, mhtyl napisał:

bajer że wykończenie stropu ma wpływ na konstrukcję więźby jest dużym nadużyciem

Wszystko to ma swój ciężar zalezny od użytego materiału. Wyższe krokwie przyjmą więkzą grubość ocieplenia - to tyczy sposobu ocieplenia. Rodzaj ocieplenia i grubość - więc sposob - daje ciężar i grubość warstwy. A więc sposób ocieplenia będzie wpływał na wysokość konstrukcji dachy (krokwi).

Wszystkie obciążenia się sumują, i działają w stosunku do rozpiętości między podporami i rozstawem krokwi. Proste.

Link do komentarza

zenek, daj spokój swoim teoriom. Nie wiesz ty ani ja tego nie wiem jakiego rodzaju jest więźba dachowa a pitolisz i pitolisz. Głównym wyznacznikiem przekroju więźby jest zastosowanie pokrycia dachowego.

Dopóki nie wiesz jaki rodzaj więźby i jakie pokrycie to daruj sobie wypisywanie zależności i definicji co do więźby z Wikipedii.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...