Skocz do zawartości

Co się stanie jeśli położony styropian grafitowy nie zostanie przykryty klejem?


Recommended Posts

Napisano

Styropian grafitowy nie powinien pozostawać bez osłony na słońcu. Nagrzewa się znacznie bardziej niż biały i płyty "pracują" rozszerzając sie i kurcząc pod wpływem zmian nasłonecznienia. Dlatego w wielu instrukcjach producentów systemów ociepleń jest wpisany wymóg stosowania siatek osłaniających przed słońcem lub zacienienia w inny sposób. Nie jest to w pełni skuteczne, ale nic lepszego nie ma.

Napisano

Generalnie na "ostrym" słońcu, gdy temperatury są graniczne, nie powinno się prowadzić tego typu robót.  Ale to już mowa o ekstremalnych przypadkach, które są ujęte w instrukcjach producentów systemów.

Kleje to chemia budowlana, która potrzebuje do prawidłowej reakcji określonych temperatur a jednym ze składników powstałej po wymieszaniu zawartości opakowania "substancji"  jest  - w większej lub mniejszej ilości  - woda (wyjątkiem są pianki ale one też potrzebują do reakcji wody). To tak łopatologicznie.

 

Mowa o prowadzeniu prac w zakresie temperatury pomiędzy 5 a 25⁰C. Pewno ocieplając styropianem białym ta górna granica sięga 30⁰C - i tu pies pogrzebany. Ale do paniki jeszcze długa droga :)

 

Poza tym - zapraszam na rusztowanie w pełnym słońcu w sierpniu - worek złota temu, kto nie zejdzie po 30 minutach i to bez czytania instrukcji.

 

Jest też na rynku złoty środek  - Styropian grafitowy Swisspor EPS 031 LAMBDA WHITE - z białą warstwą ochronną. Jednym słowem - nie taki diabeł straszny :)

 

 

Napisano

Każda technologia ma swoje mocne i słabe strony pod względem oddziaływania warunków atmosferycznych, ale wszystko należy zoptymalizować. Można zastosować super elastyczne kleje, tylko koszt ich produkcji może okazać się nieopłacalny z tytułu oczekiwanych korzyści. Można zastosować styropian z dodatkową warstwą, tylko po co? jeżeli sprawdzone rozwiązanie w postaci siatek osłonowych na rusztowanie lub jeszcze bardziej zacieniających osłon ochronnych przynosi najlepsze efekty (optymalizacja). Zabezpieczenie robót elewacyjnych przed oddziaływanie warunków atmosferycznych ma bardzo istotny wpływ na trwałość i estetykę wykonywanej elewacji i bezpieczeństwo i lepszy komfort pracy dla wykonawców. 

Poniżej kilka najważniejszych argumentów spośród szeregu zalet, dlaczego warto stosować siatki i osłony elewacyjne:

1. Ściany są zabezpieczone przed nagrzewaniem zanim zostanie przyklejony styropian, co zapobiega zbyt szybkiemu wyschnięciu kleju mocującego izolację do ściany. Szybko schnący klej cementowy może nie uzyskać odpowiedniej przyczepności

2. Ochrona przyklejonej izolacji przed szkodliwym oddziaływaniem promieniowania UV, a w przypadku  styropianów grafitowych absorbują więcej promieni słonecznych (powierzchnie bardziej się nagrzewają) niż tradycyjne (białe) płyty lub płyty w kropki,

3. Wykonywanie warstwy zbrojonej, gdzie siatka zbrojąca jest zatapiane w kilkumilimetrowej warstwie kleju, wymaga zabezpieczenia przed silnym słońcem i wiatrem, które powodują szybkie (niekorzystne) wysychanie warstwy zbrojonej, co może mieć wpływ na trwałość i estetykę elewacji

4. Tynkowanie jest najbardziej newralgicznym etapem, ponieważ ten etap jest ostatnim, a jego finał będzie widoczny, szczególnie pod względem estetyki. Słońce i wiatr bardzo utrudniają prace przy nakładaniu i zacieraniu tynku, o czym przekonał się już niejeden wykonawca... zbyt mocne nasłonecznienie może powodować przebarwienia podczas aplikacji, a z kolei wiatr powoduje szybkie wysychanie, co utrudnia uzyskanie właściwej struktury. To wszystko ma bardzo duży wpływ na efekt końcowy.

Osłony i siatki elewacyjne są obecnie dostępne na rynku a szereg firm oferuje je w ramach współpracy. Siatki i osłony są sprawdzonym rozwiązaniem, które  warto (trzeba) stosować!

Zasady dotyczące transportu, przechowywania i poprawnego montażu można znaleźć na stronie: https://termoorganika.pl/sites/default/files/zasady_transportu_przechowywania.pdf

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...