Skocz do zawartości

Wieje z kratki wentylacyjnej


Recommended Posts

Napisano

Witam. Dzisiaj chciałem zobaczyć czy kratka wentylacyjna działa prawidłowo i natknąłem się na problem

Jak okna są zamknięte to z.krwtki wieje leciutko lub wcale 

Ale.jak otworze okna to z kratki wieje bardzo mocno gaśnie świeczka kartka papieru się odchyla proszę o pomoc co zrobić 

 

Napisano
1 godzinę temu, deepack16 napisał:

Ale.jak otworze okna to z kratki wieje bardzo mocno gaśnie świeczka kartka papieru się odchyla proszę o pomoc co zrobić

Najlepiej zamknąć okna.

A z której strony wieje wiatr? Z tej gdzie są okna?

Napisano

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

Ja mieszkam na parterze 

Wieje tak jak by wbok okiennic 

Jak zamknę okna nic nie wieje 

Napisano
Dnia 12.04.2018 o 17:34, retrofood napisał:

Najlepiej zamknąć okna.

A z której strony wieje wiatr? Z tej gdzie są okna?

Witaj.

Czy można kupić gdzieś kratkę która sama się zamyka pod siła wpychane wiatru ? A jak chce otworzyć to ciągnę np za sznurek 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 12.04.2018 o 17:58, bajbaga napisał:

Wieje z kratki, bo jakiś ciućmok ma podłączony wentylator w tym samym kanale - obstawiam, że niżej. Być może dochodzi do tego niedrożny kanał wentylacyjny.

W srode przychodzi kominiarz z spoldzielni 

Co mu powiedzieć ??

zauważyłem ,że wieje czasem jak sa silne waitry co powinna spoldzielnia zrobić 

czy po sprawdzeniu przewodów kominowych komianrz powinien wystawić mi papierek ,że wszystko jest ok ?? i nie zagraża do zycia ludzkiego 

Napisano

Może to być kwestia wstecznego ciągu gdy w domu jest chłodniej niż na zewnątrz (jak napisano wyżej). Jednak może równie dobrze kratka na kominie ponad dachem jest tylko na jednej ścianie komina i wiatr wtłacza powietrze w kanał wentylacyjny. To podstawowa rzecz do sprawdzenia. Wtedy będzie odwrócenie ciągu niezależnie od temperatury.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Może to być kwestia wstecznego ciągu gdy w domu jest chłodniej niż na zewnątrz (jak napisano wyżej). Jednak może równie dobrze kratka na kominie ponad dachem jest tylko na jednej ścianie komina i wiatr wtłacza powietrze w kanał wentylacyjny. To podstawowa rzecz do sprawdzenia. Wtedy będzie odwrócenie ciągu niezależnie od temperatury.

No dobra ale przez to ze w domu jest zimniej niz na zewnatrz to sie dziac tak chyba nie moze 

 

Zobaczymy co kominarz jutro powi ja chce aby to naprawili bo mi czasem smierdzi sadza z tej kratki i wpada to do domu 

 

 

 

Napisano

Ja mieszkam na 4 piętrze. Okazało się, że podczas zimy w kuchni na ścianie kominowej wyszedł grzyb. Zgłosiłem do administracji przyjechali popatrzyli i nic. Dwa tygodnie później zgłosiłem drugi raz i przyjechał już kierownik. Wyjął rysunki pooglądał... Ustaliliśmy które kanały robią syf bo było ich kilka ;) 3 dni później wymurowali wyższe kominy i założyli nasady wentylacyjne. Problemem zniknął. Powietrze jest zasysane z mieszkania na zewnątrz a nie odwrotnie

Napisano
Dnia 15.05.2018 o 21:18, deepack16 napisał:

No dobra ale przez to ze w domu jest zimniej niz na zewnatrz to sie dziac tak chyba nie moze 

 

No właśnie, niestety, może. Wentylacja grawitacyjna do działania potrzebuje różnicy gęstości powietrza, a ta wynika głównie z różnicy jego temperatury. Normalnym stanem przyjmowanym przy jej projektowaniu jest wyższa temperatura wewnętrzna niż zewnętrzna.

