Skocz do zawartości

ocieplanie ścian nowodubudowanego domu?


Recommended Posts

Napisano

Hej, jaki jest minimalny okres tzw. "sezonowania"  ścian nowobudowanego domu , czy można je odrazu ocieplać styropianem ? Niektórzy twierdzą, że robi się dopiero po tynkach wewnętrznych?

Napisano

W sumie można zapytać

Ile wilgoci oddadzą tynki wewnętrzne do ścian?

Jak wilgotne będą ściany bez ocieplenia i czy jest sens tynkować wewnątrz przed ociepleniem budynku?

Kolejne pytanie - jak ta wilgoć zostanie usunięta ze ścian po ociepleniu świeżych murów i otynkowaniu ich dodatkowo od środka?

 

 

Takie dylematy ma dociekliwy inwestor. Dodatkowo naczyta się o oddychaniu ścian i noc z głowy :)

 

Napisano

Nie ma jednoznacznie określonego okresu czasu po jakim można przystąpić do prac związanych z  ocieplaniem styropianem  ścian zewnętrznych. Tym samym nie ma przesłanek by ocieplenia nie robić od razu jeśli  jest taka potrzeba. Ściany wznoszone w mokrej technologii łączenia pustaków lub bloczków (zaprawa klejowa) mogą zawierać  wilgoć technologiczną. Stan zawilgocenia pustaków podczas murowania zależy też od kilku innych czynników jak np. ilość opadów atmosferycznych podczas prowadzonych prac, itp. Izolacja styropianem nie spowoduje zamknięcia wilgoci w ścianie, jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy.  Nie ma to jednak większego znaczenia na funkcjonowanie całej przegrody budowlanej, wystarczy zapewnić systematyczne wietrzenie pomieszczeń by wilgoć mogła szybko odparować. Prace ociepleniowe powinno się wykonywać dopiero po zamocowaniu  stolarki okiennej. System ociepleń zapewnia ścianom odporność np. przed zamakaniem w wyniku zacinającego deszczu i to jest z korzyścią dla stabilizacji zawartości wilgoci w przegrodzie. Materiały izolacyjne Termo Organika takie jak styropian fasadowy, styropian grafitowy, są odporne na zawilgocenie i nawet jak będą klejone na „mokre” mury, nie stracą swoich właściwości izolacyjnych, nie ulegną zawilgoceniu.

Napisano
12 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy

Minimalny jest pojęciem względny, szczególnie, gdy ktoś faktycznie robi od razu po wymurowaniu elewację, tynki wewnętrzne i chce się wprowadzić po miesiącu. 

 

Murować, docieplać, tynkować, pieniążków na wentylację nie żałować. 🙂

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...