Skocz do zawartości

ocieplanie ścian nowodubudowanego domu?


Recommended Posts

Napisano

Hej, jaki jest minimalny okres tzw. "sezonowania"  ścian nowobudowanego domu , czy można je odrazu ocieplać styropianem ? Niektórzy twierdzą, że robi się dopiero po tynkach wewnętrznych?

Napisano

W sumie można zapytać

Ile wilgoci oddadzą tynki wewnętrzne do ścian?

Jak wilgotne będą ściany bez ocieplenia i czy jest sens tynkować wewnątrz przed ociepleniem budynku?

Kolejne pytanie - jak ta wilgoć zostanie usunięta ze ścian po ociepleniu świeżych murów i otynkowaniu ich dodatkowo od środka?

 

 

Takie dylematy ma dociekliwy inwestor. Dodatkowo naczyta się o oddychaniu ścian i noc z głowy :)

 

Napisano

Nie ma jednoznacznie określonego okresu czasu po jakim można przystąpić do prac związanych z  ocieplaniem styropianem  ścian zewnętrznych. Tym samym nie ma przesłanek by ocieplenia nie robić od razu jeśli  jest taka potrzeba. Ściany wznoszone w mokrej technologii łączenia pustaków lub bloczków (zaprawa klejowa) mogą zawierać  wilgoć technologiczną. Stan zawilgocenia pustaków podczas murowania zależy też od kilku innych czynników jak np. ilość opadów atmosferycznych podczas prowadzonych prac, itp. Izolacja styropianem nie spowoduje zamknięcia wilgoci w ścianie, jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy.  Nie ma to jednak większego znaczenia na funkcjonowanie całej przegrody budowlanej, wystarczy zapewnić systematyczne wietrzenie pomieszczeń by wilgoć mogła szybko odparować. Prace ociepleniowe powinno się wykonywać dopiero po zamocowaniu  stolarki okiennej. System ociepleń zapewnia ścianom odporność np. przed zamakaniem w wyniku zacinającego deszczu i to jest z korzyścią dla stabilizacji zawartości wilgoci w przegrodzie. Materiały izolacyjne Termo Organika takie jak styropian fasadowy, styropian grafitowy, są odporne na zawilgocenie i nawet jak będą klejone na „mokre” mury, nie stracą swoich właściwości izolacyjnych, nie ulegną zawilgoceniu.

Napisano
12 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy

Minimalny jest pojęciem względny, szczególnie, gdy ktoś faktycznie robi od razu po wymurowaniu elewację, tynki wewnętrzne i chce się wprowadzić po miesiącu. 

 

Murować, docieplać, tynkować, pieniążków na wentylację nie żałować. 🙂

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...