Ja osobiście jednak bardziej podejrzewam źle rozwiązane zwieńczenie komina i wtłaczanie powietrza w kanały przez wiatr.

Napisano

Dopowiem.

Kratka jako taka nie jest zgodna z obowiązującymi przepisami.

 

Przepisy stanowią:

 

Kratki wentylacyjne (wywiewne)  powinny mieć wyposażenie, umożliwiające redukcję wolnego przekroju do 1/3, obsługiwane z poziomu podłogi.

Obudowa otworu powinna umożliwiać zabudowę stałej przesłony (kryzy) dla dławienia nadmiaru ciśnienia.

Dobrze też jest zastosować klapę zwrotną jako ochronę przez cofkami.

 

O takim urządzeniu wentylacyjnym jak regulowane nawiewniki - nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.

Napisano
20 minut temu, bajbaga napisał:

oczywista oczywistość. 

Jest to oczywista oczywistość niestety tylko dla tych, dla których jest oczywistą oczywistością... generalnie znajomość wentylacji w ogóle, a już szczególnie podstaw wentylacji grawitacyjnej - jest niewielka, żeby nie powiedzieć - żadna...

Napisano
Dnia 18.05.2018 o 10:16, bajbaga napisał:

Dopowiem.

Kratka jako taka nie jest zgodna z obowiązującymi przepisami.

 

Przepisy stanowią:

 

Kratki wentylacyjne (wywiewne)  powinny mieć wyposażenie, umożliwiające redukcję wolnego przekroju do 1/3, obsługiwane z poziomu podłogi.

Obudowa otworu powinna umożliwiać zabudowę stałej przesłony (kryzy) dla dławienia nadmiaru ciśnienia.

Dobrze też jest zastosować klapę zwrotną jako ochronę przez cofkami.

 

O takim urządzeniu wentylacyjnym jak regulowane nawiewniki - nie wspominam, bo to oczywista oczywistość.

Dobra była Kobita z spowldzielni oraz kominiarz i nagadali tak ....

Oczywiscie sprawdzał jakimś urządzeniem na( kiju z wiatrakiem ) wieje dobrze !! ( czasami wiej do domu ) 

Moja kuchnia jest podzielna na ( kuchnie i przedpokój )

Komin wentylacyjny jest w przedpokoju i mam ta kratke w przedpokoju połączyć z dziura w regipsie w kuchni ! ( bo podobno otwór na dzwi to za mało i dlatego ,że sie gotuje w kuchni to zwraca powietrze bo cisnienie itp. ( informacja kominiarza taka ,że powinienem mieć pochlanaicz tej pary ( okap )

druga odpowiedz to ,że jest piec kaflowy i on potrzebuje duzo ciepla ( ale mówie ,że w zimie nie dzieja się takie rzeczy ) i teraz też nie pale piec jest zamkniety 

3 odpowiedz to ,że musze zamontować nawiewniki ( ja rozumie ze nie mam ale nie jest to przyczyna braku powietrza bo sa otwarte okna ) 

Pytam się czy ktoś może mieć okap zainstalowany pod ten komin ( odpowiedz nikt nic nie ma zainstalowane sprawdzali )

Dodaje ,że dzieje mi sie to najczesciej przy wiatrach ( odpowiedz kominy na górze są sprawne ) i nie ma w planach nic montować ( jak ich do tego zmusić ?? do tych obrotowych oslon ?)

i tak czekam na protokół czy jakies tam ustalenie które bedą opisane przez kominiarza i wysla mi na email ( podam wam dokladnie co napisał )

 

Powiedział tylko , że bedzie sie tak działo i musze połaczyć rura spiro kuchnie z kominem w przedpokoju ( czyli przenies kratke do kuchni ) 

zainstalować nawiewniki 

 

Powiem tak Nawiewniki zaisntaluje na zimie nie teraz bo uważam ,że nie ma to sensu jak i tak okna mam otwarte a zamykać ich nie bede

Komin przeniose do kuchni ( potrzebuje tylko rure spiro o dlugosci 1 m )

 

Dodam ,że jak dostanę ten protokół bo chyba musze go dostać to porównam go z kominiarzem nie z wspoldzielni 

Napisano

Żebyś to jakoś po polsku napisał...:zalamka: to może by coś zrozumiał...

