Skocz do zawartości

Popękane ściany starego domu + oddzielna klatka


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie

 

Generalnie chciałem zaznaczyć że jestem nowy na tego typu forum i na budowlance znam się tyle co wilk na gwiazdach, więc proszę o szeroko rozumianą wyrozumiałość.

 

Do rzeczy.

Dom jest stary, nawet chyba bardzo stary. Połowa która została mi "przekazana" bardzo długo nie była zamieszkiwana...

Dwie ściany od mojej strony są gołe i popękane. Chciałem się zorientować jak Panowie "zawodowcy" widzieli by ewentualną renowacje takich ścian, czy jest to w ogóle wykonalne i czy chałupa się nie zawali. Tuż przed domem jest bardzo ruchliwa droga i to pewnie od tego, ale mają zacząć budować obwodnice wiec będzie lepiej.

Marzę sobie również o tym żeby w ścianie "bez drzwi" takie wejście wybić i zrobić oddzielne wejście do oddzielnego pomieszczenia, które obecnie jest obskurnym pomieszczeniem gospodarczym, a było by oddzielną klatką.

Pytanie czy w tej ścianie takie wejście można by było zrobić, czy można by było zrobić tam klatkę, wybić dziurę w suficie i pociągnąć tam schody do części mieszkalnej do salonu.

Wiem że wszystko jest tylko pisane (tzn nikt z was tam nie był i tego nie widział), ale jeżeli chociaż orientacyjnie jakieś informacje czy rady bym uzyskał to będę bardzo wdzięczny. 

Czy w ogóle opłaca się to wszystko robić i tak bardzo orientacyjnie ile by to wszystko kosztowało, tj ściany + oddzielna klatka + ewentualnie jeszcze myślałem o podkopaniu ścian i jakoś zabezpieczeniu (osuszeniu)...  

  

Pozdrawiam i dzięki wielkie za każdą odpowiedź

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

pom pod klatke.JPG

Napisano
7 minut temu, Majk napisał:

Witam serdecznie

 

Generalnie chciałem zaznaczyć że jestem nowy na tego typu forum i na budowlance znam się tyle co wilk na gwiazdach

Witaj zatem wilku ;) 

Fakt spękania nie wyglądają ciekawie .

Z założenia da się prawie wszystko , resztę tez się da tylko jest mało opłacalna .

żeby zacząć od początku dobrym torem - potrzebujesz konstruktora - inż z uprawnieniami konstrukcyjnymi .

budynek wzmocni - ustabilizuje i doradzi gdzie co .

Twoje wymarzone 2 wejście z klatką nie jest niemożliwe do wykonania tylko trzeba to zrobić mądrze , czyli ponownie odsyłam do w/w specjalisty z Twojego terenu .

Zasięgnij języka i poszukaj takiego którego nie lubią wykonawcy :).

uzupełniająco przed zabraniem się za elewację zadbaj o wentylację

okna plastikowe już masz więc i wilgoci Ci nie zabraknie

odsyłam do

 

Napisano

Panowie ile dziesiąt musiałbym miec na 1.naprawe tych scian, 2. zrobienie takiej klatki

Tak bardzo, bardzo orientacyjnie..., trochę to przytłaczające i zastanawiam się czy gra jest warta świeczki...

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Koszt na pewno nie będzie mały.

Weź rzeczoznawcę jak radzi MTW.

 

Sam tak zrobiłem przy zakupie domu, kosztowało mnie to 150 zł kilka lat temu.

 

Taki dom to nie tylko kwestia tych spękanych i rozmrożonych ścian. Trzeba popatrzeć na dach, na kominy, na wilgoć, na stropy, na instalację elektryczną, kanalizacyjną itd.

Koszty mogą być naprawdę duże.

 

Nie warto nie znajac się na rzeczy próbować samodzielnie dochodzić co jest do zrobienia.

Do tego jeśli dom jest bardzo stary lub w zabytkowej dzielnicy, możesz miec do czynienia z konserwatorem zabytkow czego nie życzę

Napisano

Panowie a wiec będę musiał jakiegoś fachowca poszukać, tak w ogóle przy okazji macie jakieś namiary na kogoś albo jest tutaj taki który mógłby to obejrzeć. (okolice Opola, opolskie). 

Jak będę już po rozmowie i coś będę wiedział to dam znać, może się komuś przyda na przyszłość.

Pozdr dzięki.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam ponownie,

 

Panowie odkopuje temat ponieważ coś się zadziało i chciałem się jeszcze z wami skonsultować.

Była u mnie już jedna ekipa i powiedziała że ściany są do uratowania ALE... 

 

Teraz ważniejsze.

Co do wykonania wejścia do góry z pomieszczenia, które chciałem zaadaptować pod klatkę to po obejrzeniu powiedzieli iż ze względu na konstrukcje stropu która wygląda na strop krzyżowy (o ile dobrze pamietam) to nie ma takiej możliwości bo jak zaczną wyciągać cegły to wszystko będzie się rozwalać. Oddzielnego wejście tez w ścianie ponoć nie da się wybić ze względu na łuki w konstrukcji ściany i brak możliwości osadzenia tam belki podtrzymującej...

Pytanie czy faktycznie nie ma takiej możliwości, czy szukać dalej..., jak uważacie?

Dorzucam raz jeszcze zdjęcie żeby nie trzeba było przewijać do góry.

pom pod klatke.JPG

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...