Napisano
35 minut temu, uroboros napisał:

Żebyś to jakoś po polsku napisał...:zalamka: to może by coś zrozumiał...

Mam polaczyc kratke wentylacyjna z kuchnia poniewaz kratka tera znajduje sie w przedpokoju (kiedys to bylo jedno pomieszczenie )

Zainstalowac nawiewniki 

Dodam ze dzisiaj musze miec zamkniete okna bo inaczej z kratki wieje (jest wiatr ) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Temperatura powierzchni podłogi w granicach 25-28°C jest w pełni prawidłowa. Z założenia temperaturę 29°C w pokojach traktuje się jako dopuszczalne maksimum (poza strefą brzegową). Podłoga o wyżsszej temperaturze może powodować dyskomfort. Po wykończeniu podłogi, a więc po jej pokryciu kolejnymi warstwami różnica pomiędzy temperaturą bezpośrednio nad rurkami oraz pomiędzy nimi się zmniejszy. Ciepło będzie po prostu bardziej równomiernie rozpraszane.  Jeżeli zas chodzi o temperaturę zasilania to ona również mieści się w granicach normy. Standardowo podłogówkę z kotłem projektuje się na parametry 40/30°C (zasilanie/powrót). Jak widać teraz temperatura na powrocie jest zdecydowanie zbyt wysoka i w związku z tym przydałoby się stłumić nieco przepływ. Ten zbyt duży obecnie przepływ może wynikać z faktu, że obecnie zasilana jest tylko jedna pętla, a docelowo ma ich być kilka. Pompa obiegowa powinna być więc teraz nieco inaczej ustawiona.  Generalnie trzeba się liczyć z faktem, że w podłodze w systemie suchym będzie potrzebne utrzymywanie nieco wyższej temperatury zasilania, niż w typowej podłogówce z rurkami zalanymi w warstwie jastrychu. Suchy jastrych i jego podkład po prostu gorzej przejmują i rozpraszają ciepło. Ale dramatu tu nie ma, z opisu wynika, że poza zbyt wysoką temperaturą powrotu, reszta działa mniej więcej prawidłowo. 
    • A w którym miejscu w Warunkach Technicznych jest to zapisane, bo ja jakoś nie kojarzę takiego wymogu.  Z innych źródeł wiemy, że 2-3 metry to sensowne minimum. Ale to już osobna sprawa - tzw. wiedza techniczna, nie bezwzględny wymóg zawarty w przepisach prawa.  Bez obrazy dla Animusa ale ten zawiera istotne błędy i nieścisłości. Tak w stylu Chata GPT. Przecież kilka wpisów wcześniej podałem wymagany minimalny przekrój kanału wentylacji grawitacyjnej. Nawet z cytatem. Po co wiec podawać błędny wymiar 196 cm2?  Tak samo sugerowanie istnienia wymogu, aby wszystkie kominy wentylacji grawitacyjnej miały zbliżoną długość. Jak to niby ma zostać osiągnięte w domu o kilku kondygnacjach? Choćby z parterem i piętrem? Przecież na pierwszy rzut oka widać, że to bez sensu.   PS. Co do samej wyczystki to powtarzam to co napisałem wcześniej. Trzeba zapewnić możliwość czyszczenia kanału i usuwania (wybierania) zanieczyszczeń. Nikt nie określił jak konkretnie ma to być zrobione. Jeżeli jesteśmy w stanie dostać się do takiego kanału od dołu to nie widzę przeciwwskazań, żeby to wykorzystać, zamiast robić typową wyczystkę. 
    • Właśnie chodzi o to, że jest cieplejszy, ale też nieznacznie. ~1-2*C... Nie wiem czy nie w granicach bledu pomiarowego.
    • Z wiedzy... fizyka płynów się kłania...   2,5 - 3 m to minimum...   @animus pięknie zarysował problem wentylacji grawitacyjnej 
    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...